Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: JH-67 - 02.04.2012, 15:39:20
-
Moi. Tietääkö kukaan mikä vikakoodi on P1180 Auto välillä sammuu, eikä lähde uudestaan käyntiin ennen kuin vikakoodin nollaa ?????
-
Fuel Delivery System Malfunction
Eli polttoaine puolella ongelmaa.
=suodatin tukossa, pumppu rikki, alipaine tankissa...
-
Tuleeko vikaa kun tankissa vähän ainetta? Jos kyllä, niin polttoainepumppu voi olla viallinen. Tästä juttua ihan hiljattain täällä...
-
Tuleeko vikaa kun tankissa vähän ainetta? Jos kyllä, niin polttoainepumppu voi olla viallinen. Tästä juttua ihan hiljattain täällä...
Itse asiassa ekan kerran kun teki ton vian ja jäätiin moottoritielle, niin silloin oli valo juuri syttynyt eli tankissa oli aika vähän menovettä.
Ja toisen kerran kun sama toistu, ja taas moottoritienopeuksissa niin silloi oli menovettä tankissa noin 10L
-
Itse asiassa ekan kerran kun teki ton vian ja jäätiin moottoritielle, niin silloin oli valo juuri syttynyt eli tankissa oli aika vähän menovettä.
Ja toisen kerran kun sama toistu, ja taas moottoritienopeuksissa niin silloi oli menovettä tankissa noin 10L
Sellainen juttu tuli vielä mieleen. Eli ekan kerran ku hyyty niin myös auton alkuperäinen lisälämmitin lakkas toimimasta, voisiko näillä asioilla olla jokin yhteys toisiinsa ??? Ois kiva kun saisi auton kuntoon ja sillä uskaltas liikkua taas normaalisti. Tollanen vika on meinaan aika rajoittava tekijä liikkumiseen.
-
Tankissa on kaksi osaa ja kun polttoaineen siirtopumppu (tankissa, pääsy takapenkin alta) kiukuttelee, toinen puolisko tankissa tyhjenee, toisessa voi olla vielä ainetta. Lisälämmitinkin on lakannut toimimasta juuri polttoaineen loppumisen vuoksi.
- Helppo ja halpa ratkaisu on, että pidät tankin aina vähintään puolillaan.
- Edullinen ratkaisu on, että tilaat tarvikepumpun (noin 120e) ja vaihdat itse.
- Helppo ja kallis ratkaisu on, että menet siniselle ja pyydät vaihtamaan alkuperäisen pumpun, mutta tämä ratkaisu maksaa noin 600-700e.
-
Tankissa on kaksi osaa ja kun polttoaineen siirtopumppu (tankissa, pääsy takapenkin alta) kiukuttelee, toinen puolisko tankissa tyhjenee, toisessa voi olla vielä ainetta. Lisälämmitinkin on lakannut toimimasta juuri polttoaineen loppumisen vuoksi.
- Helppo ja halpa ratkaisu on, että pidät tankin aina vähintään puolillaan.
- Edullinen ratkaisu on, että tilaat tarvikepumpun (noin 120e) ja vaihdat itse.
- Helppo ja kallis ratkaisu on, että menet siniselle ja pyydät vaihtamaan alkuperäisen pumpun, mutta tämä ratkaisu maksaa noin 600-700e.
Kiitoksia neuvoista, mistäköhän noita tarvikepumppuja saa ??? oon kysynyt ainakin AD liikkeistä, niin ei koneet tunnista muuta kun alkuperäisen ?? täällä puhutaan jostain "sinisestä" niin mikä se on ???
Sen verran vielä lisälämppäristä että vaikka tankki on ollut näiden episodien jälkeen aivan täysi, niin ei lisälämppäri suostu enää käynnistymään ajastimella eikä "pakkokäynnistyksellä"
-
SInisellä tarkoitetaan Volvo merkkiliikettä, johtuen varaosien sinisistä pakkauksista.
Lisälämmitin on mennyt lukitustilaan josta se ei palaudu kuin nollaamalla vikakoodit sopivalla testerillä, joko siellä sinisellä tai jollain kaverilla olevalla BSR- testerillä.
-
Lue koko ongelmaan vielä, löytyy ainakin yksi ostopaikka tarvikkeelle.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=5593.0
Alkuperäinen pumppu on Bosch 580 454005, sitäkin voi saada "tarvikkeena" ei välttämätöntä ostaa siniseltä.
-
Hei.
Huomiothan että lisälämmitin sammuu automaattisesti kun polttoaine vähenee alle 20 litran.
Make
-
Hei.
Huomiothan että lisälämmitin sammuu automaattisesti kun polttoaine vähenee alle 20 litran.
