Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jarpel - 23.03.2012, 12:31:23
-
Hei!
Onko mitään mahdollisuutta saada volvo v70 -01 ovia auki eli ladattua akkua.
Alta en saa kättä laturin liittimien lähelle, voisiko jostain saada konepeltiä auki.
Auton alla vesilätäkkö!!!! Autossa on vetokoukku, mutta ilmeisesti sieltä ei mene virtaa minnekään.
Omat neuvot vähissä!!!
-
Näissä ketjuissa jotain neuvoja:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=4992.0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=14344.0
Jälkimmäinen tosin koskee vanhakoppaisia, mutta lukaise läpi kuitenkin.
-
Siis nytkö on niin huono tuuri ettei mikään lukkopesä avaimella liikahda minnekkään?
-
Joo, avainta vääntelin aikani, kunnes hieman napsahti ja avain meni veltoksi, ilmeisesti vipu on jotenkin irti.
-
Saiskohan sitä konepeltiä auki jotenkin maskin välistä sorkkimalla :o Yks keino tietysti tunkata auto ilmaan ja yrittää saada startille kaapeli kiinni ja ladata sitä kautta akkua.
-
Ei oo kyllä mikään naurun asia, mutta vähän hilpeyttä aina aiheuttaa nämä omaan autoon "murtautumiset" :)
Anteeksi siis vielä. :-[
Edit: eikös jotain näitä oo ollut jossain biltema, hong-kong, motonet tyylisessä paikassa. (http://www.koneita.com/lock1/index_files/image027.jpg)
Saisi sieltä listan välistä sen kuskin oven auki
-
On sellainen tieto, että ovet ns. salpaantuneet, joten sisäkahvoista ei ole apua. Sain puskurin takaa muovisuojan irti, starttia ei näy eikä sovi pienet käteni edes väliin, kun jostain löytäisi startille menevän kaapelin, kun tietäisi missä se kulkee, sitä kautta voisi terävää piikkiä käyttäen ilmeisesti ladata tai antaa toisesta akusta virtaa. Sain tietoa että vain akkua lataamalla saan ovet auki. Tietysti konepellinkin jos saisi auki, mutta en tiedä missä vaijerit kulkee.
-
Hei!
Onko mitään mahdollisuutta saada volvo v70 -01 ovia auki eli ladattua Autossa on vetokoukku, mutta ilmeisesti sieltä ei mene virtaa minnekään.
Omat neuvot vähissä!!!
Onko koukun pistokkeessa 7 vai 13 nastaa?? saattaa siellä" jatkuva virta" olla kytkettynä.
-
Yritin aamupäivällä ladata sieltä. Napoja on 7. Kytkin laturin 2-3 napoihin, ajattelin että se 2-napa olisi takasumuvalon sijaan jatkuva virta. Ei ollut mitään yhteyttä, eli todennäköisesti 2-napaa ei ole kytketty minnekään.
-
Hei. Löytyisikö mitään tietoa, missä tavaratilassa olevan akun kaapeli kulkee, sisällä vai pohjan alla. Lisäksi mistä kohdasta voisi yrittää ronkkia konepellin lukkojen vaijeria, onko niitä lukkoja kaksi. Vai onko turhaa touhua.
-
Kyllä tilanne on aika paha :( Ei siinä paljon muu auta kun yrittää saada auto pois lätäköstä ja konttia auton alle ja starttiin kiinni :-\
-
Hei! Kyllä tunkin kanssa alla olen ollut(muovia alla ja sadevaatteet päällä). Mistään rakosesta ei näy käynnistintä. Laturin persus näkyy, mutta tilaa on vähän. Autojen kanssa olen ikäni touhunnut. Solenoidia ei näy ja kättä en saa lahelle.
-
Onhan siellä takaluukussakin lukko, jonka saa avaimella auki. Löytyy sellaisen kumilurtsun alta rekisterivalojen oikealta puolelta. Sitä kannattaa kokeilla ensin. Ainakin mun V70 -02 omaa sellaisen.
-
Kiitos, tarkistin takaluukun, mutta ei ollut, käyttöönotto on -01 marraskuu. Biltemassa syötin reisterinumeron varaosahakuun, se väitti vuosimallia 2002:ksi.
-
Kiitos, tarkistin, mutta ei ollut, vuosimalli on -01 marraskuu. Biltemassa syötin reisterinumeron varaosahakuun, se väitti vuosimallia 2002:ksi.
Mallivuoden 2002 autoja on alettu valmistamaan, myymään, sekä rekisteröimään jo kesän kieppeillä.
