Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: lateleo - 05.04.2012, 08:52:42
-
Tarttis takajarrusatulat vaihtaa kun rupee olemaan melko rapeat.
Osaakos joku kertoa mitä vaihtoehtoja löytyy? En siis takoita ATE tai Girling, vaan onko 240:n tehokkaammissa versioissa (esim. tbo) orginaalina käytetty jotain isompaa jäähdytettyä kiekkoa tms. Takana? entä edessä?
Ajattelin, kun kerran vaihtaa, niin laittas suoraan järeimmät, jos joskus vanhoilla päivillä tekniikka vaihtuis ja... jos nyt enää lain mukaan mahdollista...
edit. otsikko päivitetty
-
Levyt ovat samankokoiset kaikissa malleissa. Takajarruissa ei ole olennaisia eroja, etujarruja löytyy jäähdytettyjä ja jäähdyttämättömiä.
-
Kiitos. Samanlaiset siis taakse kuin nytkin. Kun tulee sit noit etujarruja päivitettyä, niin pitäskö sit vaihtaa noihin jäähdytettyihin?
-
Kiitos. Samanlaiset siis taakse kuin nytkin. Kun tulee sit noit etujarruja päivitettyä, niin pitäskö sit vaihtaa noihin jäähdytettyihin?
'89 240:ssä on jäähdytetyt etulevyt ja muutenki samat jarrut kuin turbossa, että turhaan moisia mietit.
-
Omassani kyllä mielestäni jäähdyttämättömät. Täytyy ny viel käydä tarkastaa mut en ny mielestäni niin puusilmä ole.
Vai onko joku voinu onnistua laittaa jäähdyttämättömät levyt jäähytettyjen levyjen satuloihin? Mistä nuo satulat erottaa? Onko vaan enemmän tilaa paksummalle levylle?
-
Omassani kyllä mielestäni jäähdyttämättömät. Täytyy ny viel käydä tarkastaa mut en ny mielestäni niin puusilmä ole.
Vai onko joku voinu onnistua laittaa jäähdyttämättömät levyt jäähytettyjen levyjen satuloihin? Mistä nuo satulat erottaa? Onko vaan enemmän tilaa paksummalle levylle?
No jos ei joku ole downgradea tehny niin jäähdytetyt levyt siellä on... Ja jäähdyttämätön levy menee kyllä jäähdytetyn satulaan, mutta pitää olla persaukinen että moisen vaihdon tekee.
-
Jarruja ei ole vielä tarkastettu kun tauti iski... mutta muuten vietetty aikaa aiheen parissa.
Laitan nyt tähän samaan kyssärin, että onko Bosch 0 280 150 804 suuttimet orginaalit B200F:ään (vihreät)? Vai pitäisikö olla tällaset 0 280 150 734?
-
-804 suuttimet on 337cc matalaohmiset B230FK/FT koneen suuttimet
-734 suuttimet on B200F/B230F vakiosuuttimet
-
No perskules.
Olisikohan tuossa syy seos- ja käyntiongelmiin sekä mielestäni hieman korkeaan kulutukseen. Lisäksi kun akun irrottaa ja laittaa takas, niin tyhjäkäynti sekoaa. On korkeana yms. Palautuu ajan mittaan (itse oppiva ECU).
Joku aikasempi omistaja ilmeisesti "virittänyt" tuota?
Seos ongelmien takia ollu avattuna imusarjat ja kaikki... ei ihme kun ostamastani suuttimien tiivistesarjasta ei käynyt ku o-renkaat (väliprikat ja "korkit" ei sopinu) noihin suuttimiin ku oli auki. Onneksi oli muut tilbehöörit ehjät ku oli eväät levällään.
Katsastuksessa oli kierroksilla seokset korkealla, mutta odottamalla tasottui niin että sai leiman. Antoi/antaa edelleen vikakoodia 2-3-1
-
Törmäsin tässä nyt useamman kerran termehin "matalaohmiset" ja "suuttimien etuvastukset" FK/FT-koneita googlettaessa??
