Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Jussi.L - 10.04.2012, 20:40:14
-
Nonii nyt ku 940 myytii ni laitetaan tää 960 tähän ykkösautoks.
(http://i8.aijaa.com/b/00753/10963052.jpg) (http://aijaa.com/jlSyyO)
Ajettu kohta puolimiljoonaa. Hyvin rokkaa 2,5 atm.
Jatketaan tästä juttua tuolla viimesimmällä sivulla.
Ruttutukusta ostin tällasen merikontin (Myyty 21.09.12)
(http://i10.aijaa.com/b/00903/9976437.jpg) (http://aijaa.com/009039976437)
(http://i7.aijaa.com/b/00040/9976438.jpg) (http://aijaa.com/000409976438)
(http://i6.aijaa.com/b/00465/9976440.jpg) (http://aijaa.com/004659976440)
(http://i7.aijaa.com/b/00012/9976655.jpg) (http://aijaa.com/000129976655)
(http://i11.aijaa.com/b/00851/9976656.jpg) (http://aijaa.com/008519976656)
Elikkäs klaseja oli rikottu, ja ne vaihdettii. Sitte huomattiin että perä oli selvä, ei luukkunu ominavuin metriäkä mihkä. Seki vaihdettii ja päästiin jo ajelee
(http://i9.aijaa.com/b/00616/9976442.jpg) (http://aijaa.com/006169976442)
(http://i10.aijaa.com/b/00922/9976444.jpg) (http://aijaa.com/009229976444)
Tolta näytti konehuone ennen katsastusta. Katsastukseen sytytti sitte sopivasti abs valon ni niistä tuli merkintä. Sitten inssi alko vinkumaan että ahdin on vaihdettu. Alko vaatimaan multa todistuslappua volvolta mikä on alkuperänen ahdin, ja sitte tiedot ahtimesta/autosta jos puran sen jostain. No soitin volvolle ja siellä joku vanhempi asentaja joka "paljon tietää" näistä, sano että ei semmottia lappuja saa. Siinä oltiin sitte että noniih.
Jonkin aikaa keräs auto motivaatiota pihassa jonka jälkeen otin purku 940 turbon, välijäähdyttimen ja kaikki tykötarpeet. Abs ei toiminu ku perä on 740:stä. Otin jarrupiirien vikavalolta virran absi polttimoon ja tadaa, valo sytty ku virrat käänsi päälle ja sammu ku laitto auton käymään. Vaihdoin konttoria ja toisella konttorilla inssi kysy että "Niin tähän oli turbo vaihdettu?" Vastasin että "Juu mutta vaihdoin kaikki alkuperäsiin". Johon inssi totes "Selvä, meen kirjotteleen noita papereita". Ja tuli kilvet ja 14kk ajoaikaa :)
Kaikkee muutakin olis kerrottavaa tästä mutta kuka näitä jaksaa lukee :idiot2:
Auton tunnistaa yleensä viikonloppusin siitä, että jos se kylillä näkyy, ni tuskin siä selvinpäin on kukaa muu kun kuski. :2funny: Peräluukusta löytyy VRCF ja hirvitarra.
(http://i8.aijaa.com/b/00945/9976705.jpg) (http://aijaa.com/009459976705)
(http://i8.aijaa.com/b/00461/9976707.jpg) (http://aijaa.com/004619976707)
(http://i9.aijaa.com/b/00804/9976706.jpg) (http://aijaa.com/008049976706)
Sitte muita romuja
(http://i9.aijaa.com/b/00962/9976771.jpg) (http://aijaa.com/009629976771)
(http://i8.aijaa.com/b/00674/9976772.jpg) (http://aijaa.com/006749976772)
^Tää on vm.98 oli B230FT koneella ja m90 laatikolla. Ajettu 172tkm, kunnes samara tullu kuskin etulokariin keula edellä. Koko keula taittunu. Myin heti moottorin, vaihdelaatikko on 242:ssa ja jotain tilpehööriä myyty. Nytte keväällä puretaa loppuu ja kori lähtee paalii. Ensimmäinen puhelimessa ostamani auto.
