Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Volvoilija88 - 19.01.2011, 14:41:33
-
Olisko vinkkejä miten pystys ite vaihtamaan?? Onko mainittu missää kirjassa tota vaihtoa tai olisko teillä mitään linkkejä,kiitos? Olis tossa 180 000 km pitäny jo vaihtaa ja nyt ajettu 198 000 km, on varmaa jo aika lopussa, alkaa tulla kiire kohta! *karkuun-> Jos toi menee poikki ni on vissii pahoja seurauksia... Tuota mistä kannattas ostaa toi moniurahihna, onko hinnakas???
-
Eli kannattaako moniurahihna ostaa siniseltä vai tarvikeliikkeestä?? ???
-
Tarkoitatko moniurahihnalla jakopään hihnaa? Jos tarkoitat niin:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=173.0
-
Olisko vinkkejä miten pystys ite vaihtamaan?? Onko mainittu missää kirjassa tota vaihtoa tai olisko teillä mitään linkkejä,kiitos? Olis tossa 180 000 km pitäny jo vaihtaa ja nyt ajettu 198 000 km, on varmaa jo aika lopussa, alkaa tulla kiire kohta! *karkuun-> Jos toi menee poikki ni on vissii pahoja seurauksia... Tuota mistä kannattas ostaa toi moniurahihna, onko hinnakas???
nyt en muista aivan tarkkoja euromääriä, mutta oli oma v70 -98 tuossa pari kuukautta sitten jakopääremontissa sinisellä, oliskohan osat ollu lähemmäs kahtasataa ja yhteensä se homma oli kolmensadan kieppeillä.
-
Tarkoitan moniurahihnalla mustaa litteää hihnaa apukuskin puolella, joka pyörittää laturia, ohjaustehostimen pumppua ja ilmastointia....
-
Ei ole kuulunut kyllä mitään ääniä mistään vaikka tuolla laturin hihnalla on 20 000 kilometriä yli ajettukkin vaihtovälistä.. Tarkottaiskohan se sitä jos ei kuulu mitään ni ei välttämättä tarvii vaihtaa ku ton pelkän hihnan jos kiristin ja rulla sekä taittorulla olis ehjiä?????? :hello:
-
On ihan heleppo homma vaihtaa. Itte kans just vaihdoin kiristin sydeemin ja remmin nii ei siinä mahottoman kauan menny :) auto oli tosin 850 mut samanlainen se taitaa olla. Jakopään muovi auki ja paisarin saa nostettua kans siitä edestä pois. Ja hihnan voi ostaa iha vaik motonetistä ei niis mitää eroja ole. se oli jonku 12e
-
Kiitokset vastauksista! 8)
-
No ostin hihnan avain vaunulta, hinta oli karvan alle 30 euroo.. Viikonloppuna ajattelin vaihtaa.. Sanoin että on jo 20 000 kilometrii menny yli hihnan vaihtovälin, ni yritti myyjä tarjota samalla yhtä hihnapyörää 44 euroo kpl, ihmettelin miksi??? ??? Eikös noita hihnapyöriä ole aika monia siinä.. Sanoin että pitää nyt kattoo se kiristimen kunto ja palaan asiaan jos tarvis.. En kyl usko et tarvii muuta ku ei kuulu kyl mitään epäilyttäviä ääniä hihnan tietämiltä..
-
Ettei se olis ollu se kiristimen pyörä mitä se tarjos? sen taitaa pystyä vaihtamaan kans ilman et koko systeemin vaihtaa. Mut ei noita hihnapyöriä varmaankaa tartte vaihdella ellei oo aivan fjongalla tjn :)
-
Niin pystyy vaihtamaan mut ei tarvii ite näköjään vaihtaa.. ;D Vaihdatan jossain korjaamolla samalla ku tekeevät jakopäärempan.. Sinisellä sanoivat että jakohihnan yhteydessä vaihdetaan AINA apulaitehihna ainakin volvon huollossa, elikkä autooni on huoltokirjan mukaan tehty nokka-akselin hihnan uusinta biliassa ja varmistin apulaitehihnan vaihdon kun soitin biliaan ja kysyin huollosta ni sano että on tehty ja pitää kuulemma AINA vaihtaa samalla apulaitehihnaki samalla.. Se huoltomies vaa ihmetteli puhelimessa miten noi hihnan vaihtovälit on ollu noi nopeesti, 30.12.2004 (119 866km) ja 30.03.2007 (151 182km) Noi näkyy mulla huoltokirjassaki, olin ihmeissäni sillo ku lukasin huoltovihkosen läpi autoa ostaessa.. ??? Samaan juttuun oikeestaan liittyen, vaihdoin itse jonkin aikaa sit noi alatukivarret ni järkytyin ku olivat kiinni VAIN kahdella läpiipultilla ja sillä olkatapilla, autoni on sentään T-5 Automatic -97 suomiauto eli pitäisi olla NELJÄLLÄ läpiipultilla ja se olkatappi turbokoneisissa malleissa!! :o Ni ihan aikuisten oikeesti näyttää siltä et entinen omistaja on tainnu ajaa vulvani kankaalle joskus ku on ilmeisesti vaparin apurunko vaihdettu autooni ja se voisi selittää ton hihnan vaihtovälin niin nopeasti! :knuppel2: On varmaa vähä muutaki tonne keulille jouduttu vaihtamaan.. ;D :2funny: Mut ei sitä kyl uskois et olis kolaroitu, ku kaikki näyttää normaalilta ja hyvältä! Kohtahan olis toi jakopäärempan aika ku tulee vuodet täyteen, ajattelin siniseltä noi osat ja jos sen vesipumpunki pistäs vaihtoon..
-
Ekalla jakohihnan vaihdollahan on ajettu yliaikaa, koska vaihtoväli on 120 000km taikka 4 vuotta.
-
Ekalla jakohihnan vaihdollahan on ajettu yliaikaa, koska vaihtoväli on 120 000km taikka 4 vuotta.
Tosi ku vesi :nohnoh
-
Entinen omistaja vaihtanut jakohihnan myös tossa v.2000 syksyllä, kilometreissä 60123...
-
Samaan juttuun oikeestaan liittyen, vaihdoin itse jonkin aikaa sit noi alatukivarret ni järkytyin ku olivat kiinni VAIN kahdella läpiipultilla ja sillä olkatapilla, autoni on sentään T-5 Automatic -97 suomiauto eli pitäisi olla NELJÄLLÄ läpiipultilla ja se olkatappi turbokoneisissa malleissa!!
Siis alatukivarsi pitäisi olla muka neljällä läpipultilla apurunkoon? Ei mulla ole ainakaan kuin kahdella pultilla ja alapallonivelellä tukivarsi kiinni...
-
Mikä on volvosi vuosimalli?
-
Mikä on volvosi vuosimalli?
-97 eli sama niinkuin sullakin näyttää olevan.
-
Täällä 12/1997 C70 T5 2.3 A ja neljällä pultilla kiinni ::)
-
Hmmmm, Onpas outoa... ::) Tiiätkö onko autosi tuontiauto?? kysyin ilulta.. Isälläni on -98 vuoden S70 T-5 ja Automaatti myös ni siin oli neljällä pultilla ja kaikis turbois pitäs olla.. :o
-
Jaa pitäis, v2000 v70 matalap-turbiinissa on tukivarsi 2:lla pultilla.
-
Ruotista tuotu peli.