Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: 7 neliskantti - 17.01.2011, 21:52:24
-
Elikkä b230f antaa 2 3 2 vikakoodia. Missäköhän voi olla vikaa kun auto ei muuten oireille mitenkään, paitsi polttoainepumppu ääntää kun tankin puolinen pumppu ei toimi. On kyllä kokeiltu nollata monesti vikakoodit mut aina sieltä jonku ajan päästä tulee tuo 2 3 2 koodi eli lambada arvo liian rikas tai laiha tyhjäkäynnillä.
-
tuo 2-3-2 ei kerro lampaadaviasta, ei ollenkaan välttämättä, eikä edes todennäköisesti. Se vaan kertoo, että jossakin tilanteissa seos niinsanotusti kusee. Mittaile tuo lampaadan jännite, mutta melko lailla varmasti se seilaa eestaas, jotenka anturi toimii. Imuvuoto tai IMM on mun vahva veikkaus, et saisi jostakin toimivaa immua testiin?
yritin googlettaa tuota vika koodia, ja olen jossain sellaisen taulukon nähnytkin. tuossa nyt lainaus täältä samalta foorumilta TVS:ltä
-
eli olisiko vaikka liian laiha seos välillä jos tankin puoleinen pumppu ei toimi ? en kyllä ymmärrä että kuinka auto käy ja kukkuu :juhau:
-
Miksi et korjaa sitä tankkipumppua? Kohta on pääpumppu sökö kun jurraa siellä yksin ja luultavasti seoksiinkin vaikutusta kun bpaineet laskee pumpun jaksamisen takia silloin kun soppaa tarvittaisiin.
-
Sehän voi olla että seos muuttuu puoleen tai toiseen satunnaisesti et siksi se antaa vikakoodin. Joo pitäs se alkaa kahtomaan se tankin puoleinen pumppu mutta ei oikeen inspiraatiota vielä ruveta kahtoon ko entisesä vollesa oli sama juttu, ja oli nii vittumainen kontata peräkontisa kaksin kerroin. Vaikka huoltokirjan mukaan kumpiki pumppu on liikkeessä vaihdettu. ???
-
Sehän voi olla että seos muuttuu puoleen tai toiseen satunnaisesti et siksi se antaa vikakoodin.
näinhän se juuri on, luulen että enempi käy laihalla kun ei jaksa se yksi pumppu tarpeeksi räjähtävää lykätä etiäpäin :)
Vaikka huoltokirjan mukaan kumpiki pumppu on liikkeessä vaihdettu. ???
ei se että se on liikkeessä vaihdettu, mutta koska se on ? ja minkä merkkinen pumppu ? ;)
-
ei se että se on liikkeessä vaihdettu, mutta koska se on ? ja minkä merkkinen pumppu ? ;)
[/quote]
Olikohan pari vuotta sitten edellinen omistaja käyny vaihattamasa, ja vielä volvon huollossa jossa laitetaan vaan alkuperäisiä osia. mut eipä se mikään laatu huolto ole ollut ko siel samassa liikkeessä oli pakoputkiki vaihettu ja eikä etes ollu klemmareita laitettu paikalle jotenka se vuoti aika pahasti liitos kohasta ja melkeen oli että oilis tippunu. :D Voiihan se olla että sielä ois johto vaan lähteny irti sieltä pumpusta, pitää ottaa seki työn alle ko joutaa.
-
Pidä tankki täynnä jos et jaksa korjata, jaksaa se pelkkä pääpumppu paremmin painaa varsinkin jos suodatin on tuore. Ei se tuossa vehkeessä niin vakavaa ole kuin turbossa, jossa laihalle vetäminen tekee helposti "pikku" vaurion.
Voihan sulla olla toki vaikka imm viallinen, antaa myös tuota koodia. :) ja kai se putki on nyt tiivis, jos valskaa ennen lambaadaa, tekee mitä sattuu.
-
Ei tosiaan nii kovasti pumppu äännä ko on vähä enempi ainetta tankissa. just tänään oli jouten aikaa nii rupesin värkkään sitä tanki puoleista pumppua, niin eipä se pumppu sielä toimu vaikka pikku laturilla koitin saaha pyörimään mut eipä ruennu pyörimään ja huomasin että oli aika paskanenki. Jotenki tuntuu että huoltomiehellä menny entinen ja uusi pumppu sekasi ja laittanu vaan entisen takasi ja uuen suodattimen. :D pitää huomena laittaa uus pumppu paikalleen ja pakoputki kiristää. :) Ajella sitte joku päivä ja tarkastaa sitten tilanne että ilmaantuuko vikakoodeja.
