Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: kimisetä - 28.03.2012, 13:55:49
-
Kaivelin varaston kätköjä ja putkahti tuollaiset vastaan.
Ovat B18 +.020 mitoilla mutta vähän oudon näköiset eli viisaammat kertokoon, että laitanko metallinkeräykseen vai verkonpainoksi.
EDIT: Lähinnä kiinnostaa, että pysyykö nuo kasassa, kun noissa on tuo halkio öljyrenkaiden alta männän sisään ja onko niistä ja noista reijistä mitään hyötyä. Männät ovat olleet itsellänikin jo vuosia tallessa ja taitavat olla AE valmisteet.
(http://kimivaan.kuvat.fi/kuvat/sekalaista/0-IMG_0111.JPG/full)
(http://kimivaan.kuvat.fi/kuvat/sekalaista/0-IMG_0112.JPG/full)
(http://kimivaan.kuvat.fi/kuvat/sekalaista/IMG_0113.JPG/full)
(http://kimivaan.kuvat.fi/kuvat/sekalaista/IMG_0114.JPG/full)
(http://kimivaan.kuvat.fi/kuvat/sekalaista/IMG_0116.JPG/full)
(http://kimivaan.kuvat.fi/kuvat/sekalaista/IMG_0115.JPG/full)
-
Luultavasti ovat jotakin jäähdytys ja voitelureikiä josta öljy kulkee läpi.. Eiköhän ne b18:ssa kestä..
-
Varottava esimerkki kuinka mäntiä EI pidä tehdä . Aikoinaan nuo männät oli markkinoiden halvimpia ,ja moni kokeilija löysi kovemmassa käytössä moottoristaan kaksiosaisen männän ,katkeaa nimenomaan tuon rakenteen ansiosta .
Männän materiaali ja rakenne poikkesi muutenkin OIKEISTA männistä ,esim; MAHLE .
Jos on muita vaihtoehtoja männille ,jättäisin NUO hyllyyn ,,,,,, "suunnittelun kukkasena" ;)
-
Vakiovehkeessä pitäisi toimia.
Joskus jostain luin, että idea tuossa on se, että se katkos estää lämpöä siirtymästä laesta helmaan.
-
Jos nuo on oikeasta materiaalista tehty niin ei pitäisi hajota kovin helposti.. Paremminhan niiden mäntien pitäisi kestää kun jäähtyy paremmin..
-
Jos nuo on oikeasta materiaalista tehty niin ei pitäisi hajota kovin helposti.. Paremminhan niiden mäntien pitäisi kestää kun jäähtyy paremmin..
Voi olla, että eke:ä kannattaa kuunnella tässä asiassa.
-
Voi olla, että eke:ä kannattaa kuunnella tässä asiassa.
Tuohon tyyliin oli kaikki datsunin männät ennenvanhaan, ja 45heppasesta pystyi huoletta ottamaan ~100 hepoa.
=> Ei huolta vakiossa.
Edit: 60 kaakkisesta jotain 100, elikkä KESTÄÄ.
-
Ottamatta kantaa tuon männän kestoon
miksi rakentaa tiedetysti huonosta männästä, kun kunnon
männätkään ei maksa juuri mitään.
Ja täältä kanssa Juhaa kompaten, kuuntelisin asiassa kyllä eke:ä,
hänellä kuitenkin on vähän realistisempaa tietoa noista
kuin nämä veikkaukset ja " kun siinä ja siinä on ollut".
Toki saa turbokoneenkin rakentaa linnunluilla.
-
Ottamatta kantaa tuon männän kestoon
miksi rakentaa tiedetysti huonosta männästä, kun kunnon
männätkään ei maksa juuri mitään.
Ja täältä kanssa Juhaa kompaten, kuuntelisin asiassa kyllä eke:ä,
hänellä kuitenkin on vähän realistisempaa tietoa noista
kuin nämä veikkaukset ja " kun siinä ja siinä on ollut".
Toki saa turbokoneenkin rakentaa linnunluilla.
Järvistä kompaten: Se on nuorempana kasannut juuri noilla AE:n männillä monta A12 ja A15 konetta, josta jälkimmäisestä otettu +120hv(ei penkitetty, myllärin kansi 40mm lortot ym.)
-
Järvistä kompaten: Se on nuorempana kasannut juuri noilla AE:n männillä monta A12 ja A15 konetta, josta jälkimmäisestä otettu +120hv(ei penkitetty, myllärin kansi 40mm lortot ym.)
Kimille vaan vinkkinä että lue eke:n neuvo vastaus on siinä
-
Kiitoksia kommenteista.
Nuorna miesnä tuli oltua muutamassakin koneremontissa mutta tuollaisiin en ole koskaan törmännyt.
Tuollainen vähättelevä esson-baari kommentti "Eiköhän ne b18:ssa kestä.." saattaa muuten alkaa ketuttamaan, jos joku siihen uskoo ja rautaa tulee pihalle 7000 kierroksilla.
Taidan kirjoittaa varmuuden vuoksi mäntälaatikon päälle, että saa avata vuonna 2027 (eläkkeellejääminen) ja alkaa silloin harrastaa sitä verkkokalastusta.
Muoks. Ei liity mäntiin mutta esson-baari guruihin kylläkin.
Silloin nuorna miesnä pyörittelin 145 Volvon konetta niputtaessani originaali peltistä nelilapaista jäähdyttäjän tuuletinta ja paikalleosunut guru sanoi sen olevan ydinräjähdyksen kestävä. Kerran sitten se 7000 ylittyi ja pannuhuoneesta kuului pirunmoinen pamaus.
Se ropeli oli hajonnut neljään osaan joista yksi löytyi akusta (siis läpi menneenä) ja joku toinen katkoi jarruputket paikalta poistuessaan...
Akku muuten käryää aika eksoottisen näköisesti, kun siellä on rautaa sisällä.
-
En huomannu kattoa tuota merkkiä (AE).. Voihan se olla ettei sen merkkiset männät kestä, ei oo itellä kokemusta niistä kun en oo koskaa edes kuullu moista valmistajaa.. ;D
-
Silloin nuorna miesnä pyörittelin 145 Volvon konetta niputtaessani originaali peltistä nelilapaista jäähdyttäjän tuuletinta ja paikalleosunut guru sanoi sen olevan ydinräjähdyksen kestävä. Kerran sitten se 7000 ylittyi ja pannuhuoneesta kuului pirunmoinen pamaus.
Se ropeli oli hajonnut neljään osaan joista yksi löytyi akusta (siis läpi menneenä) ja joku toinen katkoi jarruputket paikalta poistuessaan...
Akku muuten käryää aika eksoottisen näköisesti, kun siellä on rautaa sisällä.
Pappa muisteli tässä taannoin että hänen -70 mallinen 145 kutsuttiin takasin volvolle juurikin noiden jäähdyttäjän siipien vaihtoon. Eli ilmeisesti ihan syystä