Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: grinduster - 10.04.2012, 18:39:31
-
Katsastus pomppasi kuskinpuoleisesta alapallosta. Mites tämän vaihto onnistuisi mahdollisimman pienellä vaivalla? Onko tarvikeosan ja orkkiksen välillä merkittävää laadullista eroa?
-
Vie auto lähimpään korjaamoon ja käske uusimaan alapallonivel = Mahdollisimman pieni vaiva
Kyllä niillä taitaa hinta-ero olla ihan merkittävä, laatuerosta en osaa sanoa, sekin taitaa vaihdella merkittävästi.
-
Vie auto lähimpään korjaamoon ja käske uusimaan alapallonivel = Mahdollisimman pieni vaiva
Kyllä niillä taitaa hinta-ero olla ihan merkittävä, laatuerosta en osaa sanoa, sekin taitaa vaihdella merkittävästi.
Siinäpä ytimekäs neuvo ;D Näinhän se menee. Mutta jos tekee vaikeimman kautta sitten eli itse, niin mitä tuossa tarvii purkaa tieltä?
-
Sitä saa,mitä tilaa. ;D
-
bensa mallissa suurinpiirtein näin.
-pyörä pois
-irrota pallonivelen ja tukivarren välinen mutteri
-irrota alapallonivel tukivarresta(helpoimmin pallonivelen ulosvetäjällä)
-irrota pallonivelen kaksi pulttia
-vedä nivel irti olkatuesta(helpoimmin liukuvasaralla)
-kasaus päinvastaisessa järjestyksessä
Ei se osa paljon motonetissa maksa,mutta ei ehkä kauan kestäkään.
-
No tänään tuli homma tehtyä. Suurin työ oli saada tukivarsi ja olkatuki linjaan kasatessa. Olisko siinä sitten ollut mitään apua käyttää jousipuristimia? Tunkkia ja liinaa apuna käyttäen homman sai finaaliin.
Niin Volvolta hain tuon alapallon. Hinta oli Mäkkärin lanseeraama tasan sata.