(http://i9.aijaa.com/b/00810/9976773.jpg) (http://aijaa.com/008109976773)
(http://i4.aijaa.com/b/00775/9976774.jpg) (http://aijaa.com/007759976774)
^Tämä haettiin pääsiäisenä. Toinen puhelimessa ostamani auto. B230FB, myös puretaan keväällä ja hylsy lähtee paalii.
(http://i3.aijaa.com/b/00318/9976823.jpg) (http://aijaa.com/003189976823)
(http://i6.aijaa.com/b/00730/9976825.jpg) (http://aijaa.com/007309976825)
^Mun ensimmäinen auto. Paikallinen rautakauppias ostanu uutena. Oli kuulemma niin hieno että ihmiset meni kattoon tätä sillon vuonna x ja ö. Alemmassa kuvassa näkyy kuinka hirveeseen kuntoon meni. Vaihdettiin b19 moottori missä oli r-sport setti. Iskarit loppu, jarrut loppu, jouset loppu, joten ei nähty järkeväks alkaa laittaan kuntoon. Tästä otettiin perä merikonttii ja muutenki on jo puoliks purettu. Paalaus odottaa.
Sitten on meijän veteraani, josta tehdään ajan kanssa kunnon kesäkulkine. Osat olis 164 keulaan, saa nähä miten käy. Huonosti siitä on vielä kuvia, yhdessä näkyy hiukan.
(http://i10.aijaa.com/b/00594/9976881.jpg) (http://aijaa.com/005949976881)
Ja tommosen ostin siihen
(http://i1.aijaa.com/b/00733/9976882.jpg) (http://aijaa.com/007339976882)
144 on myyty Iipo90:lle. Punainen 142 on meijän, ja on tätä nykyä ollu 28 vuotta "tekeillä". Edellinen omistaja on hitsannu melkein kaikki hitsattavat. Jossain vaiheessa häneltä loppui motivaatio, ja oli jääny seisomaan kuivaan talliin. Ostettiin häneltä 240 josta isäntä oli kuullu esson baarin kahvipöydässä, kun oli kyselly että olisko kellään 142 myydä. Kun ostettiin 240 sanoin että kun 142 tulee myyntiin ni soita. Hän sanoi että tuskin tulee, mutta soitti puolenvuoden päästä että nyt se myydään. Käytiin kattomassa, ja moottoria hän ei suostunu myymään, kun oli aikasemmin ammattikoululla teettäny siitä "uuden". Korista hän pyysi 50e, eikä alettu tinkaan, niinku yleensä on tapana.
Moottorin tarina: Isällä oli joskus kuvankaunis keltainen 142, jossa oli joku "viritetty" b20. Oli tupla SU:t ja isäntä kehui että varmasti oli ainakin jyrkkä nokka. Sillä moottorilla 142 kulutus oli nätissä ajossa 8L/100km. Nii ja kun en ny halua mitään sakkoa kenellekään, niin isäntä on kertonu että henkilö X oli töistä tullessaan koittanu mitä 142 kulkee, ja kun taisi olla vm.71 niin mittari oli sitä vaakamallia, ja päättyi 200km/h. No, viisari oli menny piiloon ja varaa olis viä ollu. Henkilön X mukaan ei ollu kauheen hyvä ajaa enää sillon :2funny: Myöhemmin koko auto päätyi enolleni, kun tuolloin "käyttöautoili" 140 sarjalla. Tästä yksilöstä nypättiin kyseinen moottori ylös jonka hän lahjoitti sitte mulle. Nyt tarvis availla se kone ja kattoo mitä sieltä löytyy. ::)
Mittaristoon liittyy myös tarina. Enollani oli 142 missä oli tuo mittaristo. Olin sillon sen verran nuori etten ymmärtäny autoilusta vielä paljoakaan kun eno myi koko auton. Sen osti paikallinen harrastaja vain ja ainoastaan tuon mittariston takia, koska kori oli ihan laho. Taisi jotkut jokkismiehet ostaa loppu raadon häneltä. Tutustuin tähän harrastajaan (nykyään entisen) tyttöystävän kanssa seurustellessani, olivat työkavereita. Silloin selvisi että hän oli ostanut tuon auton enoltani, ja myöhemmin hän suostui myymään mittariston, ja maksoin siitä enemmän kuin hän maksoi koko autosta sillon! :buck2:
Muuta hauskaa ei oo ny kerrottavana, mutta kaikki volvot ei ollu viä tässä. Lisäilen kuvia ja tarinaa kun saan aikaseks otettua kuvia.
