Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: caddy - 26.03.2012, 17:13:34
-
Tässä on tullut jokunen kilometri ihmeteltyä kytkimen "takkuista" toimintaa ja tänään karmea totuus sittten paljastui kun pääsin katselemaan autoa tarkemmin.
Kytkimen työsylinteri vuotaa vaihteiston ulkopuolelta, juuri ilmausnipan alapuolelta jossa on ilmeisesti nesteletkun liitoskohta.
Onko tuota ulkopuolista osaa saatavana erikseen ettei tarttis tehdä kokonaista kytkinremonttia kerralla? Ei oikein hotsita tuon takia käyttää paria tonnia...
Tuossa vielä kuva vuotavasta kohdasta. Eikös tuo työsylinterin putki nimenomaan liitetä tähän osaan jossa on ilmausnippa?
(http://i10.aijaa.com/t/00500/9866305.t.jpg) (http://aijaa.com/005009866305)
-
Saa ja pystyy vaihtamaan erikseen. Voi tosin olla, että mukana tulee myös se putki/letku, mutta ei tuo kuitenkaan tule työsylinterin mukana.
-
Saa ja pystyy vaihtamaan erikseen. Voi tosin olla, että mukana tulee myös se putki/letku, mutta ei tuo kuitenkaan tule työsylinterin mukana.
Loistavaa. Täytyypäs huomenna käydä kääntymässä sinisellä tuota kyselemässä. Lieneeköhän kallis? Tuon vaihdossa ei liene mitään kummallista; metallisokka irti-> vanha pois-> uusi tilalle ja ilmaus?
-
Homma klaari.
Tuo työsylinterin ja letkun välinen muoviosa vaihdettu ja vuoto loppui siihen paikkaan. Varmuudeksi vaihdoin samalla letkun ja sylinterin nesteputken o-renkaat joten pitäis olla kuin uusi.
Kytkin tuli luonnollisesti tuon jälkeen ilmattua ja täytyy sanoa jotta eipä ole polkimen tuntuma ollut tähän mennessä näin tarkka...
Mitään selkeää halkeamaa/vuotokohtaa osassa ei näy mutta tuo pellinpala jolla tämä osa oli kiinni oli tehnyt jälkiään muoviseen runkoon.