Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: Akron - 22.03.2012, 19:19:24
-
Pari viikkoa ny seurannu ja huomannu että monesti ollu pönttö tyhjänä ja nätisti tullu ilmaa pois ku on lisänny nestettä. Parin päivän käytölläki ollaan jo lähellä pohjaa.
Autolla on ajettu kohta 260 000km, onko miten harvinaista että ois kansipahvi menny? Aikaisemmista moottoripuolen remonteista ei ole tietoa. Vai voiko olla että syylärissä vaan olis jossain reikä? En ole kerennyt kahtoa että tyhjeneekö pönttö jos auto seisoo paikallaan pari päivää.
-
Saattaa vuotaa se syylärikin ja kannattaa katsoa, ettei ole sieltä syylärin alapuolelta märkä ja haise jäähdytinnesteelle...
allekirjoituksen 460 turbossa vuoti joskus jäähdytin vähäsen ja joka viikko piti nestettä olla lisäämässä ja oli syylärin alapuolelta se suojamuovi märkä....
kannentiivisteet eivät näistä kyllä helposti mene...
-
Vesipumppu kusee pyöriessään vedet pihalle, ei siis jätä lammikkoa alleen ellei seisota kauemmin tyhjäkäynnillä.
-
Pitää tsekata noi ku vähä kelit paranee! Mistä se vesipumppu tuolta pellin alta löytyy?
-
siinä laturin hihnalla on vesipumppu ihan kampiakselin pyörän vieressä ei kaukana siitä...
-
Elikkä se pumppu pyörii laturin hihnalla eikä jakopään hihnalla? Aika kovasti pukkaa vesihöyryä putkesta, että jotenki tuntuu että se ois kansipahvi menny, mutta pitää kattoa toi vesipumppu ensin.
-
Elikkä se pumppu pyörii laturin hihnalla eikä jakopään hihnalla? Aika kovasti pukkaa vesihöyryä putkesta, että jotenki tuntuu että se ois kansipahvi menny, mutta pitää kattoa toi vesipumppu ensin.
vesihöyry pakoputkesta on ihan yleistä näissä 400-volvoissa ;)...juu samalla hihnallahan tuo vesipumppu pyörii kuin laturi ja ohjaustehostimen pumppu...
jos ajaessa työntäis sellaisen tien levyisen sumupilven niin silloin se pahvi olis taatusti hajonnut...tekis kans hemmetisti painetta paisariinkin...
-
Pitää tsekata toi vesipumppu siis ko kerta niin helpossa paikassa onkin. Samalla kattoo missä kunnossa jakopää on, autolla ajettu 260 000km eikä mitään tietoa millon ois viimeks seki rempattu.
-
Kahtoin tuossa että motonet tarjoaa kahta vesipumppua 440 Volvoon.
Vesipumppu Volvo/Renault 30-9106 400-sarja 1,6-2,0 [1987 - 1996] 23.90 €
Vesipumppu Volvo/Renault Valeo 30-9710 400-sarja 1,6-2,0 aito Valeo [1987 - 1996] 34.50 €
Eivät pahanhintasia oo, että sama se on vaihtaa. Mutta kumpi noista kannattaa tilata?
-
tuo valeo on ilmeisesti sama jota sinisellä myydään niissä on laadukkaat tiivisteet. Laitoin takapotkuun tarvikepumpun tiivisteet vuoti parin vuoden jälkeen, orggis pumppu ollut neljä vuotta ja toimii yhä. Ottaisin ite tuon valeon, mutta sinun autosi se on.