-
Tuo 2-3-2 ei tosiaan sinällään kerro mitään. Tuon koodin saa aikaiseksi jos boksi joutuu korjaamaan seosta mielestään turhan paljon, vaikka seos pysyisikin täysin järkevänä. Jos kone vielä käykin kaikissa tilanteissa hienosti, on tuolle syyn setviminen herkästi vaikeassa. Esim. isompien suuttimien(noin 20%) vaihto aiheuttaa tuollasta koodia vaikka kone pelaa äärettömän hyvin kaikissa tilanteissa.
-
ei ehjää anturia kannata vaihtaa, jos kone kerran rokkaa ja pelaa muuten hyvin, kattoo vähän imuvuotoja kuntoon ni lakkaa se vikakoodikin ilmestymästä ;)
-
Miksi et korjaa sitä tankkipumppua? Kohta on pääpumppu sökö kun jurraa siellä yksin ja luultavasti seoksiinkin vaikutusta kun bpaineet laskee pumpun jaksamisen takia silloin kun soppaa tarvittaisiin.
Ihan mielenkiinnosta pitää kysyä että mikä on ajallisesti tuo kohta? Ite ajelin kumminkin meiän vanhalla farkkuseiskalla ennen sen työntämistä nurkan taakse osien luovuttajaks 2,5v ilman toimivaa tankkipumppua ilman että pääpumppu hajos.
-
Ihan mielenkiinnosta pitää kysyä että mikä on ajallisesti tuo kohta? Ite ajelin kumminkin meiän vanhalla farkkuseiskalla ennen sen työntämistä nurkan taakse osien luovuttajaks 2,5v ilman toimivaa tankkipumppua ilman että pääpumppu hajos.
Ei kai sitä kukaan pysty sanomaan. Uusi pumppu voi kestää "iäisyyden" ja vanha pumppu hajota samontein kun kavitoi.
Tai sit päinvastoin... :))
-
olisko Lambda- anturi menossa. palaako Lamda lamppu mittaristossa edes satunnaisesti ? jos palaa niin anturi uusiksi.
eipä se lamppu ole syttyny missään vaiheessa paitsi tietenki ko virrat laittaa päälle.
nyt sain vaihdettua tankipuolisen pumpun niin ainaki pääpumpun ujellus loppu siiehn paikkaan. aluksi vaikkasin että pääpumppu alkaa ujeltaan kahta kauhiammin ko entisesä vollesa kävi niin ja joutu ostaan senki uuden.
-
yritin googlettaa tuota vika koodia, ja olen jossain sellaisen taulukon nähnytkin. tuossa nyt lainaus täältä samalta foorumilta TVS:ltä
vikakoodit löytyy FAQ osiosta:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?board=48.20
Ja tarkemmin
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0
-
olen ajellut viikonpäivät ja edelleen antaa vika koodia 2-3-2 ???. oiskohan imm menossa? vaikka ei kyl mielestäni kulutus ole noussu ainkaan huomattavasti. pitää vielä kahtua ettei imuvuotoja ole.
-
Näistä ei aina tiedä :). Minulla tuo vikakoodi hävisi kun vaihdoin polttoainepumpun releen ja suutiinreleen. Esiintyi satunnaissesti GLT:ssä. Tuntui siltä että Volvon pollttoaineviat oli noista kahdeta releestä kiinni - vikaa ei esiintynyt ainakaan niin kauan kuin auto minulla oli ::).
-
Näistä ei aina tiedä :). Minulla tuo vikakoodi hävisi kun vaihdoin polttoainepumpun releen ja suutiinreleen. Esiintyi satunnaissesti GLT:ssä. Tuntui siltä että Volvon pollttoaineviat oli noista kahdeta releestä kiinni - vikaa ei esiintynyt ainakaan niin kauan kuin auto minulla oli ::).
jaahas voipa olla nuistaki kiinni. huolto kirjasa on vaihdettu joitaki releitä ja anturoita mut eipä ole merkattu että mitä ne kaikkia on. nii ja boksiki oli vaihdettu ( varmaanki sytytysboksi) nii olihan siinä ykk anturin vikakoodi mut sitäpä ei ole tullu uudestaan.
-
Kahtelin tuossa mahdollisia imuvuotoja mut enpä ainakaan näin äkkiseltään huomannut mitään pokkeavaa. Lambada on ainaki vaidettu ko kävin paikallisesta volvon huollosta kysymässä jossa entinen omistaja oli huollattanu auton. en tiiä polttoainepumpun rele ja suutiinrele että oiskohan niissä mitään häikkää, kun muuten auto käyy nätisti? tulpat on vaihdettu ja pyörriä mut oiskohan vaikutusta jos vaihtais sen virranjakajan kannenki?
-
vikakoodin olen ilmeisesti saanu eliminoitua kun kiristelin imusarjan muttereita ja kävin imuputken letkuliitokset läpi. ei ainakaan viikkoon ole tullu vikakoodeja. :)