Onko noi orkkissuuttimet nyt sitten matala-vai korkeaohmiset?
Meinaan vaan, että löytyykö/pitäisikö autostani löytyä nuo etuvastukset noille isommille matalaohmisille suuttimille?
-
804 suuttimet on matalaohmiset ja tarvitsee vastukset. Muuten on ruiskuboksi kovilla.
734 suuttimet on korkeaohmiset eikä tarvitse vastuksia.
-
804 suuttimet on matalaohmiset ja tarvitsee vastukset. Muuten on ruiskuboksi kovilla.
734 suuttimet on korkeaohmiset eikä tarvitse vastuksia.
No just joo...
Millä lailla kovilla?
Mistäs nuo etuvastukset tunnistaa? Josko etsisin tuolta konehuoneesta. Jos ei löydy ni en kyl tiiä mitä teen... onko halvempi/helpompi laittaa etuvastukset vai hankkia jostain -734 suuttimet?
-
Mites se nyt oli, boksin läpi ja suutimesta kulkee enemmän virtaa kun resistanssi pienempi.
Hommaa ne B200F vakio suuttimet, eihän nuo turbon suuttimet ole sinne päinkään.. Ihme että edes toimii. Kai siellä vakio boksi on paikallaan?
-
Mites se nyt oli, boksin läpi ja suutimesta kulkee enemmän virtaa kun resistanssi pienempi.
Hommaa ne B200F vakio suuttimet, eihän nuo turbon suuttimet ole sinne päinkään.. Ihme että edes toimii. Kai siellä vakio boksi on paikallaan?
Ja viisas kysymys tähänkin väliin, että mistäs sen boxin sitten tunnistaa. Mulla vei yli puol vuotta ja neljänneskoneen purku noiden suuttimien keksimiseen, joten...
Jossain muistan nähneeni kuvan etuvastuksesta (sinkityn värinen pieni boxi, jossain päin konehuonetta?)? Koordinaatteja?
Tässä siitä liikavirrasta ja sen vaikutuksista: http://www.jetronic.info/wiki/tiki-index.php?page=HOWTO%3A%20LH2.4%20Injector%20Driver%20Replacement
Löytyipä tuolta paljon muutakin tarpeellista tietoa.
-
Boksin kyljessä lukee numero, eikös se 2satkussa ole hanskalokeron takana.
700/900 sarjassa se vastus paketti kuskin lokasuojassa akun vieressä, joku toinen varmaan heittää missä paikka on 2 satkussa.
-
700/900 sarjassa se vastus paketti kuskin lokasuojassa akun vieressä, joku toinen varmaan heittää missä paikka on 2 satkussa.
No ei missään. Vastuspaketteja ei ole tehtaalla laitettu 200-sarjalaisiin.
-
Boksin kyljessä lukee numero, eikös se 2satkussa ole hanskalokeron takana.
700/900 sarjassa se vastus paketti kuskin lokasuojassa akun vieressä, joku toinen varmaan heittää missä paikka on 2 satkussa.
Joo tuo boxien paikka omassa on tiedossa.
Onkos koodi se orkkiksessa:
Control Unit 0 280 000 561
Ja FT:ssä:
Control Unit 0 280 000 563
Vastuspaketista ilmeisesti pitäisi löytyä tällainen teksti? Jos sellainen nyt on poikkeuksellisesti lisätty, jos ton ei kerta pitäs kestää ilman?: Injector Ballast Resistors 0 280 159 014
-
No ei missään. Vastuspaketteja ei ole tehtaalla laitettu 200-sarjalaisiin.
Niinpä olikin perhana.
Tuota vastus pakettia on vähän hankala lisätä jälkikäteen eli johtohässäkkää jossain päin..
Noista boksi merkinnöistä sen verran että niitä on useita samaan koneeseenkin, tarkista numero niin saat varmuuden.
-
Noista boksi merkinnöistä sen verran että niitä on useita samaan koneeseenkin, tarkista numero niin saat varmuuden.
