Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: mika.k - 23.03.2012, 19:23:04

Otsikko: jälkikäynti
Kirjoitti: mika.k - 23.03.2012, 19:23:04
mistähän johtuu jälkikäynti 850:ssä? välillä tekee sitä,varsinkin jos on vähän kenkää antanut.bensa vehkeitä ei ole ollut yli kymmeneen vuoteen,niin ei oikein ole perehtyny näihin.
Otsikko: Vs: jälkikäynti
Kirjoitti: Koo Pee - 23.03.2012, 23:24:56
Oliskos päässy kone karstottumaan jostain syystä ja jälkipolttelee ilman tulpan kipinääkin?
Toimisko tuo nesteen puhtaasti palavalla paremmin?
Tai tankkiin lisäainetta tarvikeliikkeestä moista ehkäisemään?
Otsikko: Vs: jälkikäynti
Kirjoitti: hevonen - 24.03.2012, 08:26:42
-98 okt voipi auttaa ellet sitä jo käytä. Perussyy lienee kuitenkin karsta. Ottaako öljyä?
Otsikko: Vs: jälkikäynti
Kirjoitti: mika.k - 25.03.2012, 17:11:20
98 käytän.täytyy lisäainetta kokeilla.
Otsikko: Vs: jälkikäynti
Kirjoitti: Phav - 25.03.2012, 17:44:04
Toimii nuo kyllä ihan 92 oktaanisellakin, jos on kunnossa. Eli jotain häikkää siellä on. Kannattas varmaan ajella parissa tankillisessa jotain suihkujen putsaus ainetta. Ja yksi vanha keino saada karsta pois on suihkuttaa kierroksilla puhistettua vettä imu puolelle, noin desin verran. Tämä kuitenkin omalla vastuulla, kun siinä on riskinsä. Eli joku isompi karsta kökkäre irtoaa ja jää venttiilin väliin.
Otsikko: Vs: jälkikäynti
Kirjoitti: mika.k - 02.04.2012, 18:17:24
lisäainetta käytin,kenkää annoin kotterolle.hävisi vähäks aikaa jälkikäynti,nyt taas tekee välillä sitä.vituttaa >:(
Otsikko: Vs: jälkikäynti
Kirjoitti: Koo Pee - 02.04.2012, 20:55:17
Katoppas vaan, mitäköhän se siellä polttelee? öljyä,bensaa vai ettäkö sekäköettäkö?

Pääseekö öljyä männänrenkaan ohi,venttiilin varresta tms.
Tupsauttaako sinistä moottorijarrutuksen /tankkauksen jälkeen käynnistäessä jne.. havaintoja?
Ja öljyhän lienee laadukasta merkkiä?/volvoissa hyväksi havaittua vrt. keskusteluihin öljyväännöistä.

Tullee mieleen ranskan autoteollisuuden eräs helmi ,GTI pökötti jossa ampas jälkikäynnille ja takaperin kierrokset täysille moottoripesun seurauksena?? oli liitin kostunut ja sekotti pakan oikein kunnolla....sammu onneks ennen kuin kytkin kärähti> virtalukosta ei ottanu onkeen, mitä ihmettelen suuresti vaikka ranskalainen olikin.....aasinsilta moottoriohjaukseen? tai voisko ruutat tippasta bentsaa? ei kai sentään?
Ne ajetut kilometritkin vois olla hyvä apu kartottaessa eri mahdollisuuksia.?>olikos se 10 vai 20 venttiilinen versio?
Tulleeko putkesta karstakipunoita kengitettäessä pimeällä tiellä>karstaahan siellä jos näin tapahtuu? esim. 5000rpm aikansa lämmittelee pikku pykälillä jos ei halua 180 lasissa jotain tappaa?

Käynee joutokäyntiä tasaseen 850rpm jne. kun ei mainintaa moisesta humpailusta tai  huutamisesta joutokäynnillä josta ruiskujen lopunalkua päättelis jo heikompi hermoinen.
Oliskohan jo vikakoodeja ilmaantunut?

Pasilan sanoin, on se kyllä jännä tuokin ilmiö :).
Otsikko: Vs: jälkikäynti
Kirjoitti: Axu85 - 03.04.2012, 05:33:29
et kai tarkoita jälkikäynnillä sitä että kierrokset jää hetkeksi paikoilleen, kun on polkenut kaasua/vauhdissa painaa kytkimen pohjaan?
Otsikko: Vs: jälkikäynti
Kirjoitti: mika.k - 03.04.2012, 11:39:15
ei,sammuttaessa avaimesta tekee välillä.kierroksista en ole huomannu että "humppais".235tkm ajettu.
Otsikko: Vs: jälkikäynti
Kirjoitti: s73 - 03.04.2012, 15:23:47
bensapumpun relettä uusittu? Maadotukset kunnossa, puhtaat ja ruuvit kireällä?
Otsikko: Vs: jälkikäynti
Kirjoitti: mika.k - 03.04.2012, 17:15:38
täytyy ruveta tutkii,ku pääsis ja kerkiäis käymään tallilla.kaikkia vinkkejä otetaan vastaan asian tiimoilta!infoan kyllä itekin kun joskus saa selvitettyä asian.
Otsikko: Vs: jälkikäynti
Kirjoitti: Koo Pee - 04.04.2012, 23:57:16
Imusarjan haitariletku jos 20v. 2.5 onhan alapuoleltakin ehjä?

Ei pitäs noilla kilometreillä vielä öljyjä päästä väärään osoitteeseen>huohotin, imusarjaan menevä haitariletku, ehkä vois hallaa tehdä ollessaan rikki tai päästäessään hiekkaista ilmaa ohi putsarin "raakana" koneeseen>vaikuttaa ehkä  käyntiinkin  IMM jne. .,kun ei saa oikeaa tietoa?

>kaipa tuo öljytikun reiästäkin puhaltaa joutokäynnillä joutessaan jos mäntien ohi laskee tai huohotin tukossa. Helppo ja halpa kurkata ;).

Manuaalilaatikkomallin puristuspaineiden pikatesti>>>

>alamäkeen sopivan pienellä vaihteella (1-2) ja antaa valua sylinteri kerrallaan siis virrat nollilla sylinteri vuorollaan puristaa ja nytkähtää seuraavalle sylinterille>pitäs olla tasaset nytkähykset (ainakin 5kpl )mäen jatkuessa samassa jyrkkyydessä riittävän pitkään. Eli jos joku sylinteri laskee läpi=puristaa lyhyemmän ajan on puristuspaineet viallansa otaksuisin  tuolla autojobbarin testillä noin kylmiltään?

Kosketelkaa toisianne, turbohan se auto ei kai ollut?
Otsikko: Vs: jälkikäynti
Kirjoitti: mika.k - 05.04.2012, 11:26:38
ei ole turbo,automaatti kylläkin.
Otsikko: Vs: jälkikäynti
Kirjoitti: Axu85 - 07.04.2012, 17:02:45
Oletko jo putsannut kaasuläpän? siellä jos on pienikin nokare niin voi aiheuttaa kyseisen ongelman..
Irroita se kaasuläppä imusarjasta ja liuota se bensalla niin että kiiltää ja voitele kaikki kohdat jotka vähänkin liikkuu.

Autodata ilmoitti että tämä lika mitä siellä on voi aiheuttaa jälkikäyntiä.
Otsikko: Vs: jälkikäynti
Kirjoitti: Nercs - 07.04.2012, 19:49:07
Tuota kun ajat sinne parkkiin,anna koneen käydä tyhjakäyntiä että koneen käynti tasottuu onko 30 sekunttia vai minuutti te päättätte.Yleensa noita koneita kannattaa käyttää tyhjäkäyntiä hetki että ne lämmöt tasottuu.Toinen seikka vaihdaa ne tulpat kunnollisiin siihen Volvoon sopivat samoin noi sytytysjohdot ja virranjakajan kansi ja pyörijä .Kipinä puoli tuli tällöin kuntoo.Kun kääntä virrat pois niin ne suuttimet menee kiinnii ja kone pysähtyy.Kerro kuinka kävi.Kuten tuolla kerrottiin varmaakin se huohotin systeemi ja muut huollot on tehty ihan lähiaikoina kuten se kaasuläpän puhdistus.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=191.0
Otsikko: Vs: jälkikäynti
Kirjoitti: mika.k - 14.04.2012, 12:15:12
tulpat vaihdettu,vähä rauhoittu.se jälkikäynti on sellaista,että ns "ryntäyttää" kun sammuttaa,eli kierrokset nousevat hetken ajaksi.
Otsikko: Vs: jälkikäynti
Kirjoitti: jallu2 - 15.04.2012, 10:22:07
Mun omassa loppui jälkikäynti vaihtamalla harmaa rele koneen ja syylärin välissä, nimeä en muista.. Rele oli hitsannut kiinni, vinkin sain aikanaan volvolandian foorumilta.
Otsikko: Vs: jälkikäynti
Kirjoitti: mika.k - 15.04.2012, 11:04:57
aha,tätyy ottaa selvää.tänään vaihdettiin virranjakajan kansi ja pyörijä.jälkkärit jatkuu vain,ei joka sammutuskerta.
Otsikko: Vs: jälkikäynti
Kirjoitti: jallu2 - 15.04.2012, 15:14:05
Ota varovasti se muovikuori pois niin voit tarkistaa miltä nasta ja kontakti pinta näyttävät.
Otsikko: Vs: jälkikäynti
Kirjoitti: mika.k - 15.04.2012, 15:55:44
ok,täytyy olla varovainen.kiitti vinkistä.
Otsikko: Vs: jälkikäynti
Kirjoitti: mika.k - 16.04.2012, 18:17:54
oisko tarkkaa tietoa kertoa mis kohdin se rele on? ???
Otsikko: Vs: jälkikäynti
Kirjoitti: jallu2 - 16.04.2012, 19:30:19
mä otan kuvan:)


http://aijaa.com/0058210017561
Otsikko: Vs: jälkikäynti
Kirjoitti: mika.k - 16.04.2012, 20:29:34
kiitos :)
Otsikko: Vs: jälkikäynti
Kirjoitti: mika.k - 22.04.2012, 08:43:14
kiitoksia kuvasta ja jeesistä!releen putsaaminen autto asiaan ainakin tällä kertaa :)auto sammuu niin ku pitääki!
Otsikko: Vs: jälkikäynti
Kirjoitti: jallu2 - 22.04.2012, 15:41:50
Kiva kuulla että oli apuja:)
Otsikko: Vs: jälkikäynti
Kirjoitti: Jupe10 - 22.04.2012, 16:04:02
Tietenkin tässä kohtaa ois mielenkiinnon vuoksi mukava tietää, mikä on tuon releen nimi ja tarkoitus?
Otsikko: Vs: jälkikäynti
Kirjoitti: jallu2 - 22.04.2012, 17:17:38
Ruiskun ohjausrele. Maksoi muistaakseni 30-40€
Otsikko: Vs: jälkikäynti
Kirjoitti: Jupe10 - 22.04.2012, 17:54:57
Ruiskun ohjausrele. Maksoi muistaakseni 30-40€

Ok, tästä on varmaan monelle jatkossa hyötyä :)