Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Ticsa - 08.04.2012, 17:31:16
-
Eli tommosta ongelmaa ollu tässä nyt talven mittaan. Tulee aina infonäytölle ilmotus että polttimo rikki. Ja oikee takavalo ei tällön siis pala. Jokunen päivä ajelua ja homma taas pelaa. Polttimoakin on vaihdeltu pariinkiin kertaan, mutta ei ole siinä vikaa. Taka päässä ainakin johdot näytti olevan ok joten missä siellä nyt vois olla kosketushäikkää? Potilas on S60 -01
-
Keskustelua samasta aiheesta.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=6135.msg124466#msg124466 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=6135.msg124466#msg124466)
-
Täytyypä ottaa syyniin tuo polttimon pidike. Itellä tuo häiriö tulee aina käynnistyksen yhteydessä. Saattaa poistua sitten ajon aikana päivän tai viikon päästä.
-
Sama ongelma S80:ssä tulee keväällä/syksyllä. Nähtävästi kosteutta kertyy umpioon ja kontaktipinta hapettuu. Ongelma usein poistuu kun nyrkillä kolauttaa umpioon ;D Contact cleanerillä ongelmaa saa helpotettua.
-
"Polttimovika Sivuvalo" tulee ilmotus meikäläisen kärryyn kanssa, aluksi tuli sillon tällön ja nyt tulee jatkuvasti. Ainoa ongelma nyt on että kaikki polttimot toimii ja palaa...? ???
volvo s60 -02
-
Samaa vikaa ilmoitteli tuo V70. Vaihdoin takapolttimon kannan, polttimot ja puhdistin kaikki kontaktipinnat. Eipä oo enää herjaillut.
-
Samaa vikaa ilmoitteli tuo V70. Vaihdoin takapolttimon kannan, polttimot ja puhdistin kaikki kontaktipinnat. Eipä oo enää herjaillut.
Kiitoksia, aikansa kun romplasi ja putsasi kaikki kontaktipinnat ja vaihtoi polttimot niin vika katosi :)
-
Jaahas ja taas mennään.. Eli ilmoitus rikkinäisestä sivuvalosta tuli taas aamulla, nyt iltapäivällä ei tullut mitään ilmoitusta ja kaikki polttimot ehjiä :-\
-
Voi jossain lampussa olla sanomista vaikka palaakin. Vaikka tekninen valmistusvika. Itsellä oli kerran yksi H7, joka toimi kyllä, mutta auto ilmoitti palanutta lamppua...
-
Polttimen watit oltava kohdallaan - eli oikean tehoinen poltin. Ja lisäksi kantakosketus on oltava hyvä, ettei kuumu se kosketuspinta ja vie watteja kuumuessaan.
Tuo teho ero sytyttää muuten varoitusvalon.
-
Täällä kanssa valitteli sivuvaloa. Mikä sivuvalo, vilkku? Takalamppuhan se oli palanut. Vaihdoin ja loppui herjat.
Talouden toisessa autossa taas (VAG) paloi palaneen polttimon merkkivalo vaikka kaikki polttimot toimi. Lopulta vasemman puolen pitkä jätti satunnaisesti syttymättä, joten vaihdoin sen. Tämän jälkeen ei ole herjoja näkynyt.
-
Täällä kanssa valitteli sivuvaloa. Mikä sivuvalo, vilkku?
Käännöskukkanen tarkottaa takavaloa...
-
Ensi alkuun pahoittelut vanhan viestin ottamisesta esille, mutta enpä nyt näe järkeä uuttakaan aihetta aloittaa.
Eli itselläni taas kun pakkaset loppuneet, ja päivät ruvenneet lämpiämään, tullut tuo mystinen oikean etuvilkun vika (eli siis keula vilkku). Herjaa muistaakseni "oikea suuntavalo rikki" tjsp. Ja näin ollen siis etuvilkku jättää toimimatta. Eiköhän polttimo ole ehjä, kun välillä toimii. Liikkeelle lähtiessä saattaa ekassa risteyksessä toimia, mutta sen jälkeen tulee ilmoitus ja vilkku ei toimi. Talvella ei tätä ongelmaa ollut, mutta "polttimo rikki sivuvalo" kylläkin oli :D siinä tapauksessa ei apparin puolen toinen takavalo palanut, ja nyrkillä homma korjaantui.
Kenties tuo vilkun kanta hapettunut, vai onko releessä vikaa?
-
Ensi alkuun pahoittelut vanhan viestin ottamisesta esille, mutta enpä nyt näe järkeä uuttakaan aihetta aloittaa.
