Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: VolvoMan740 - 25.03.2012, 20:51:06
-
joo eli auto ei oo minun vaan kaverini isän.
siin on joku häiriö eli kun se osti sen niin 1 tulppa ol niin paska että kone kävi ilmeisesti 4:llä, eikös ne oo 5 pyttysiä?
No kärry hinattiin ja se vaihto tulpat, no olihan se kuin eri auto mut silti ei käy, kun lähtee apuakulla käymmään niin käy hetken ja kun kaasuttelee niin putkesta kuulu kuin olis tukossa, köh köh köh ja kun laskee kaasun niin käy vähän paremmin, mut kun lämpee niin sammuu salaman nopeasti. ja sit on turha ees koittaa! :o
-
Lamda,katti tukossa, ilmanputsari lie jo katottu?,moottorin lämpötila anturi,kampiakselin/nokka akselin asentoanturi>(sammuu lämmetessään)antaakos kipinää, kun lämpee?>jos antaa lienee polttoaineen syöttöhäikkää, siis lamda jne..kohteeksi
Bensapumppu paineet siitä kiskosta suuttimien luota ja sen bensapumpun rele, nämä ominaisuudet kannattaa tarkistella ja putsata se huohotinkin kaasuläpän ohessa......ei vaikuttane huohotin toki pääsyylliseltä, vaan hyvä tsekata sekin jos huonolla huollolla edellisellä......olikos maileja miten noin kilometreissä?
10 vai 20v ja vuosimalli?
Ehkäpä joku noista?
-
Tarkista puristuspaineet varmuudeksi. Itselläni oli 20v-koneesta yksi pakoventtiili palanu ja puristukset siinä sylinterissä pyöreät 0bar. Neljällä pytyllä rupluttaen kävi.
-
no kun ei oo mun auto ja ei silläkään oo motivaatio kohillaan niin ei aio ainaskaa viellä laittaa kuntooon.
Silläkin n. 30 raatoa pihassa ja en tiiä jos vaikka pelastaisin yhden kullanvärisen 244 volvon, jotain vm, 81-83. kone ilmeisesti b19A, laiska mutta en haluis et se mätänee sinne vajan taa, kun on kerta paperit ja jotenkuten jpa ajokuntonen. :D
-
Eli... Kysyt, että missä voisi vika olla, mutta sinua ei kiinnosta kun ei ole sinun auto, eikä oikeastaan auton omistajaakaan...
Eli arvaillaan nyt vikaa, mutta ketään ei kiinnosta?
Kuulostaa oikein hyvältä...
Noh, arvaillaan nyt silti.
Jos siitä on se yksi tulppa ollut pidempään rikki, niin katti on saanut bensaa -> mennyt hajalle ja saattaa olla tukossa.
-
Kyllähän se kiinnostaa, mutta koska vika mahdollisuuksia onkin noin paljon niin en viitsi alkaa tutkimaan koska itse omistaja ei ole kiinostunut. Jos ois silläki kaverilla vähempi projekteja niin vois sitäkin alkaa tutkimaan, no kesää ootellessa.
Itekkin mietin et voisko olla putkistossa tukosta, jos näin on niin vika on selvempi ku alkaa vaihtaa kaiken maailman osia ja antureita!
Kysyin ihan omiin nimiin koska jos ois ollu varmempi vika niin oisin voinu hänelle vinkata. ELI MUA KIINNOSTAA, OMISTAJAA EI!
-
Joo, minuakin kiinnostaa. Olin eilen muuttohommissa ja raskastekoista telikärryä vedin kuormineen.
Loppupäivästä auto alkoi käydä tyhjäkäyntiä "pöpöttäen", ihan kuin kävisi neljällä. Kierroksia, kun
antaa nii tuntuu käyvän ihan oikein, mutta kaasun ku löysää,nii pakoputkesta, auton keskivaiheilta
kuuluu jonkin sortin tupsahtelua.
Tulppa, venttiili palanut??
En ole vikaa tutkinut vielä sen kummemmin, mutta ajattelin, että vinkkiä täältä tulee ens hätään :)
Volvo 850 bensa 20v -95
-
Joo, minuakin kiinnostaa. Olin eilen muuttohommissa ja raskastekoista telikärryä vedin kuormineen.
Loppupäivästä auto alkoi käydä tyhjäkäyntiä "pöpöttäen", ihan kuin kävisi neljällä. Kierroksia, kun
antaa nii tuntuu käyvän ihan oikein, mutta kaasun ku löysää,nii pakoputkesta, auton keskivaiheilta
kuuluu jonkin sortin tupsahtelua.
Tulppa, venttiili palanut??
En ole vikaa tutkinut vielä sen kummemmin, mutta ajattelin, että vinkkiä täältä tulee ens hätään :)
Volvo 850 bensa 20v -95
lue vikakoodit jos on lediloota, ohjeet faq-osiosta huoltovalon nolaus ja vikakoodit. Eikai auto pyörinyt tyhjäkäynnillä pitkiä aikoja?
-
lue vikakoodit jos on lediloota, ohjeet faq-osiosta huoltovalon nolaus ja vikakoodit. Eikai auto pyörinyt tyhjäkäynnillä pitkiä aikoja?
Pitääpä lukasta, ei käyny tyhjäkäyntiä isommin.
-
nämä tarkistaisin ensin; tulpat ehjät/hyvät ja Volvon omat, puiola kunnossa, kaikki sytkä kaapelit. Kaapelit ja puolan saa vaikka motonetista ja tulpat Volvolta.
-
Niin ja jos ne tulpanjohdot joutuu uusimaan niin ostaa Motonetistä vaikka ne tarvikkeet, niissä kun aikaisemmin ainakin oli se "tulppa" sinne koloon paremmin istuva kuin esim Boschilaisissa. Vaihtoehtoisesti voi myös hakea siniseltä.
-
nämä laitoin itse ja toiminut minulla ainakin hyvin :
Johtosarja Volvo850/70 11-2237 850/70-s ->00 Johtosarja (leveä kumitiiviste venttkoppaan) [1991 - 2000] 55.90 € eli Motonetista nämä ja lisäksi Volvon omat tulpat.
-
Itse laitoin Boschit aikanaan mutta kyllä ne orkkiksen/tarvikkeen missä on se leveämpi yläosa, joka sinetöi sen tulpanreiän pölyltä, ovat fiksummat.
Niin ja tulpat Volvolta muistaakseni olivat juurikin aika järkevän hintaiset, tosin kyllä oma toimi 2½ vuotta & yli 60 tkm kaksilla eri Boschilaisilla.
-
Auto alko pelittään, ku vaihdoin tulpat.
1 ja 2 pyttyjen tulpat olivat ihan hirveän karstan peitossa, johtuu siitä, ku polttaa öljyä aikalailla.
Onneksi pääsi näin vähällä tällä kertaa :)
-
*taavih-> hyvä että tuli kuntoon
-
Jättebra!
-
Auto alko pelittään, ku vaihdoin tulpat.
1 ja 2 pyttyjen tulpat olivat ihan hirveän karstan peitossa, johtuu siitä, ku polttaa öljyä aikalailla.
Onneksi pääsi näin vähällä tällä kertaa :)
No, onneksi en voltteja alkanut heitteleen :) Huonokäyntisyys tuli takaisin aika pian, veres kansi oottaa remontin tekijää tallissa.
Uskoisin näin, että venttiili on palanut käyntiäänen perusteella. Pitää käydä mittauttaan puristukset, mutta toisen kannen laitan/laitatan iskuun
ja vaihdan sitte, ku sen aika on.
Kampehan on öljyä vienyt ihan kiitettävästi, niin tuleepahan toiseen kanteen laitettua uudet venttiilin ohjarikumitkin, muun kunnostuksen
yhteydessä ja tuo öljynsyönti/juonti ongelma poistunee ainakin niiden osalta.
Kyselin tuossa Oulun moottorikoneistamon hintoja kansihommiin ja hinnat ovat seuraavat:
Istukan koneistus 9,40 €/kpl
Venttiilin hionta 5,80 €/kpl
Kannen oikaisu 82,80 €
Auton hintahan on suurinpiirtein remontin arvoinen, jakopäineen, vesipumppuineen, tiivisteineen, mutta käyttöarvoahan tuolla rohjakkeella vielä on
juuri katsastettuna S*
Autolla pystyy kyllä ajeleen suurinpiirtein normaalisti. Bensaa vie 3 desiä enemmän, ku ennen haaveria. Tyhjäkäynti pöpöttää ja osa hevosista
laukkaa laitumella.