Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: V70TDI97 - 06.04.2012, 09:20:11
-
Aiheuttaakohan ongelmia, jos vanhemmassa 4-lovisessa automaatissa on sekaisin nesteen atf-x:ää ja mobilin atf-220:ä? Vaihdoin itse laatikkoon atf-x:ää, mutta nyt vetoakselin stefan vaihdon yhteydessä (öljyä valuu ulos ehkä 3 litraa?) liikkeessä laittoivat mobilin atf 220:ä tilalle. Laatikon käytöksessä ei ainakaan lyhyellä kokemuksella ole eroa.
-
Ja lisäyksenä edelliseen, että tuohon 4-loviseen lootaanhan pitäisi ilmeisesti laittaa Dexron III öljyä, mutta tuo atf-220 täyttää vain laatuluokituksen Dexron II.
-
4-loviseen lootaanhan pitäisi ilmeisesti laittaa Dexron III öljyä, mutta tuo atf-220 täyttää vain laatuluokituksen Dexron II.
ATF320 olisi oikea oljy Mobililta
-
Jos oikein muistan, ni mineraaliöljyjä ei saa sotkea, alkaa vaahtoomaan. Synteettisissä ei ongelmaa vaahtoamisen kanssa. Ja Teboililta löytyy hyvä öljy tuohon lootaan se fluid e, joka on kylläkin mineraaliöljy, mutta toimii hyvin pakkasellakin. 80€/20l.
-
Jos oikein muistan, ni mineraaliöljyjä ei saa sotkea, alkaa vaahtoomaan. Synteettisissä ei ongelmaa vaahtoamisen kanssa. Ja Teboililta löytyy hyvä öljy tuohon lootaan se fluid e, joka on kylläkin mineraaliöljy, mutta toimii hyvin pakkasellakin. 80€/20l.
Tuo atf 220 on mineraaöljy. Aiheuttaakohan tuo vaahtoamista, että on synteettinen ja mineraaliöljy sekaisin? Pitäisiköhän nuo öljyt nyt vaihtaa, 220 ei täytä edes laatuluokitusta.
-
Tuo atf 220 on mineraaöljy. Aiheuttaakohan tuo vaahtoamista, että on synteettinen ja mineraaliöljy sekaisin? Pitäisiköhän nuo öljyt nyt vaihtaa, 220 ei täytä edes laatuluokitusta.
ATF320 n.25€/4litraa, tuohon hintaa ei juuri kannata miettiä, eli vaihtoon vain.
10-12 litralla kierrätettynä on laatikko varmasti puhdas vanhoista sotkuista.
-
ATF320 n.25€/4litraa, tuohon hintaa ei juuri kannata miettiä, eli vaihtoon vain.
10-12 litralla kierrätettynä on laatikko varmasti puhdas vanhoista sotkuista.
Eihän tuo kallista ole, mutta koska korjaamossa laittoivat öljyä, mikä ei laatuvaatimuksia täytä, niin saavat vaihdon kustantaa. Lähinnä mietin että maksaako vaivan.
-
Eihän tuo kallista ole, mutta koska korjaamossa laittoivat öljyä, mikä ei laatuvaatimuksia täytä, niin saavat vaihdon kustantaa. Lähinnä mietin että maksaako vaivan.
Selitys on todennäköisesti "tätä ollaan aina laitettu", mutta kannattaa toki noottia antaa.
-
Sähköisesti momentinmuuntimen lukitsevalla AW50-42 laaatikolla pitäisi luokituksen olla vähintään Ford Mercon / DEXRON IIIE, tuo E on se merkittävä juttu tuossa. Volvon uudempi suositus on IIIG.
220 on DEXRON IID.
Älä anna periksi, vaihtoon vaan, kun ovat väärää öljyä laittaneet, jos tulee toosan kanssa ongelmia myöhemmin ja ei ole oikeaa öljyä, et voi sitten muuta kuin itseäsi syyttää.
320 on IIIG mikä sopii tuolle laatikolle.
Kaikki nämä ovat siis mineraaliöljyjä.
Mutta niin se on volvon alkuperäinenkin öljy tälle laatikolle.