Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: luchadore - 05.04.2012, 15:29:08
-
Kysyn että voiko 6 pulttiseen koneeseen heittää toisesta koneesta 8 pulttisen kampiakselin laakereineen ? Täsmääkö laakerien pesien koot lohkoissa ja muutenkin ? Kiertokangista en tiedä tai lohkojen vuosimalleista.
-
Akseli sopii lohkoon, mutta kanget pitää mennä akselin kanssa kimpassa ja mäntien pitää mennä kankien kanssa kimpassa.
-
No sitten ei onnistu, kun on tuossa 6 pulttisessa on sen verta isompi poraus. Onko kammen päät kuitenkin saman kokoiset ? Kun 6 pulttiselle olisi stefalliset kopat niin ne voi laittaa 8 pulttiseen koneeseen kiinni ? Kiitokset
Niin sellaista vielä että mikä noiden 6- ja 8- pulttisen koneen kestävyysero on ? Onko niin suurta eroa, viritetyssä koneessa.
-
Stefakopat sopii molempiin.
Riippuu tietysti mitä tarkoitetaan sanalla viritetty ;) mutta ei niissä juurikaan taida olla kestävyydessä eroa. 6-pulttisen vakiokanget taitavat olla jopa hieman 8-pulttisen vakiokankia vahvemmat. 8-pulttisessa on vaan se etu, että siihen sopii kymppisarjan vinokoneen legendaariset M-kanget ja ne ovat sitten jo huomattavasti vahvemmat.
-
Hyvä juttu. Viritetyllä tarkoitetaan 6 pulttisessa että on 2.1 kokoa oleva lohko, joku räyhänokka, kansi on portattu ja 46/36 venttiileillä. laskettu joku 1.5mm. 8 pulttinen taas oma kone, 030 ylikoko lohko, k-nokka, 2,5mm tiputettu kansi. tupla SU molemmissa.
Mietin vaan kumpaa konetta laittaisi autoon kiinni, ja vaikuttaako tuo tosiaan kestävyyteen millään tuo 6 pulttinen. Tai että jos noista rakentelisi yhden rähinäkoneen ja loput osat varastoon/myyntiin..
Onko suurta vaikutusta tehoissa/väännössä ja kulutuksessa onko 2.0 vai 2.1 ?
-
Hyvä juttu. Viritetyllä tarkoitetaan 6 pulttisessa että on 2.1 kokoa oleva lohko, joku räyhänokka, kansi on portattu ja 46/36 venttiileillä. laskettu joku 1.5mm. 8 pulttinen taas oma kone, 030 ylikoko lohko, k-nokka, 2,5mm tiputettu kansi. tupla SU molemmissa.
Mietin vaan kumpaa konetta laittaisi autoon kiinni, ja vaikuttaako tuo tosiaan kestävyyteen millään tuo 6 pulttinen. Tai että jos noista rakentelisi yhden rähinäkoneen ja loput osat varastoon/myyntiin..
Onko suurta vaikutusta tehoissa/väännössä ja kulutuksessa onko 2.0 vai 2.1 ?
2.1 voi olla hieman parempi alavääntö, kuitenkin kun tilavuus ero on ton verran pieni niin ei välttämättä edes ajossa huomaa.. En usko että kulutuksessa juurikaan eroa huomaa.. Saahan sinne isompaan sylinteriin enemmän soppaa mahtumaan joten tehotkin voi ehkä 2hv olla enempi :D
Tää nyt on mutuilua mutta vois ainakin näin olettaa.. ::)