Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: jmh_79 - 08.04.2012, 22:38:40

Otsikko: 945 2.3t -91 automaatti tarvii viriviri neuvoja
Kirjoitti: jmh_79 - 08.04.2012, 22:38:40
eli siis ajattelin kysyy joltain joka vois jotain tietää ettei taas kerran mentäis pers edellä puuhun mikä on joskus ollu tapana.mitä toi vakio automaattiloota kestää ilman vahvistuksia yms.kukahan vois sen tarvittaessa vahvistaa??kaavio alhaalta 1.2.D.N.R.P. ei tietoo laatikon tyypistä ku en ole auton alle vielä kerennyt.(ostin kaks viikkoo sit)sain kaupoissa mukana "kunnostetun" t-5 turbon onko niissä eroa siis vakio turboon verrattuna?tarkoitus ois vaihtaa myös nokka johonkin sopivampaa ja ostaa tonilta lastut ehkä myös cooleri ja suuttimet menee vaihtoon jos laatikko kestää.millainen operaatio on vaihtaa öljyt laatikkoo ku paikallinen wetteriperkele antoi aika karun hinta arvion :'(.kiitos kamut jo etukäteen vastauksista ja vaivannäöstä."kiittää ja kumartaa guruille"!!!
Otsikko: Vs: 945 2.3t -91 automaatti tarvii viriviri neuvoja
Kirjoitti: Veksi - 08.04.2012, 23:02:37
Kaavion mukaan pitäisi olla aisin wagnerin laatikko ja auton vuosi malli ja tekniikka huoioiden kyseessä on lukkoturbiinilla varustettu yksilö.
Kestää kovaa käyttöä sikälimikäli laatikko on kunnossa elikkäs vaihtaa terävästi ja viiveettä (suhteellista) ylöspäin täyskaasuvedossa

Sift kitti hyvä tehdä, onnistuu kotikonstein. Tonin sivuilla ohjeet
Öljyn vaihto onnistuu kanssa kotona kun ottaa pari kaveria matkaan.
Öljyn lauhdutin hyvää valuuttaa. Välttämätön virivehkeissä eikä edes maksa paljoa

Edullisesti saat jopa 500Nm kestävän voimansiirron jos vaan perus laatikko kunnossa
Otsikko: Vs: 945 2.3t -91 automaatti tarvii viriviri neuvoja
Kirjoitti: jmh_79 - 09.04.2012, 11:13:26
tänks veksi viisaista sanoista.tuossa mahtaa olla jo se oljynlauhdutin ku niitä on pellin alla jo kaksin kappalein,toinen syylärin vieressä ja toinen syylärin etupuolella...mitenhän se laatikkoöljyjen lämpeneminen oireilee?varmaan liikana luistona heitäisin mä näin perstuntumalla.tänks eni wei. ps tonilla aika hyvät sivut! tietääkö joku mihin kannaattaa lähettää nokka hitsauksee ja hiontaa ja mitä nokkaa kannattaisi käyttää mallina suht loivassa katuvirityksessa??
Otsikko: Vs: 945 2.3t -91 automaatti tarvii viriviri neuvoja
Kirjoitti: The_OttoB - 09.04.2012, 11:46:47
Automaattiin A-nokka. Löytynee markkinapaikalta muutamalla kympillä. Yleensä ilman jakajan uraa, jonka voi rälläköidä helposti. Tai sitten lohkojakaja.
Otsikko: Vs: 945 2.3t -91 automaatti tarvii viriviri neuvoja
Kirjoitti: jmh_79 - 09.04.2012, 17:37:18
eiks se A nokka ole siis tosi tosi loiva?.laatikko pelaa kuin unelma ja vaihdot on napakoita!palataanpas siihen laatikon öljyn vaihtamiseen eli mistä sen laskee pois ja mistä sit takas sisään ja mihin niitä kavereita tarvii muuhun kuin ojentaan olut tölkkiä auton alle... :)
Otsikko: Vs: 945 2.3t -91 automaatti tarvii viriviri neuvoja
Kirjoitti: Veksi - 09.04.2012, 19:20:19
Turbokoneita niinkuin ei mitään muitakaan koneita ei pidä yli nokittaa. Ennemmin loivanpuoleinen nokka kuin liian kireä. Nokan vaihtaa puolessa tunnissa. Kokeilemalla löytyy sopiva.

Öljynvaihdossa yksi syöttää uutta öljyä tikunreiästä, toinen käy vaihdekaaviota läpi ja seisoo jarrunpäällä ja kolmas(ei välttämätön) haistelee lauhduttimesta irroitetusta letkusta jäte astiaan valuvaa öljyä. Auto on siis käynnissä.

Yhteen askia jouduttiin huuhtelemaan 15litraa ennenkuin tuli kirkasta öljyä jäteastiaan. Huuhdeltiin vielä parilitraa varmuuden vuoksi
Otsikko: Vs: 945 2.3t -91 automaatti tarvii viriviri neuvoja
Kirjoitti: jmh_79 - 09.04.2012, 19:42:04
okei kiitti veksi viisaista sanoista asia tuli selväksi..ei muutaku öljyn vaihtoon..