Eli itselläni taas kun pakkaset loppuneet, ja päivät ruvenneet lämpiämään, tullut tuo mystinen oikean etuvilkun vika (eli siis keula vilkku). Herjaa muistaakseni "oikea suuntavalo rikki" tjsp. Ja näin ollen siis etuvilkku jättää toimimatta. Eiköhän polttimo ole ehjä, kun välillä toimii. Liikkeelle lähtiessä saattaa ekassa risteyksessä toimia, mutta sen jälkeen tulee ilmoitus ja vilkku ei toimi. Talvella ei tätä ongelmaa ollut, mutta "polttimo rikki sivuvalo" kylläkin oli :D siinä tapauksessa ei apparin puolen toinen takavalo palanut, ja nyrkillä homma korjaantui.
Kenties tuo vilkun kanta hapettunut, vai onko releessä vikaa?
Kannattaa vaihtaa polttimo kokeeksi, usein nuo lamput varottelevat ennen lopullista himmenemistään. Samalla saa tarkistettua kannan tilanteen.
Mulla on vähän toisenlainen ongelma tuossa -99 dieselissä. Mittaristossa ei lue mitään, mutta takana sisemmät parkit sekä vasen etuparkki ja äärivalo pysyvät mykkinä. Keulan valot ei tietenkään edes kuulu valovahdin piiriin. Olen vaihdellut polttimot uusiin osrameihin ja testaillut vielä noita polttimoita toimivaksi todetuissa paikoissa. Sulakkeet tarkistettu kojelaudan päädystä, muuallahan tämän ikäisissä ei taida noihin valoihin liittyviä sulakkeita olla?
Katsastamaan tarvis vielä kaiken lisäksi mennä, tietysti varmaan huomautuksella selviää kun ottaa vielä toisestakin äärivalosta polttimon pois. Mutta saishan ne valot toimiakkin...
Cem nyt tietysti on yksi vaihtoehto, mutta jossakin oli juttua että se sammuttaisi yleensä useamman valon samasta kulmasta kerrallaan?
-
Kannattaa vaihtaa polttimo kokeeksi, usein nuo lamput varottelevat ennen lopullista himmenemistään. Samalla saa tarkistettua kannan tilanteen.
Tuli vaihdettua molemmat vilkun polttimot. Päivän toimi ilman ongelmia, seuraavana aamuna kun taas liikkeelle lähti, ei toiminut. Liitintä heiluttamalla (joka tulee polttimon kannan liittimeen kiinni), rupeaa taas toimimaan. Kuoren avasin niin pitkältä matkalta kuin pystyin, ja johdot on ainakin ehjät. Myydäänkö noita liittimiä ja kantoja erikseen? Motonetin sivuilta ei ainakaan löytynyt.
-
Jos en ihan väärin ole käsittänyt t10-lasikanta on saman kokoinen kuin w5w. Tuolta ainakin saa: http://lisavalot.valmiskauppa.fi/polttimon-kanta-t10-polttimollelasikanta-p-7225.html. Tietty halogeeni vaatii enemmän virtaa kuin led, mutta luulisi ettei tuollaista kantaa niin tarkasti ole mitoitettu. Kai? ;D
-
Moi, osaisko joku neuvoa. "Polttimo vika sivu valo", no kuskin puolella takavalosta se ylempi pimee. Alemman polttimon saa hyvin irti, siinä sellainen vipu mistä kääntää, mutta tuo ylempi musta kantainen tosi ahtaassa paikassa, millä sen saisi irti. Meikäläisen sormet kärsiny elämän aikana, ettei tahdo oikein pieneen tilaan mahtua työskentelemään. Siinä ylemmässä ei ole mistä kääntäis, vai onko painetti tilaansa. KIITOS. :hello:
-
V70:ssä mä otin ne muovit irti siitä ympäriltä kun piti sitä polttimon kantaa korjata, onnistuuko sama sinun autossasi? Pari pulttia auki ja kolmen eri muovin irroitus muistaakseni.
-
V70:ssä mä otin ne muovit irti siitä ympäriltä kun piti sitä polttimon kantaa korjata, onnistuuko sama sinun autossasi? Pari pulttia auki ja kolmen eri muovin irroitus muistaakseni.
Missähän noi muovien pultit? Pitäis olla kirurgin kädet että onnistuu muovin takana olevan polttimon vaihto. Poikakin kokeili pienemmillä nyrkeillä muttei onnistunut.
Polttimo sekä kanta kuitenkin irroitettu. Uutta poltinta pitkine asetelmineen ei saa mitenkään paikoilleen.
-
Eipä se mikään käännöskukkanen ole koska kun katsotte pimeässä ajatuksella sitä V70:n takavaloa niin tosiaankin se toinen polttimon paikka on leikattu siten että loistaa myös sivulle.
-
Ne takakontin muovit lähtee muistaakseni purkautumaan siitä kohtaa sivuikkunan yltä missä on pultti piilossa jonkun takinripustimen tms. takana. Se muovi ja pari muuta niin pääsee ainakin umpion kiinnityspultteihin asti ja varmaan helpommin polttimoihin. Katson päivänvalossa jos ei tää auta.