E: Tän vois kans lisätä
(http://i6.aijaa.com/b/00353/9983664.jpg) (http://aijaa.com/003539983664)
Saa romut kulkee ::)
-H- Sille joka luki tänne asti.
-
Romu Jussi. :D
Mukavahan tätä oli lukea. :)
-
Romu Jussi. :D
Mukavahan tätä oli lukea. :)
;D Pitää vielä muokata, laittaa 142 moottorin tarina.
-
;D Pitää vielä muokata, laittaa 142 moottorin tarina.
Tappiin asti. ;)
Oliskohan näissä vanhuksissa sellasia, mitä mä oon joskus aikoinaan nähny useemminkin? ::)
-
Tappiin asti. ;)
Oliskohan näissä vanhuksissa sellasia, mitä mä oon joskus aikoinaan nähny useemminkin? ::)
Veikkaisin että tuo harmaa ainakin :) Harmi kun sen kanssa kävi kuinka kävi, siinä on nostalgiaa, vanhemmat osti sen mun kummisedältä, joka osti sen tuolta rautakauppiaalta.
-
Veikkaisin että tuo harmaa ainakin :) Harmi kun sen kanssa kävi kuinka kävi, siinä on nostalgiaa, vanhemmat osti sen mun kummisedältä, joka osti sen tuolta rautakauppiaalta.
Noita satasarjasia lähinnä tarkotin. Sen harmaan oon varmasti nähny satoja kertoja.
-
Noita satasarjasia lähinnä tarkotin. Sen harmaan oon varmasti nähny satoja kertoja.
Aijaa ??? Höpötellääs miitissä niistä tarkemmin, saan sitte tänne lisätä tarinaa ::)
-
Aijaa ??? Höpötellääs miitissä niistä tarkemmin, saan sitte tänne lisätä tarinaa ::)
Katotaas. ::)
-
Taidat olla saanut vähän verenperintönä tän Volvoharrastuksen?
Nää on mukavia lukea kun jutussa vilahtaa autoja ajalta kun itse on ollut vielä nuori ja lapsi.
Noi 140-sarjalaiset tais olla pikkuvirissään aika kovakulkuisen auton maineessa, muistan kun kaverin isoveli joskus kerto miten ajeli yli kahtasataa.. :D
-
Hyvältä näyttää. Muut raadot on jo ihailtu moneen kertaan, mutta noi 100 -sarjalaiset olis hyvä päästä näkeen livenä 8)
-
Taidat olla saanut vähän verenperintönä tän Volvoharrastuksen?
Nää on mukavia lukea kun jutussa vilahtaa autoja ajalta kun itse on ollut vielä nuori ja lapsi.
