Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: Rausku1 - 31.03.2012, 18:50:44
-
Vollessa ois semmosta häikkää että moottorin vikavalo(vihreä kolmio) palaa kun kone lämpenee. Kone pätkii jonkin verran tyhjäkäynnillä, sekä silloin tällöin röpöttää kiihdyttäessä voimakkaasti. Myös korkeilla kierroksilla on havaittavista lievää nykimistä. Oisko antaa mitään vinkkejä? Miten voisi moottorin vikakoodit lukea tosta 2 litrasesta koneesta?
Sitten pitäisi vaihtaa vasemman puoleisen vetarin suojakumi. Onko paha homma? Navan pultti ja alapallo irti? Pitääkö raidetangon pää irrottaa? Onnistuuko vaihto vetoakseli paikallaan?
-
tuosta vähän osviittaa vikakoodien lukuun... http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=82.0
Ohje on vajaavainen. isket sen töpselin numeroituun reikään numero sen mukaan minkä osan vikakoodia etsit. kun töpseli on kiinni pistät autoon virrat päälle ja painat sitä nappia jonkun pari sekunttia ledialkaa vilkkua, saat vikakoodit kolmena sarjana laske välähdykset jotka tulee tiheään numeroiden väli on jotain sekuntti mut välähdykset puolet siitä tms. jos saat vain sen 1-1-1 niin silloin diaknostiikan mukaan ei ole vikaa...
Vetarinsuojakumin voi vaihtaa vetari paikallaan mutta ei oo heleppoa. ite otin kokonaan pois.
-
Vetarinsuojakumin voi vaihtaa vetari paikallaan mutta ei oo heleppoa. ite otin kokonaan pois.
Joo ei, mutta Skoda foorumilta opin, että pienen ruuvipenkin voi ruuvata kiinni vetoakseliin ja sitten antaa hieman pajavasaraa nivelelle, kunhan sen sokan ensin kaivelee sieltä vetaritumpin juuresta pois niin pitäisi tulla suht helposti. Iskarin alapäästä minä sen otin irti kun en alapalloa alkanut irroittamaan, varo jarruletkua.
Hinnat Rausku1 varmaan tiesitkin, se 2-litrasen ABS version nivel jotain 130€ luokkaa, joten kumit kannattaa aikanaan vaihtaa.
-
Tohon vikakoodien lukuun vielä, Siis onko se tarvittava kaapeli kiinni siinä pikku rasiassa vai pitääkö semmonen kehitellä jostain? Eli kaapeli kiinni oikeaan pistokkeeseen ja sitte painelemaan nappia?
-
Tohon vikakoodien lukuun vielä, Siis onko se tarvittava kaapeli kiinni siinä pikku rasiassa vai pitääkö semmonen kehitellä jostain? Eli kaapeli kiinni oikeaan pistokkeeseen ja sitte painelemaan nappia?
kaikki on konehuoneessa valmiina, ellei ole vuosien saatossa tippunut / revitty irti.
-
Joopa, eli luin nuo vikakoodit ja yllätäen siellä ei ollut kuin yksi koodi, 1-2-2 (Air temperature sensor: no signal or signal faulty) eli ilmalämpötilan anturi. Missähän tommonen sijaitsee, onko imusarjassa vaiko siinä putsarin ja kaasuläpän välissä?
Onko kellään muulla ollut samanlaista vikaa?
-
Joopa, eli luin nuo vikakoodit ja yllätäen siellä ei ollut kuin yksi koodi, 1-2-2 (Air temperature sensor: no signal or signal faulty) eli ilmalämpötilan anturi. Missähän tommonen sijaitsee, onko imusarjassa vaiko siinä putsarin ja kaasuläpän välissä?
Onko kellään muulla ollut samanlaista vikaa?
Se taitaa olla siinä imuputkessa ilmanputsarin ja kaasuläpän välissä, varmista ettei ole mennyt liittimet sekaisin, ne kun sopii ristiin (muistaakseni sininen kuuluu imuilman anturiin).
-
vahvistetaan että sininen kuuluu imuputkeen.
-
Vetarin suojakumia vaihdettaessa kannattaa pitää varalta ettei vahingossa irroita koko vetaria vaihdelaatikon päästä! Tulee laatikkoöljyt mäkeen, (Remontin hinta nousee laatikkoöljyjen verran) Ja puhun kokemuksen rintaäänellä.
Honkte
-
Uusi imuilman anturi on tilauksessa, maksoi 17€, joten ei sen isompi investointi :). Meni muuten päästöistä läpi ilman sitä anturia, eli ei liene mahdottoman tärkeä osa. No isnssi löysi yhden reijän pohjasta pitää se laitella ja sitten käsijarru oikealla ei pitänyt. Käsijarrun herkistely on näköjään joka vuotinen homma näissä vehkeissä, katotaan josko sitä vielä selviäis ilman uutta satulaa.
-
jos ei ole anturia ecu olettaa sen arvon vastaavan 20 astetta plussan puolella celsiuksina. eli jos ei ole ihan kauhea pakkanen ollu hallissa niin ei varmaan päästöihin vaikutakkaan.... mutta kyllä se käyntiin alkaa vaikuttaa kun arvot menee tarpeeks harakoille.
-
Vetarin suojakumia vaihdettaessa kannattaa pitää varalta ettei vahingossa irroita koko vetaria vaihdelaatikon päästä! Tulee laatikkoöljyt mäkeen, (Remontin hinta nousee laatikkoöljyjen verran) Ja puhun kokemuksen rintaäänellä.
Honkte
vain toinen vetoakseli valuttaa öljyt pihalle....