Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: rade - 25.03.2012, 01:53:19
-
Näillä specseillä mennään parin viikon päästä rullille.Nyt 180 hp ja 350 nm ja jos laitetaan V70 perus settti niin 225 hp ja 450nm.Alustavasti sain kuulla että sitten vaihtuu maisema oikein tosissaan.Onhan tää pikkuauto verrattuna esim V70.
-
Vähä lievennettiin tehomuutosta
(http://dl.dropbox.com/u/88927300/full.jpg)
-
Olisi myös mielenkiintoista saada jotain mittaustuloksia, esim. 80-120 km/h, 0-100 km/h ja vaikka 100-150 km/h niin saisi vähän osviittaa miten pikku-Volvo liikkuu vähän ruuvatulla isolla dieselillä. :)
-
Miksi sulla on polttoöljyvehkeessä "R"- merkki takapaksissa :idiot2:? Muuten varmasti asialliset tehot tulossa. Vetokoukku muuten pilaa koko perän lookin.
-
R-merkillä hämään lähinnä itseäni ja koukku on jo muutamassa autossa suojannu perseeni vihollisen pieniltä rynnistyksiltä.Tämähän on kuitenkin pikku perheauto joka kuitenkin sortui tänäänkin passatin kanssa pieneen kisaan.Oli sitten 220 Kw:n v6 malli.Elämä on. :)
-
Mun mielestä noi kisailujutut yleensä voi jättää omaan arvoonsa mutta taisi tosin tuo Passatti jättää aika hajuraon, ei meinaan noilla tehoilla tuossa korissa pysyttäisi edes mun pikkuvaparin 140 kW:n perässä.
-
Mä yritin pitää turvaväliä kun puskurissa roikkui ja lopetin ajoissa.Kehä 3:lla ei kuitenkaan voi urheilla.
-
Pientä jatkoa edelliseen.Niksuhan tietää että kun Motonetistä käännytään kehä 3:lle (itään )nykyään niin siinä on ramppi.Siinä sitten polkaisin Volksvaakkenia vastaan oikein kunnolla.Edelliset Sirocco 163 hepan versiot jää kuin tikku paskaan .Se perustuu siihen kun ne on perseessä kiinni ja tomaati kundi fudaa lämän tiskiin niin sitten mennään.Voit kuvitella kun en mistään kisasta ole kiinostunut niin annanko mitään tietoja.Italjet kuviot mulle täyttä harhaa.Ne ei ilmeisesti paina mitään kun ei ole air-backejä jaettu joka suuntaan.Kyllähän Ropeot kiihtyivät jo 70 luvulla ihan hyvin.Veikkaisin että niitä näkee Classic Motor Shoowssa Lahdessa.Oon sielä itekkin mukana järjestelypuuhissa .
-
Kyllähän minä juu tuon paikan tiedän, näiden remonttien jäljiltä siinä tosiaan on se ramppi.
Niin ja ei tarkoitus nyt loukata ollut lähinnä vain, että aina löytyy niitä nopeampia autoja. :) Niin ja kyllä itsekin välillä harrastan sitä jos joku persiissä roikkuu, että rajoituksien mukaan annettaan vähän nopeammin kenkää.
Kyllä tuo 156 on kolariturvallisuudeltaan aika kiva, on tuossa omassakin bageja enempi ja vähempi. 1390 kg on kyllä jonkun verran painoa, kuitenkin alle 4,5 metrinen auto kyseessä. Silti lähtee tarvittaessa.
Voi olla joo, että sinne eksyy Alfoja ja alfistejakin enempi tai vähempi.
-
Eikö yhtään pelota että 445Nm vääntö murhaa vaihdelaatikon?
Ilmeisesti 400Nm on sellainen turvallinen maksimi vääntö jonka tuo automaattilaatikko kestää.
-
Kaiken saa rikki, jos oikein yrittää, mutta järkevällä käytöllä ja ajallaan vaihdetuilla laatikkoöljyillä ei pitäisi ongelmia olla vielä noilla väännöillä. ;)
-
Eikö yhtään pelota että 445Nm vääntö murhaa vaihdelaatikon?
Ilmeisesti 400Nm on sellainen turvallinen maksimi vääntö jonka tuo automaattilaatikko kestää.
Ei noilla väännöillä vielä ole vaikutusta laatikon ikään! Kukahan on tuon 400Nm keksinyt kun ei se pidä paikkaansa? Kuten jo yllä todettiin, vakiokin saa väärällä käytöllä hajalle. Manuaalista olisin enemmän huolissani se kun ei osaa käsitellä vääntöä kuten automaatti, joka ohjelmallisestikin pystytään muokkaamaan paremmin vääntöä kestäväksi!
-
Hyvin on pelit kestänyt ! :)
Muutoksen jälkeen on tullut n.25tkm mittariin.
Päivääkään en vaihtaisi pois......
-
Kukahan on tuon 400Nm keksinyt kun ei se pidä paikkaansa?
Ainakin volvofinns foorumilla joku väitti Karalan kertoneen ettei ne nosta vääntöä yli 410Nm kun automaattilaatikko ei kestä sitä, viimeisessä postauksessa sitten Karala onkin kuulemma jo kertonut laatikon kestävän 460Nm. Ota tästä nyt sitten selvää :)
http://www.volvofinns.com/index.php?topic=515.0
-
Ainakin hiekkalaatikko foorumilla joku väitti Karalan kertoneen ettei ne nosta vääntöä yli 410Nm kun automaattilaatikko ei kestä sitä, viimeisessä postauksessa sitten Karala onkin kuulemma jo kertonut laatikon kestävän 460Nm. Ota tästä nyt sitten selvää :)
http://www.hiekkalaatikko.com/index.php?topic=515.0
Helppo ja uskottava selitys jos ei saa enempi tehoa niin vetoaa laatikon kestävyyteen. ;D
-
Karalan kannattais joskus perehtyä asiaan ennenkuin jakaa oppejaan...
Onhan esim.07 v70 awd 185hv jo vakiona 400nm väännöllä ja v8 440nm...laatikot tuskin sisuskaluiltaan eroaa mm.163hv versiosta?henkilökohtaisesti kuvittelen jännitysmomentin kasvavan kun mennään 500nm yli,mutta mistäpä näistä tietää..särkyy ne aikanaan kaikki.
50-sarjasista ei tosin oo kokemusta eikä tuukkaan.
-
Karalan kannattais joskus perehtyä asiaan ennenkuin jakaa oppejaan...
Onhan esim.07 v70 awd 185hv jo vakiona 400nm väännöllä ja v8 440nm...laatikot tuskin sisuskaluiltaan eroaa mm.163hv versiosta?henkilökohtaisesti kuvittelen jännitysmomentin kasvavan kun mennään 500nm yli,mutta mistäpä näistä tietää..särkyy ne aikanaan kaikki.
50-sarjasista ei tosin oo kokemusta eikä tuukkaan.
ööö... Vanhemmassa 163hv mallissa ihan eri vaihteisto. Vanhemmassa 5-vaihteinen ja uudemmassa 6-vaihteinen. Vanhemmassa ei ollut koskaan tehtaan jäljiltä kuin 350Nm vääntö, uudemmassa juuri kertomiasi lukuja.
-
Joo minäkin vetelen tällä 5 vaihteisella versiolla jossa on normiväännöt sen 350 Nm.Toistaiseksi jatkuva yli 400 Nm ei ole koitunut laatikon turmaksi.Huiputhan mulla on 445Nm.Pyrin normaalisti että en paikaltaan lähtöjä vedä ihan tappiin mutta sitten esim 50:stä ylöspäin.....liikahtaa. 8)
-
ööö... Vanhemmassa 163hv mallissa ihan eri vaihteisto. Vanhemmassa 5-vaihteinen ja uudemmassa 6-vaihteinen. Vanhemmassa ei ollut koskaan tehtaan jäljiltä kuin 350Nm vääntö, uudemmassa juuri kertomiasi lukuja.
Sori jäi kirjottamatta,mutta tarkotin siis nimenomaan 6-vaihteista lootaa.
-
Sori jäi kirjottamatta,mutta tarkotin siis nimenomaan 6-vaihteista lootaa.
mutt karala tarkoitti varmaan tuota vanhempaa :)
-
mutt karala tarkoitti varmaan tuota vanhempaa :)
Tuolta hiekkalaatikoltahan se tosiaan selviää, että 400Nm luvuista kertonut viesti tarkoitti 2002 mallista V70:ä jossa on 5-pykäläinen laatikko.
Ennen kuin alkaa toisia arvostelemaan, niin kannattaisi varmaan keskustella suoraan sen henkilön kanssa, jota alkaa julkisesti ns. mollaamaan??
-
No sekin on tehty jo pari vuotta sitten :o
07 eli 6-vaihteisella olevaan kysyttäessä oli vastaus just tuo,että ei kestä.Jospa se ei tiedä millanen laatikko missäkin on joka on toisaalta aika ymmärrettävääkin.Miten täällä yleensäkkään voi keskustella eri tekijöitten softista jos ei tekijän nimeä voi kertoa???Jotenkin rivien välistä on luettavissa,että eri softista saa keskustella puolesta ja vastaan mutta Karalan nimeä ei saa mainita??Mun kokemus kyseisen herran softia kohtaan perustuu kahteen eri kertaan ja kolmatta ei tuu.Toisin kun Rican softia voin suositella omien neljän auton kokemuksella.Mutta jokainenhan meistä johonkin suuntaan kumartaa ;D
-
Näköjään V50 D5:sta saa mukavasti vääntöä (ja savua) irti vakio turbollakin :o
http://www.youtube.com/watch?v=hH6wJbo4FOo (http://www.youtube.com/watch?v=hH6wJbo4FOo)
-
Ei tainnut optimointi mennä ihan putkeen..
-
Ei tainnut optimointi mennä ihan putkeen..
255.4hp/661Nm omasta mielestä kohtuu hyvät lukemat. Ja
this was only for demonstration purposes
-
Lukemilla ole mitään merkitystä jos laitteesta tulee savukone.. Tollanen nokimäärä alkaa lyhentämään elinkaarta todella rajusti.
-
Ja auto ajokieltoon, jos liikenteessä noin savuttaa!
-
Heh, ei ainakaan hiukkassuodatinta ole :2funny:
-
Oonpa kerran nähnyt liikenteessä s70 volvon missä savumäärä oli lähes tota luokkaa. Oli se vähän helvetin hölmön näköstä ja silti ei pärjännyt vakio deevitoselle :D Joo vähän ot:n puolelle meni. Jatkakaa :)
-
Tossa nyt oo mitään järkee / onnistumisen tunnetta. Ei vielä tuommoisilla tehoilla saa moista tuprakkaa päästää jos kunnolla säädetty, ne oikeasti tehokkaat 500-600 heppaiset diiselit saa sitten jo vähän pössäytelläkkin.
Yksi suomen kokeneimmista ohjelmoijista tuumasi taannoin, että ns, vakio autoa ohjelmoidessa on homma mennyt reisille, jos työntää rankasti mustaa perässä = ihan turha lisätä syöttöä niin paljon, että puolet polttoaineesta menee palamattomana putkeen..
Kieltämättä omakin auto ilman DPF:ää pukkaa snadisti mustaa, kun tempaisee lenkkarin lattiaan, mutta vain vähän kuitenkin.. ::)
-
Oonpa kerran nähnyt liikenteessä s70 volvon missä savumäärä oli lähes tota luokkaa. Oli se vähän helvetin hölmön näköstä ja silti ei pärjännyt vakio deevitoselle :D Joo vähän ot:n puolelle meni. Jatkakaa :)
Volkkarin 2.5 TDI kalistimella varustettu auto ollut kyseessä? Niissähän jo pelkästään pumpun hihnan venyminen saa aikaan tuprakkaa ja eipä ne kyllä mihkään menekkään, vaikka ois pumpukin kohillaan.. ;)