Noi 140-sarjalaiset tais olla pikkuvirissään aika kovakulkuisen auton maineessa, muistan kun kaverin isoveli joskus kerto miten ajeli yli kahtasataa.. :D
Se voi olla. Muistan kun isä ajo sillon 140 sarjan volvoilla kun on alkanu asioita jäämää lapsuudesta mieleen. Isäntä nyt on ajellu vähä millon milläki autolla, mutta sanoi ajellessaan hetken aikaa 740 turbolla, jonka nyt ostin takaisin, että "se oli sentään s**tana auto!" 8)
Hyvältä näyttää. Muut raadot on jo ihailtu moneen kertaan, mutta noi 100 -sarjalaiset olis hyvä päästä näkeen livenä 8)
Täytyy korjata tämäkin asia ;)
-
Olin purkamassa tota vihreetä
(http://i8.aijaa.com/b/00533/9982463.jpg) (http://aijaa.com/005339982463)
Sellanen kannentiiviste
(http://i6.aijaa.com/b/00140/9982464.jpg) (http://aijaa.com/001409982464)
(http://i7.aijaa.com/b/00577/9982465.jpg) (http://aijaa.com/005779982465)
S*
(http://i1.aijaa.com/b/00181/9982466.jpg) (http://aijaa.com/001819982466)
(http://i3.aijaa.com/b/00764/9982467.jpg) (http://aijaa.com/007649982467)
Tohon asti pääsin tänään. Noi kaks ruosteista pyttyä kaadoin täyteen öljyä, ja heitin rätin koneen päälle. Ja voi ny hele, ku joku on katkonu johtoja tuolta konehuoneesta. Etuvaloihin oli viritelty jotku tosi hienot vilkkuvalot :facepalm:
Paljo kivempaa tää purkaminen ku kasaaminen, ja varsinki sillon ku voi käyttää vähä rälläkkää :juhau:
-
Paljo kivempaa tää purkaminen ku kasaaminen, ja varsinki sillon ku voi käyttää vähä rälläkkää
Ainahan se on kivempi purkaa kun kasata :)
-
Tänään oltiin klapeja pinoomassa ni isäntä soitti että "mää vähä niinku lupasin että sää ostat auton." "Jaaha" ???
(http://i7.aijaa.com/b/00453/10010968.jpg) (http://aijaa.com/0045310010968)
(http://i1.aijaa.com/b/00500/10010966.jpg) (http://aijaa.com/0050010010966)
Eli tosta 30km päästä haettiin tollanen 240. B200K, leimaa heinäkuun alkuun, mittarilukema 248tkm (mahtaako pitää paikkaansa :2funny: ) ja hintaa oli 150e. Alemmassa kuvassa näkyy ku ruuvatiin alut alle. Takaiskarit on ihan soronoo. Sopiikohan 940 takaiskarit ja jouset? Sais perän kivasti taivaisiin ;D Keulaa tarttee madaltaa, ni aattelin jotkut katkastut jouset sinne vaihtaa, ja sitte jos leimaan tän nii vaihtaa takasin. Konepelli ja takaluukku ainaki ruostutetaa, ja jos loput maalais mattamustalla. Tulis hyvän näkönen ku kori on muutenki jo täynnä kluhmuja ::)
-
Tankkasin 240 ;D Oli ainaki 40 litraa pensaa tua tankissa.
(http://i5.aijaa.com/b/00442/10017294.jpg) (http://aijaa.com/0044210017294)
Ja tulevat iskarit ja jouset
(http://i1.aijaa.com/b/00461/10017295.jpg) (http://aijaa.com/0046110017295)
Alkaakohan perä nouseen noilla? Toivottavasti nyt vaan sopii paikalleen. Nostin ton mustan farkun perän tuolla taustalla näkyvällä oranssilla tunkilla ilmaa. Helppo oli purkaa ::)
-
Paljonko piti tunkkia pumpata?
:2funny:
-
Paljonko piti tunkkia pumpata?
:2funny:
Vähän tartti kahvoista väännellä ;D Toi on tohon purkuharrastukseen yks parhaimmista laitteista. 8)
-
tuo musta 945 on ollu hervannassa parkissa J Autto pihassa eikös joo ? olkseää siellä töissä?
-
tuo musta 945 on ollu hervannassa parkissa J Autto pihassa eikös joo ? olkseää siellä töissä?
Pitää paikkansa. En oo, oon vallan eri suunnassa töissä. En nähny ees kuvassa koko autoo ku puhelimessa lupasin ostaa sen.
-
Madalsin merikontin keulan
(http://i5.aijaa.com/b/00441/10038202.jpg) (http://aijaa.com/0044110038202)
NO EMPÄS MADALTANUKAA :2funny: :idiot2:
(http://i9.aijaa.com/b/00669/10038203.jpg) (http://aijaa.com/0066910038203)
Perän vaihto innostus iski. Otin siitä mustasta farkusta perän ja vaihdoin tohon.
(http://i10.aijaa.com/b/00162/10038204.jpg) (http://aijaa.com/0016210038204)
Irrallansa
(http://i10.aijaa.com/b/00674/10038205.jpg) (http://aijaa.com/0067410038205)
Viemässä akselia työmaalle. On muuten paras työkalu näissä hommissa toi Hiivatti
(http://i5.aijaa.com/b/00744/10038206.jpg) (http://aijaa.com/0074410038206)
Ja ajokunnossa. Käkkärin vaijeri pitää laittaa huomenna. Nyt on sitte 172tkm ajettu perä jossa on KITKALUKKO :P Tuli kallis auto merikontista. Absit ja nopeus mittari alko vörkkii. Vaihdoin sitte samalla mustasta melkeen uudet sachs:n kaasuiskarit. Ei o peräkä enää ni lössähtäny.
Nyt on suunnitelmat vähän auki, mitä tälle seuraavaks tapahtuu. Tekis mieli motonetistä tilata madallusjousisarja joka tiputtaa 35mm, se kun on vielä ihan sopivasti tänne meilleki päin. :hello:
-
Madalsin merikontin keulan
(http://i5.aijaa.com/b/00441/10038202.jpg) (http://aijaa.com/0044110038202)
NO EMPÄS MADALTANUKAA :2funny: :idiot2:
(http://i9.aijaa.com/b/00669/10038203.jpg) (http://aijaa.com/0066910038203)
Perän vaihto innostus iski. Otin siitä mustasta farkusta perän ja vaihdoin tohon.
(http://i10.aijaa.com/b/00162/10038204.jpg) (http://aijaa.com/0016210038204)
Irrallansa
(http://i10.aijaa.com/b/00674/10038205.jpg) (http://aijaa.com/0067410038205)
Viemässä akselia työmaalle. On muuten paras työkalu näissä hommissa toi Hiivatti
(http://i5.aijaa.com/b/00744/10038206.jpg) (http://aijaa.com/0074410038206)
Ja ajokunnossa. Käkkärin vaijeri pitää laittaa huomenna. Nyt on sitte 172tkm ajettu perä jossa on KITKALUKKO :P Tuli kallis auto merikontista. Absit ja nopeus mittari alko vörkkii. Vaihdoin sitte samalla mustasta melkeen uudet sachs:n kaasuiskarit. Ei o peräkä enää ni lössähtäny.
Nyt on suunnitelmat vähän auki, mitä tälle seuraavaks tapahtuu. Tekis mieli motonetistä tilata madallusjousisarja joka tiputtaa 35mm, se kun on vielä ihan sopivasti tänne meilleki päin. :hello:
Kauhee inspiraatio näköjään iskeny....mut äläs tilaa sitä jousisarjaa. Kaikki valittaa, että peräpää jaa aivan liian löysäksi.
Otas joku päivä mittoja niistä takajousista, jos ne on irrallaan kerran. Vapaapituus, ylä ja alapään halkaisijat ja langanvahvuus.
-
Kauhee inspiraatio näköjään iskeny....mut äläs tilaa sitä jousisarjaa. Kaikki valittaa, että peräpää jaa aivan liian löysäksi.
Otas joku päivä mittoja niistä takajousista, jos ne on irrallaan kerran. Vapaapituus, ylä ja alapään halkaisijat ja langanvahvuus.
No mulla on amerikan turbossa motonet jouset ja tuntuu olevan ihan ok. Voi olla että laikkaan vaan etujousista.
Ja kyähä mää niitä mittailla voin, meen huomenna taas. Tarttee vaan mitta muistaa ottaa mukaan.
-
No mulla on amerikan turbossa motonet jouset ja tuntuu olevan ihan ok. Voi olla että laikkaan vaan etujousista.
Ja kyähä mää niitä mittailla voin, meen huomenna taas. Tarttee vaan mitta muistaa ottaa mukaan.
Mut farkkuun ainakin takapää jää liian löysäksi....
-
Laikkaa, laikkaa ;)
-
Mut farkkuun ainakin takapää jää liian löysäksi....
Kummalla iskarilla? Kaasu vai neste? Vai onko merkitystä?
-
Kummalla iskarilla? Kaasu vai neste? Vai onko merkitystä?
Ei merkitystä....mä oon pari päivää lukenu tuolta alustatopicista näitä 7/900-alustajuttuja :D
-
240 vaihto omistajaa :)
-
Madalsin merikontin keulan
(http://i5.aijaa.com/b/00441/10038202.jpg) (http://aijaa.com/0044110038202)
NO EMPÄS MADALTANUKAA :2funny: :idiot2:
(http://i9.aijaa.com/b/00669/10038203.jpg) (http://aijaa.com/0066910038203)
Perän vaihto innostus iski. Otin siitä mustasta farkusta perän ja vaihdoin tohon.
(http://i10.aijaa.com/b/00162/10038204.jpg) (http://aijaa.com/0016210038204)
Irrallansa
(http://i10.aijaa.com/b/00674/10038205.jpg) (http://aijaa.com/0067410038205)
Viemässä akselia työmaalle. On muuten paras työkalu näissä hommissa toi Hiivatti
(http://i5.aijaa.com/b/00744/10038206.jpg) (http://aijaa.com/0074410038206)
Ja ajokunnossa. Käkkärin vaijeri pitää laittaa huomenna. Nyt on sitte 172tkm ajettu perä jossa on KITKALUKKO :P Tuli kallis auto merikontista. Absit ja nopeus mittari alko vörkkii. Vaihdoin sitte samalla mustasta melkeen uudet sachs:n kaasuiskarit. Ei o peräkä enää ni lössähtäny.
Nyt on suunnitelmat vähän auki, mitä tälle seuraavaks tapahtuu. Tekis mieli motonetistä tilata madallusjousisarja joka tiputtaa 35mm, se kun on vielä ihan sopivasti tänne meilleki päin. :hello:
Mikäs on tuon Opelin kohtalo, joka tuolla taka-alalla näkyypi? Onko "Rekke" vaiko "Commo"? Vinyylikatto ainakin on ? :)
-
Mikäs on tuon Opelin kohtalo, joka tuolla taka-alalla näkyypi? Onko "Rekke" vaiko "Commo"? Vinyylikatto ainakin on ? :)
Commodore. Moottori varmaa jumissa, papereita ei ole, öljypumpun ratas puuttuu, startti irti. Kaikki muut osat on, takavaloista en oo iha varma. Tervetuloa hakemaan 200e, voin ottaa volvon osia vaihdossa, ja voi saada halvemmalla jos jaksaa mun kans turista. :hello:
-
Tervetuloa hakemaan 200e, voin ottaa volvon osia vaihdossa, ja voi saada halvemmalla jos jaksaa mun kans turista. :hello:
Älä huutele liikoja. Löytyy vielä joku todellinen juttumies ja jäät maksun puolelle :2funny: :2funny:
-
Älä huutele liikoja. Löytyy vielä joku todellinen juttumies ja jäät maksun puolelle :2funny: :2funny:
Ihan selkeesti oot potentiaalinen ostaja ??? Kai juttuja riittää? :2funny:
-
Ihan selkeesti oot potentiaalinen ostaja ??? Kai juttuja riittää? :2funny:
Juttua varmaan piisaa, mutta ostamatta jää :2funny: :hello:
-
Pitäsköhän auto pestäki joskus?
(http://i6.aijaa.com/b/00945/10071395.jpg) (http://aijaa.com/0094510071395)
Ruuvasin remotecit alle. Peräpönttönäki on nytte semmonen missä on ainaki ämpärin kokonen ulostulo :2funny: Kuvailen tätä paremmin ku saan joskus tiskattua.
Venttiilikopan tiiviste, öljyt ja suodatin on vaihdettu.
-
Oliko ilmainen suodatin? :D
-
Oliko ilmainen suodatin? :D
Oli ;D
-
O0 :D
-
Kuka myi tällaisen pakosarjan keikyässä rompetorilla meijän isälle? Jos asianomainen itse lukee foorumia, tai jos joku tietää kuka vois olla kyseessä nii olisin yhteystiedoista kauhian kiitollinen. Hänellä oli kuulemma purettuna tappikone jossa oli 7 puristus yms.
Eli tällanen
(http://i4.aijaa.com/b/00702/10221045.jpg) (http://aijaa.com/0070210221045)
(http://i10.aijaa.com/b/00062/10221046.jpg) (http://aijaa.com/0006210221046)
On ollu kuulemma amazonissa, ja tosi fiksun olonen sarja.
-
Se on ny semmone juttu, että merikontissa on ajoaikaa ens vuoden joulukuulle. 8)
-
Jaaha tämmönen haettiin tänään
(http://i6.aijaa.com/b/00859/10859456.jpg) (http://aijaa.com/rBXOpC)
Myyjä oli reilu kun tuli saloon vastaan. Tää oli tuolla kierrätyskeskuksessa myynnissä. Hyvin suju kotimatka. Ajettu tällä on 465tkm. Naarmuja vähän siellä täällä, tänään puhuttiin Tuomas-89 kans koko auton kiillotuksesta. Vois kattoo jos naarmuilleki sais samalla jotain tehtyä. Sisusta tarttee imuroida, ja puunailla. Jotain pieniä muovisia pisteosia sieltä puuttuu, ja tarvis katella josko niitä löytäs jostain.
Suurin mitä tähän oikeestaan tartten on tuo etupuskurin alle tuleva lippa, alko ärsyttään ku huomasin että se puuttu :( Jos jollain semmonen tässä Sastamalan lähellä on nii mää ostan.
Mutta yhtäkaikki hinta oli kohtuullinen nii ei tässä harmita juuri mikään. Ja ne jotka sen hinnan on bongannu ni on bongannu, mutta jos ei sitä täällä huudeltas kaikille.
-
Ai nii. Tää topic on päivitettävä. 940 on myyty. :) Päivitän ku pääsen koneelle.
-
Nyt kävi niin että hain taas 960. Nytte on manuaalina. Hiukan eri maailma kun toi tomaatti ::)
-
Nyt kävi niin että hain taas 960. Nytte on manuaalina. Hiukan eri maailma kun toi tomaatti ::)
Sitte ku se menee osiks, nii mulla vois olla käyttöö tinakoneen laatikolle ::)
-
Sitte ku se menee osiks, nii mulla vois olla käyttöö tinakoneen laatikolle ::)
Mää voin mustasta myydä automaatin :juhau:
-
Millanen kysyntä olis muuten 960 osille jos laitan ton mustan palasille? Itelle jättäsin varmaan moottorin ja taka-akselin.
-
Tämmönen rämistin
(http://i6.aijaa.com/b/00274/11045447.jpg) (http://aijaa.com/6CbnL3)
-
Ei hitto, nyt näyttää tutulta :)
-
Ei hitto, nyt näyttää tutulta :)
Onko noin? Laitan yv. :)
-
Keskustelin Sato|:n kanssa YV:llä ja tämä mun 960 on hänen vanha autonsa
Ei hitto, nyt näyttää tutulta :)
Joo hommasin avklta sen 2007, ilmeisesti oli lumipenkkaan mennyt kylki edellä ja kuskin ovi sisällä ja oli siinä vaiheessa jo II-kilpinen eli aikaisemminkin johonki mällätty. Se oli muistaakseni mulla 2010 asti. Voimansiirrossa oli väljää jo sillon ku hankin sen. Reilu 300tkm oli mittarissa kun myin pois eli kait ne aika paikkaansa sitten pitää Jossakin vaiheessa fonectan kautta katoin niin oli liikenteestä poistettuna ja katsastamatta, eli seisonuthan se. Lukkoperä siinä pitäis olla ainakin Mun aika laitettiin uus kansipahvi, kytkinlevy, asetelma ja syyläri ainakin. Ei nyt tähän hätään muista kaikkea.
