Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Volvopo - 25.03.2012, 14:55:04
-
Elikkäs huomasin että vuotaa aika reilusti öljyä jostain välistä,oliskohan nokkaakselin stefa? SEKÄ kaasari öljyssä/karstanen että mikähän tuon nyt vois aiheuttaa? Auto kyllä toimii normaalisti mutta vaikuttaa aika tukkoselta..
Kuvia:
http://oi41.tinypic.com/j5dmo0.jpg
http://oi39.tinypic.com/16gnes.jpg
-
Tuo kaasuttimen öljyisyys johtuu varmasti huohottimesta kun se hönkii sinne kaasarin ja ilmansuodattimen väliseen putkeen...
-
eli ota sieltä huohottimesta se liekkisuoja pois,ja todennäkösesti nokka-akselin stefa vuotaa,voi olla myös kampuran tai
virranjakajan akselin stefa ja tohon tukkosuuteen sen verran että toi kauheenkova k-moottori ei muutenkaan ole niitä nopeimpia kiihdytys koneita.
-
luultavasti nokan stefa vuotaa, onko öljyä myös termarikotelon yläpuolella? Ne mätänetin stefat kannattaa jättää hyllyyn.
-
Mulla vuoti kampiakselin stefa hetikohta vaihdon jälkeen. Oli motonet laatua. Hommasin sitten vahingosta vihastuneena alkuperäisen. Vieläkun viittisi vaihtaa sen paikalleen. Mulla nokan stefa ei vuotanut, sen tarkistin monta kertaa. Se olisikin kivempi vaihtaa kun toi kampuran.
-
Aika pitkälti samalta näytti mullakin soleksin kansi. Osittain tuo on tietysti pelkkää huohotuskaasua, mutta mä huomasin myös että ilmanputsari oli asennettu niin että alimmainen paperihelma oli kääntynyt kaksinkerroin tiivisteenväliin, eli mahdollisesti myös hieman pölyä siihen sidosaineeksi.
-
Minullakin on Soleksi mustana, onko normaalia?
-
sama täällä ;D