Mut ei siinä takaumpiossa ole oikeasti yhtään yhtä vaikeaa polttimoa vaihtaa kuin etuvaloissa. Onnistuu pienellä harjoittelulla ilman muovien purkuakin. Itselle vaan kävi niin että väänsin kanta väärin päin voimalla niin tuli siihen kosketushäiriö ja pitäis umpio irroittaa ja korjata kunnolla se. Opettelin sen jälkeen että haen tuntumaa toiselta puolelta kääntämällä auki ja kiinni polttimon kannan lukituksen jos tuntuu vaihto vaikealta tai mietityttää kummin päin se tulikaan.
-
Itselle vaan kävi niin että väänsin kanta väärin päin voimalla niin tuli siihen kosketushäiriö ja pitäis umpio irroittaa ja korjata kunnolla se. Opettelin sen jälkeen että haen tuntumaa toiselta puolelta kääntämällä auki ja kiinni polttimon kannan lukituksen jos tuntuu vaihto vaikealta tai mietityttää kummin päin se tulikaan.
Jotain samankaltaista kävi nyt mullekkin. Polttimen kun kääntää paikoilleen niin umpiossa oleva alapuolella oleva rauta siirtyy alas. Valo ei siis toimi.
Minkälainen operaatio on umpion irroitus?
-
Jotain samankaltaista kävi nyt mullekkin. Polttimen kun kääntää paikoilleen niin umpiossa oleva alapuolella oleva rauta siirtyy alas. Valo ei siis toimi.
Minkälainen operaatio on umpion irroitus?
Se lähtee irti kahdessa palassa(ylä/ala) ja pultit on siellä irrotettavien muovien takana auton sisällä. En ole vielä irroittanut vaan tein tilapäisen virityksen niin en tiedä onko millainen tiivistys välissä. Sääli irroittaa kun ei vuoda vettä vielä sisäänsä!
-
Se lähtee irti kahdessa palassa(ylä/ala) ja pultit on siellä irrotettavien muovien takana auton sisällä. En ole vielä irroittanut vaan tein tilapäisen virityksen niin en tiedä onko millainen tiivistys välissä. Sääli irroittaa kun ei vuoda vettä vielä sisäänsä!
Hyvä pointti.. Koitetaan umpion rautahässäkän korjausta kontista käsin.
-
Nostellaan tätä ettei tarvi uutta tehhä.
Mulla nyt pienen ajan sissään kaksi vai kolmekin kertaa polttanut oikean sivuvalojen sulakkeen. eli ei toimi sen jälkeen oikea etu parkki ja oikea takavalot ja kilven valot. Oli hetken aikaa led kilpivalot ja palo sen jälkeen mutta vaihdoin takasin normipolttimot niin tuossa nyt palo taas sulake.
Pitäiskö vaihtaa kaikki takavalot ja tarkastaa liittmet... Onko muilla ollu ongelmaa tuon sulakkeen palamisen kanssa?
-
Ei ole mulla sulakeongelmaa mutta tuota voi käyttää apuna jos haluaa korjata itse takavaloumpiota http://forums.swedespeed.com/showthread.php?64157-V70R-Tail-light-lens-replacement (http://forums.swedespeed.com/showthread.php?64157-V70R-Tail-light-lens-replacement)
-
Noniin ja vanhan topicin ylösnosto. Minulla Volvo V70 2006 ja repsikanpuolen takavalolle ei tule virtaa. Saattaa joskus syttyä takavalo mutta useimmiten pimeänä. Polttimon kannat, polttimot ja liittimet katsottu läpitse ja vaihdettu mutta ei silti toimi. Ei siis kumpikaan repsikanpuolen takavalon polttimoista eikä sivun pienet ledit pala? Jarruvalo ja vilkut kylläkin toimii. Peräkärryn pistokkeen otin myös irti, mutta siitäkään ei apua ollut. Nyt kun taas takavalo sammui niin mittasin piuhoista ja ei tule kuin 0.5v. Olisko jollain vinkkejä tähän probleemaan?
-
Ehkä kokeilisin irroittaa ja putsata kontin REM-yksikön releet ja ja sulakkeet ja kokeilla vaikuttaako hiustenkuivaajan kuuma ilma REM-yksikköön.
-
Mitä tarkoitat tuolla hiustenkuivaajan kuuman ilman vaikutuksella rem boxiin?
-
Mitä tarkoitat tuolla hiustenkuivaajan kuuman ilman vaikutuksella rem boxiin?
Jos siellä on jotain kylmäjuotksen kaltaista, se lämpö voi muuttaa hetkeksi valojen käytöstä. Kannattaa hakea REM-boksivioista näissä autoissa, mä en jaksanut mutta muistikuva on että niitä on ollut.
-
Saman ikäisessä autossa sama vika. Korjaantui uudella REM-boksilla. Käsittääkseni facelift-malleissa ei ole vaihdettavia releitä.