Eli autosi on hyvin todennäköisesti vuosimallia 2002, mikäli se on käyttöönotettu marraskuussa 2001
Mallivuosi on paljon merkityksellisempi, kuin rekisteröintivuosi
+ kaapeli akusta moottoritilaan kulkee auton sisällä
Konepellin avaus on hankala homma, vaijeri kulkee hyvin piilossa ja kahdelle lukolle sama vaijeri
Jos näit jostain välistä laturin, kuori johtoa, tee kuoritusta johdosta mytty, teippaa johto jonkin kepin nokkaan työnnä johto kepin kanssa kosketuksiin laturin B+:n kanssa ja lataa sitäkautta
Tai
Irroita pohjamuovi, joka on siitä etummaisena apurungon etupuolella, sitä kautta pitäisi päästä näkemään tartin peräkin.
Startin perä on n. 30cm laturin perästä vasemmalle (jos moottorisi on bensa kone tai 2.4 litrainen diesel)
-
Kiitos neuvoista, yritän aamulla tuota laturia tavoitella, on vain niin pirun vaikeaa, kun kädet ei sovi oikein mistään vaikka laturin perä näkyy. Startista näkyy vain se paikka mihin solenoidi kiinnittyy.
-
Kokeile vielä soittaa paikalliselle Abloyn lukkosepälle, josko häneltä kuitenkin löytyisi vinkki tähän asiaan.
-
Ei kuulu lukkoseppä tähän asiaan, ovet ovat ns. salpaantuneet!!!
-
Mulla on kylläkin tavaratilassa lisäpenkit ja avauskahva myös takaluukun sisäpuolella. Siksi siinä lienee myös tuo erillinen lukkopesä. Yksi tapa avata takaluukku voisi olla porata rekisterikilven taakse reikä, josta pääsee avaamaan luukun. Siinä ei liene takalukkoa. Tuossa juttu http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=15850.30 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=15850.30). Ei tarttis rikkoa ikkunoita.
-
Avaimet taskuun, auton alle, muovi irti, virtaa laturiin tai starttiin ja kakesta ovet auki. Sitten lataamaan akkua normaalisti.
-
Avaimet taskuun, auton alle, muovi irti, virtaa laturiin tai starttiin ja kakesta ovet auki. Sitten lataamaan akkua normaalisti.
Kyllä se auton alle meno on lähes ainoa mitä voi tehdä autoa rikkomatta. Itseasiassa tuo on ihan helppokin homma. Ahdasta tuolla on, mutta jos laturin tai startin johdon näkee, niin voisi vaikka puukepin päähän ruuvata ruuvin jonka pään teroittaisi niin että pystyisi sen piikin painamaan kaapelin sisälle kuoren läpi.
-
Se akkukaapeli kulkee konehuoneessa vaihdelaatikon yläpuolelta startille. Startillekkin se tulee startin yläpuolelta. Siitä sen vois tavottaa. Kytkinkaavelin kohdilta siis. Äläkä Jarkko menetä hermojas....Tulisin jelppaan,mut on armoton lentsu päällä...
-
Katselin eilen sitä startille menevää kaapelia ja siihen pystyy painamaan piikillä altapäin. Omassa se on väriltään punainen (V70, 02) ja noin 1 cm paksuinen ja kulkee moottorin etupuolella. Kepin mitta saa olla sellainen 60 cm. Sen saaminen konehuoneeseen altapäin vaatii kyllä sen, että autoa nostaa ylös. Muutoin keppiä ei saa ohjattua oikeaan suuntaan. Kun pohjamuovin ottaa pois, niin se reikä jää aika pieneksi, josta kapulan saa ohjattua sinne kaapelin suuntaan.
Tuli muuten itsekin tarkastettua lukkopesän toiminta ja jumissahan se oli. Aseöljyä peliin ja homma lähti pelittämään.
-
Kiitos kaikille hyvistä neuvoista! Maanantaiaamuna yritän saada akun lataukseen, tuo punainen kaapeli on se johon pureudun.
Raot on pieniä, mutta eiköhän tuo onnistu.
Ovet aukesi, akku latauksessa.
Pölyn ja kuran alta löysin akulta solenoidiin tulevan kaapelin, joka teki mutkaa alaspäin ja oli vahvan mustanteipin alle naamioitu, kääntyi siitä takaisin ylöspäin. Tähän kaapeliin pääsin pienimmällä vaivalla, kun sen ensin sain näkyviin. Painoin piikillä kuoreen reijän, ruuvasin siihen ruuvin. Akkulaturi kiinni. Avaimella ovet auki.
Hälytin alkoi soida, ei sammunut avaimen keltaisesta napista. Liian vähäinen jännitekö syynä? Otin akunkengän irti ja sitten lataukseen. Kiitos vielä kaikille avusta. :hello: