Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: volovo mies - 27.03.2012, 00:08:36
-
vapari kolomilitranen kutonen luonnollisesti automaatilla. kytenyt ajatus muuttaa tuo oliko motronic 1.8 mekaruutaan.
saako tuota mekaa ohjaamaan laatikkoa millään opilla?
näistä hommista oon enemmän pihalla kuin lumiukko
pelaako tuo mekaruuta alakuperäsillä antureilla?
luonnollisesti tuon ohjauksen pitäs olla 6 pyttyseen vapariin ja tajuta se että joka pytyllä on oma puola sekä sytkä vahvarit 2kpl.
saako mekasta ajon aikana dataa ylös jos on kytkettynä läppäriin? vai jääkö se johonki tiedonkeruuseen?
en oo ikinä pelannut näitten kans nii ois kiva oppia tästä moottorinohjaus hommelista jotaki, tiiä vaikka joskus tulee tehtyä jotain kivaa :)
jos ei muuta hyötyä oo koko hommasta nii sais tuon yhen vaivan käyttöautosta selevitettyä että mistä vitusta se kanittaa välillä.
-
Finsquirtin foorumia lukemaan. Ihan ensiksi lukaista läpi Suomenkielinen megamanual.
-
jos ei muuta hyötyä oo koko hommasta nii sais tuon yhen vaivan käyttöautosta selevitettyä että mistä vitusta se kanittaa välillä.
Miten oireilee?
Koneen ja tulipellin välistä kannattaa tarkistaa se asentoanturin liitin... tuppaa vanhenemaan ja murentuu kappaleiksi -> signaali pätkii. Oireilee epätasaisena käyntiä, puolien ja vahvareiden tuhoutumisia jne...
Megan laitto ei ole ihan helppo homma, sen saa toimimaan niillä moottorin orgis antureilla, mutta vaihteiston ohjaukseen pitää kehittää oma systeeminsä tai jättää orgis hoitamaan sitä. Vaatii mm muutoksia megan piirilevylle, että asentoanturi yms tieto saadaan sopivaan muotoon. Vanhemmissa megoissa ei ole 6:ta sytkäohjausta, tuolloin kannattaa yhdistää ohjaukset siten että 1-6, 2-5 ja 3-4 lyövät kipinän yhtäaikaa (tulpat kuluvat sitten puolet nopeammin).
Tässä vaihteiston ohjaukseen sovellettu MS versio (en tiedä toimiiko siihen volvon automaattiin:
http://www.msgpio.com/manuals/mshift/index.html
Megan loggaus toimii siten että läppärin Megatune tai vastaava ohjelma kerää megan arvot kovalevylle mistä niitä sitten voi katsella...
-
sammuilee lämpimällä koneella.
antureita oon vaihtanut repullisen eikä vaiva lopu millään.
mahollisesti tuo moottorin ohjaus poksi on menny vituiksi.
samalla kun laittas tuon megan nii vois ehkä mennä hieman vähemmällä pensa määrällä.
-
sattui pieni ajatus virhe niin siirretään kysymys oikeaan paikkaan V:>
käytetäämpä tätä aihetta keppihevosena niin ei tarvitse aloittaa uutta aihetta *karkuun->
jos olen oikein ymmärtänyt niin 960:sen b6304 koneessa on motronic 1.8 ohjaus?
kyseinen ohjaushan on lambda korjaava. kuinka paljon ohjaus pystyy säätämään polttoaine määrää?
mietiskelen vain suuttimia laittaako vakio moottorin suuttimet vai kisakoneessa käytössä olleet? toiset varmaan pienet ja toiset isot vakio imusarja kuitenkin kuristaa hengitystä aikalailla :'(