Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: mika.k - 23.03.2012, 19:23:04
-
mistähän johtuu jälkikäynti 850:ssä? välillä tekee sitä,varsinkin jos on vähän kenkää antanut.bensa vehkeitä ei ole ollut yli kymmeneen vuoteen,niin ei oikein ole perehtyny näihin.
-
Oliskos päässy kone karstottumaan jostain syystä ja jälkipolttelee ilman tulpan kipinääkin?
Toimisko tuo nesteen puhtaasti palavalla paremmin?
Tai tankkiin lisäainetta tarvikeliikkeestä moista ehkäisemään?
-
-98 okt voipi auttaa ellet sitä jo käytä. Perussyy lienee kuitenkin karsta. Ottaako öljyä?
-
98 käytän.täytyy lisäainetta kokeilla.
-
Toimii nuo kyllä ihan 92 oktaanisellakin, jos on kunnossa. Eli jotain häikkää siellä on. Kannattas varmaan ajella parissa tankillisessa jotain suihkujen putsaus ainetta. Ja yksi vanha keino saada karsta pois on suihkuttaa kierroksilla puhistettua vettä imu puolelle, noin desin verran. Tämä kuitenkin omalla vastuulla, kun siinä on riskinsä. Eli joku isompi karsta kökkäre irtoaa ja jää venttiilin väliin.
-
lisäainetta käytin,kenkää annoin kotterolle.hävisi vähäks aikaa jälkikäynti,nyt taas tekee välillä sitä.vituttaa >:(
-
Katoppas vaan, mitäköhän se siellä polttelee? öljyä,bensaa vai ettäkö sekäköettäkö?
Pääseekö öljyä männänrenkaan ohi,venttiilin varresta tms.
Tupsauttaako sinistä moottorijarrutuksen /tankkauksen jälkeen käynnistäessä jne.. havaintoja?
Ja öljyhän lienee laadukasta merkkiä?/volvoissa hyväksi havaittua vrt. keskusteluihin öljyväännöistä.
Tullee mieleen ranskan autoteollisuuden eräs helmi ,GTI pökötti jossa ampas jälkikäynnille ja takaperin kierrokset täysille moottoripesun seurauksena?? oli liitin kostunut ja sekotti pakan oikein kunnolla....sammu onneks ennen kuin kytkin kärähti> virtalukosta ei ottanu onkeen, mitä ihmettelen suuresti vaikka ranskalainen olikin.....aasinsilta moottoriohjaukseen? tai voisko ruutat tippasta bentsaa? ei kai sentään?
Ne ajetut kilometritkin vois olla hyvä apu kartottaessa eri mahdollisuuksia.?>olikos se 10 vai 20 venttiilinen versio?
Tulleeko putkesta karstakipunoita kengitettäessä pimeällä tiellä>karstaahan siellä jos näin tapahtuu? esim. 5000rpm aikansa lämmittelee pikku pykälillä jos ei halua 180 lasissa jotain tappaa?
Käynee joutokäyntiä tasaseen 850rpm jne. kun ei mainintaa moisesta humpailusta tai huutamisesta joutokäynnillä josta ruiskujen lopunalkua päättelis jo heikompi hermoinen.
Oliskohan jo vikakoodeja ilmaantunut?
Pasilan sanoin, on se kyllä jännä tuokin ilmiö :).
-
et kai tarkoita jälkikäynnillä sitä että kierrokset jää hetkeksi paikoilleen, kun on polkenut kaasua/vauhdissa painaa kytkimen pohjaan?
-
ei,sammuttaessa avaimesta tekee välillä.kierroksista en ole huomannu että "humppais".235tkm ajettu.
-
bensapumpun relettä uusittu? Maadotukset kunnossa, puhtaat ja ruuvit kireällä?
-
täytyy ruveta tutkii,ku pääsis ja kerkiäis käymään tallilla.kaikkia vinkkejä otetaan vastaan asian tiimoilta!infoan kyllä itekin kun joskus saa selvitettyä asian.
-
Imusarjan haitariletku jos 20v. 2.5 onhan alapuoleltakin ehjä?