Make
Kiitos tiedosta. toi oli minulle uusi juttu mitä en tiennytkään.
-
Kyllä se ajotietokone myös kertoo(tulee viesti) että lisälammitin pois päältä jos polttoaine on sen mielestä liian vähissä. Vaan onkohan sinulla sitten Ardic(pelkällä automaatikäynnistyksellä) muttei ajotietokonetta, sellaisiakin autoja lienee olemassa.
-
Kyllä se ajotietokone myös kertoo(tulee viesti) että lisälammitin pois päältä jos polttoaine on sen mielestä liian vähissä. Vaan onkohan sinulla sitten Ardic(pelkällä automaatikäynnistyksellä) muttei ajotietokonetta, sellaisiakin autoja lienee olemassa.
Moikka. Kyllä mulla ajotietokone ilmoitti ennen, että polttoaine liian vähissä eikä voi lämppäriä käynnistää, mutta ekan kerran jälkeen ku jätti tielle, niin sen jälkeen ei oo käynnistyny enää ollenkaan. Ja dieseliä kyllä riittää tankissa. Silloin kun vielä toimi niin aina kun lämppäri lähti käyntiin niin savutti tosi paljon noin minuutin verran, ja sit savutus loppui... Onko normaalia ??
-
Ilmeistä on, että lisälämmittimesi vaatii huoltoa. Reipas savutus ei ole aivan normaalia, omassani tulee vain ihan pieni pölläys kun käynnistyy. Huolto ja kuittaus maksaa monessa paikkaa (siniselläkin) vajaan satasen. Huollossa yleensä puhdistetaan likaantuneet osat joka monesti riittää. Joskus korjaaja yrittää lisätä myyntiä ehdottelemalla esim. uudempaa mallia olevia osia vaikka vanhatkaan ei olisi rikki. Minulle kävi näin vuosia sitten, mutta kieltäydyin kohteliaasti ja hyvin on pelannut ainakin kolme vuotta.
Vm 2002 autoissa voi olla vanha lämmitin tai uutta mallia. Oma 2002 rekisteröity kesäkuussa ja lämmitin on uutta mallia, joka on kuulemma huomattavasti luotettavampi kuin edeltäjänsä. Helpoiten tunnistaa siitä, että uudessa on pyöreä pakoputki ja vanhassa neliskulmainen (näkyy puskurin alla kuskin puolella)
-
Tankissa on kaksi osaa ja kun polttoaineen siirtopumppu (tankissa, pääsy takapenkin alta) kiukuttelee, toinen puolisko tankissa tyhjenee, toisessa voi olla vielä ainetta. Lisälämmitinkin on lakannut toimimasta juuri polttoaineen loppumisen vuoksi.
- Helppo ja halpa ratkaisu on, että pidät tankin aina vähintään puolillaan.
- Edullinen ratkaisu on, että tilaat tarvikepumpun (noin 120e) ja vaihdat itse.
- Helppo ja kallis ratkaisu on, että menet siniselle ja pyydät vaihtamaan alkuperäisen pumpun, mutta tämä ratkaisu maksaa noin 600-700e.
Tuota.. Mä oon ollu siinä käsityksessä että siirtopumppu vain syöttää tavaraa korkeapaine pumpulle ja tämänkin vain sillon kun soossia tarvii enempi. Siihen tankkien tasaamiseen käytetään "ejektoria" ei erillistä pumppua.
Lisää tätä samaa lätinää tuolta: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=5593.0
-
Olet Grimmy ihan oikeassa. Ei ole erillistä tasauspumppua.
Tuolla linkissä puhutaan ejektorista, joka tasaa tankin puoliskoja. Ei taida kenelläkään ihan varmasti olla selvillä, miten se oikein toimii.
Jostain syystä monilla on kuitenkin auto pysähtynyt tienvarteen ja asia korjaantunut siirtopumpun vaihdolla. Siellä pumpun luona on muuten melkoinen letkuhässäkkä, itse en ainakaan edes pystynyt arvaamaan mitä ne kaikki siellä oikein tekee. ;)
Ilman toimivaa siirtopumppua auto ei luultavasti käynnisty, koska pumppu käy hetken aikaa kun laittaa virrat päälle.
-
Moikka taas. Nyt ois naftasuodatin ja tankista siiropumppu vaihdettu (löytyi AD varaosaliikkeestä ja maksoi 100€) tuotenumero ois tässä jos muillakin on häikkää niin ei tarvii kissojen ja koirien kanssa etsiskellä oikeaa pumppua 8300-0907. Nyt on volle toiminut eikä oo sammuillut.