Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Makru - 27.03.2012, 18:21:58
-
Koneesta oli mennyt öljynvähyyden takia runkolaakerit, kiertokangenlaakerit, yksi kiertokanki ja kampiakseli korjauskelvottomaksi. Uutta tuli laakerit, kanki ja kampiakseli. Koekäytön yhteydessä mitään ylimäärästä kuulunut tai huomannut. Ekojen noin 20km jälkeen mitään ylimäärästä ei kuulunut myöskään. Nyt ajettu varmaankin 50km lisää ja lämpimänä alkanut pitää ääntä.. noin 2t kierroksia ja alkaa kuulua pientä nakutusta.. Tossa äsken ajoin vielä, kylmänä ei kuulu mitään ylimääräistä, lämmettyä peintä nakutusta ja nyt rupes kuulumaan semmosta vikinää konehuoneesta ajettaessa. Menin kuuntelemaan konehuoneesta niin kalkatusta sieltä kuulus.. Mitäs tuumitte? Kone pitää varmaan pistää atomeiksi uusiks..
-
Hioitko kampiakselin? Jos et niin tais tulla turha remppa. Mulla vois olla kohta myytävänä 850 t5 -95, aj.333000km, yks vika on, öljynlauhduttimen letku hieman vuotaa.
-
purkaamolt ostin tarkistetun akselin..
-
Jos purat koneen uudestaan, niin kato tarkkaan onko laakerit kulunu vähääkään, jos on niin siinä on se tarkistettu kampura.
-
Nakutus voi tulla myös viallisesta hydraulisesta painimesta tai soikeaksi kulahtaneesta männästä / sylinteristä.
Raudan avulla kuuntelemalla voisit koittaa paikallistaa sitä nakutusta ennen koneen avaamista...
-
Joo hyvä ois paikallistaa äänen kohta mistäpäin se kuuluu. Jos on kuivalla koneella leikannu kiinni, niin myös lohkon linjaus kannatas tehä.
-
Kuuntelin tarkemmin, niin keskesltä konetta ja ylhäältä. Huomenna pitäis tosiaan kurkata noita venttiilien nostimia, kun itellekkin tuli semmonen mieleen.
-
Mistäs tuollaisen viallisen venttiilinnostimen tunnistaa?
-
No jos siinä on paljon väljää, niin ihan kasaan puristamalla, esim. pihdeillä...
Itsellä joskus tullut vastaan niin huono kuntoisia, että ihan käsin pystyi puristelemaan kasaan vähän matkaa :o
-
Kaks imupuolen venttiilinnostinta sai sormilla painettua kasaan..
-
Juu eli sellasta kyselisin kun ostin tuollaisen Volvo 850 2.5 20v:n. Edellinen omistaja oli tehnyt n. 1000e koneremontin autoon ja oli sen jälkeen ajanut n.200km huoletta ja auto oli toiminut ihan moitteetta ja sitten yhtäkkiä oli alkanut nakuttaan kone. Osaako kukaan sanoo mikä vois olla vikana? Venttiilin nostajat?
-
No jos siinä on paljon väljää, niin ihan kasaan puristamalla, esim. pihdeillä...
Itsellä joskus tullut vastaan niin huono kuntoisia, että ihan käsin pystyi puristelemaan kasaan vähän matkaa :o
Mulla saa omissa kaikki käsineen painettua alas mutta ei äännä yhtään? molemmissa 850:ssä... eikä ääntä kuulu ainakaan lämpimänä,kylmänä ehkä ekan pari sekuntia kunnes kerää öljyt takaisin yläkertaan ::)
-
Mulla saa omissa kaikki käsineen painettua alas mutta ei äännä yhtään? molemmissa 850:ssä... eikä ääntä kuulu ainakaan lämpimänä,kylmänä ehkä ekan pari sekuntia kunnes kerää öljyt takaisin yläkertaan ::)
Ei niiden kuuluis kyllä käsin painua kasaan ja se äänihän tuleekin ensimmäisenä kylmällä koneella...Siitä se ääni sitten pikkuhiljaa pahenee...
-
Ei niiden kuuluis kyllä käsin painua kasaan ja se äänihän tuleekin ensimmäisenä kylmällä koneella...Siitä se ääni sitten pikkuhiljaa pahenee...
Mulla jos auto seisoo vaikka pari kolme päivää niin aluksi pitää ääntä sen pari sek jonka jälkeen hiljenee aivan täysin.Suunnitelmissa on kyllä jossain vaiheessa vaihtaa kaikki uusiin jos yksikin alkaa ääntämään.
-
Konerempassa jos ei ole puhdistettu öljykanavia hyvin, voi olla siellä jotain mömmöä ja ei mene öljy joka paikkaan.