Ei pitäs noilla kilometreillä vielä öljyjä päästä väärään osoitteeseen>huohotin, imusarjaan menevä haitariletku, ehkä vois hallaa tehdä ollessaan rikki tai päästäessään hiekkaista ilmaa ohi putsarin "raakana" koneeseen>vaikuttaa ehkä käyntiinkin IMM jne. .,kun ei saa oikeaa tietoa?
>kaipa tuo öljytikun reiästäkin puhaltaa joutokäynnillä joutessaan jos mäntien ohi laskee tai huohotin tukossa. Helppo ja halpa kurkata ;).
Manuaalilaatikkomallin puristuspaineiden pikatesti>>>
>alamäkeen sopivan pienellä vaihteella (1-2) ja antaa valua sylinteri kerrallaan siis virrat nollilla sylinteri vuorollaan puristaa ja nytkähtää seuraavalle sylinterille>pitäs olla tasaset nytkähykset (ainakin 5kpl )mäen jatkuessa samassa jyrkkyydessä riittävän pitkään. Eli jos joku sylinteri laskee läpi=puristaa lyhyemmän ajan on puristuspaineet viallansa otaksuisin tuolla autojobbarin testillä noin kylmiltään?
Kosketelkaa toisianne, turbohan se auto ei kai ollut?
-
ei ole turbo,automaatti kylläkin.
-
Oletko jo putsannut kaasuläpän? siellä jos on pienikin nokare niin voi aiheuttaa kyseisen ongelman..
Irroita se kaasuläppä imusarjasta ja liuota se bensalla niin että kiiltää ja voitele kaikki kohdat jotka vähänkin liikkuu.
Autodata ilmoitti että tämä lika mitä siellä on voi aiheuttaa jälkikäyntiä.
-
Tuota kun ajat sinne parkkiin,anna koneen käydä tyhjakäyntiä että koneen käynti tasottuu onko 30 sekunttia vai minuutti te päättätte.Yleensa noita koneita kannattaa käyttää tyhjäkäyntiä hetki että ne lämmöt tasottuu.Toinen seikka vaihdaa ne tulpat kunnollisiin siihen Volvoon sopivat samoin noi sytytysjohdot ja virranjakajan kansi ja pyörijä .Kipinä puoli tuli tällöin kuntoo.Kun kääntä virrat pois niin ne suuttimet menee kiinnii ja kone pysähtyy.Kerro kuinka kävi.Kuten tuolla kerrottiin varmaakin se huohotin systeemi ja muut huollot on tehty ihan lähiaikoina kuten se kaasuläpän puhdistus.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=191.0
-
tulpat vaihdettu,vähä rauhoittu.se jälkikäynti on sellaista,että ns "ryntäyttää" kun sammuttaa,eli kierrokset nousevat hetken ajaksi.
-
Mun omassa loppui jälkikäynti vaihtamalla harmaa rele koneen ja syylärin välissä, nimeä en muista.. Rele oli hitsannut kiinni, vinkin sain aikanaan volvolandian foorumilta.
-
aha,tätyy ottaa selvää.tänään vaihdettiin virranjakajan kansi ja pyörijä.jälkkärit jatkuu vain,ei joka sammutuskerta.
-
Ota varovasti se muovikuori pois niin voit tarkistaa miltä nasta ja kontakti pinta näyttävät.
-
ok,täytyy olla varovainen.kiitti vinkistä.
-
oisko tarkkaa tietoa kertoa mis kohdin se rele on? ???
-
mä otan kuvan:)
http://aijaa.com/0058210017561
-
kiitos :)
-
kiitoksia kuvasta ja jeesistä!releen putsaaminen autto asiaan ainakin tällä kertaa :)auto sammuu niin ku pitääki!
-
Kiva kuulla että oli apuja:)
-
Tietenkin tässä kohtaa ois mielenkiinnon vuoksi mukava tietää, mikä on tuon releen nimi ja tarkoitus?
-
Ruiskun ohjausrele. Maksoi muistaakseni 30-40€
-
Ruiskun ohjausrele. Maksoi muistaakseni 30-40€
Ok, tästä on varmaan monelle jatkossa hyötyä :)