No nyt rupes häiritsee niin pahasti, että täytyy tuonne pihalle lähteä. Joku on kyllä oikein nero ollut, tai sitten tuo on ollut joskus turbotettu ja vaihdettu takas B200F ja jätetty FT roinat paikoilleen? En ny kyllä muuta "järkeä" keksi tolle virittämiselle?
-
Ton näköinen mokkula on esivastus.
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=29501
-
Enpä tuollaista mokkulaa löytänyt. Pää meinasi räjähtää tuolla tonkiessa (kipeenä)... Konehuoneesta kattelin ja vähän sieltä boxien luota.
No, tällaset sieltä löytyi:
Ruiskuboxi: 0 280 000 590 (3 531 206)
Sytkäboxi: 0 227 400 146 (3517402 )
-
Ihan vakio boksi on, joku vissiin vaihtanu suuremmat suuttimet lisävoiman toivossa tai jotain..
-
Ihan vakio boksi on, joku vissiin vaihtanu suuremmat suuttimet lisävoiman toivossa tai jotain..
Ja mä oon tapellu vikakoodien ja seosten kanssa. Siinä sitä lisävoimaa. :idiot2:
Oon vaihtanu lambdan, IMM:n, kaasuläppäkotelon ja imusarjan tiivisteet, käyny kaikki letku yms. yms. läpi +verta ,hikeä ja kyyneleitä.
Siis löytyi jotain vikojakin matkan varrella, mutta pääsyy jäänyt selvittämättä kun leimaan sen kuitenkin sain. Lambda oli rikki, tai mennyt suutinten takia rikki? ja imupuolella yks viallinen letku ja tais olla jotain muutakin, en muista.
Miksiköhän tuo boxi ei ole sitten vielä kärähtänyt?
No, saa tarjota orkkissuuttimia, uudet aivan törkeän hintaisia.
-
Tuolta ainakin löytyy
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=17902.0
-
Tuolta ainakin löytyy
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=17902.0
Kiitos!
-
Se alkuperäinen etujarruasia... niin jäähdytetythän siellä käsikopelolla tuntuisi olevan. Olisin voinu lyödä vaikka vetoa... :-[
Tutkiskelin vielä johtoja, josko olisi laitettu irtovastukset matkanvarrelle. Löysin johtosarjassa venakopan kohdalla, jossa tuo YKK-anturin liitoskin, kummallisesti paksumman kohdan ja teippiä ympärillä (siitä tosin haarautuu muutakin)?? On yli tuplasti paksumpi, kuin johtonippu joka tulee pelkääjän puolelta. Josko lentsu laantuisi, niin voisi repiä auki ja tarkastaa, ettei tuu ylläreitä sitten vakiosuuttimilla.
-
Joo, muistaakseni oranssit ja vihreät johto menee suuttimille, haarautvat yhdestä neljään siinä imusarjan alla.
Siinähän voi käyttää yhtä vastusta jos ei ole nukkunut fyssantunneilla.
-
Joo, muistaakseni oranssit ja vihreät johto menee suuttimille, haarautvat yhdestä neljään siinä imusarjan alla.
Siinähän voi käyttää yhtä vastusta jos ei ole nukkunut fyssantunneilla.
Tuossahan se rajatulla alueella jakaantuu neljään. Puhumani paksu kohta on tuossa nuolen paikalla. Hitto, että on saikulla tekemisenpuutetta... :facepalm:
(http://i1134.photobucket.com/albums/m619/lateleo/21012012499.jpg)
Miten muuten irtoavat noi suuttimien suutinpäissä olevat "korkit" (tumman vihreät)? Kun ny hankkii orkkissuuttimet, ni voisi niihin sit vaihtaa korkit ja välirenkaat (löytyy sarjat ku ei noihin sopinu seteistä ku o-renkaat). En uskaltanu repästä, niin vedin vain renkaat yli.
(http://i1134.photobucket.com/albums/m619/lateleo/21012012516.jpg)