Hyvää tietoa oli koska nyt tällä on ajettu 350tkm. :)
Ja kuvan sain
http://aijaa.com/jyWcQE (http://aijaa.com/jyWcQE)
Melkolailla kuvan mukaisessa kunnossa edelleen, paitsi tuo etupuskurin harmaa lippa puuttuu :(
Mutta kiitos Sato|, hauska tietää historiaa uudesta hankinnastani -H-
-
Eipä mitään -H- Kiva nähdä et tääki vielä liikkuu :)
-
Tänään vähä hifisteltiin. Otin mustasta sumuvalot, ulkolämpötilamittarin anturin, ja sähköantennin irti ja siirsin punaseen. Hetkenaikaa ihmeteltiin ton sähköantennin toimintaa, mutta sain sen sit rokkaa. Ulkolämpötilamittari ei toiminu, mutta syy oli siinä että johdot oli ristissä. Ne oikein ni alko toimiin.
Ja tietysti tärkein, lisäsin vähä vajaa litran öljyä ::)
Sitte kimppatallin yleiskuva. :)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/960/IMAG0098_zps89d0e25a.jpg)
Koko tallia ei saanu kuvaan, mutta mustan edessä on tilaa seinään vielä reipas metri.
Seuraavaks tarttis alkaa vaihtaan jakoremmiä punaseen. Ei paljo kiinnostas :( Toinen mitä pitäs tehä niin ottaa mustasta kaukosäätönen keskuslukko. Kaipaisin vinkkejä sen purkamiseen ja asentamiseen. Ja mistä kohtaa auto tunnistaa että kaukosäätimestä painetaan nappia. Eli yksinkertasemmin missä on vastaanotin?
-
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/960/re85_zpsf52dad5f.jpg)
10 litraa oli tankissa pensaa --> 60e, 98e ---> 30e, re85.
Hyvin toimi 60 kilometriä.
Toivottavasti ei käy niin että "Särki tulee, evä näkyy" :D
-
Nostellaan tätäki välillä. Tuli pestyä ja vahattua 960
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/960/IMAG0289_zps8e6ab3f9.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/960/IMAG0289_zps8e6ab3f9.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/960/IMAG0290_zpsb751800b.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/960/IMAG0290_zpsb751800b.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/960/IMAG0287_zpsed761b71.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/960/IMAG0287_zpsed761b71.jpg.html)
Kuvattu vain nätimmältä puolelta. Ärsyttää oikein kaikki kiveniskemät, ja naarmut + se että kuskin ovesta lakka kesiny paikotellen pois. Mielessä on ollu kaikennäköstä mitä vois tehdä, eniten kiinnostais 940 laittaa toi facelift keula, tai sitte ostaa vaan parempi 960. Onneks melkein koko auton ostohinta on vaihdelaatikossa.
Tänää laittelin jotain romuja paalikuntoon. Yhdestä 240 ja 940 tiputin perät pois rälläkällä. Ei hankaloittanu ruostuneet pultit hommaa. 940:in purin vähän patoutumiaki ja siirsin sitä raktorin kauhalla sivumpaan, kunnes kuulu "poff" ja repsikan sivulasi hajos. Nöyrästi aloin keräämään siruja maasta. :nuhtelu
Moottoripyörä vieny paljon aikaa autoharrastukselta.
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/Muut/IMAG0280_zpsbaf32ace.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/Muut/IMAG0280_zpsbaf32ace.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/Muut/IMAG0279_zps1803c5bd.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/Muut/IMAG0279_zps1803c5bd.jpg.html)
-
Noniin. Tänään haettiin kotiin 740 Tic. B230ET+atm. Musta sisusta, s-lasit, s-k.luukku, pensalämmitin, lukkoperä yms.
Autolla on viimeksi ajettu kun se varastettiin edelliseltä omistajalta. Sillä reisulla tullu vetet ulos, ja nyt kun starttaa niin kone pyörii mutta puristukset on ihan nolla. Tarvii ottaa kansi pois ja katsoa mitä on tapahtunu. Öljy ei ainaka ollu puuroo.
Kun saan koneen rokkaan, niin sen jälkeen laitan mustat täysnahkapenkit, jenkkivalot, 700srj vakio takaspoilerin, 760 ökyleveet ja ehjän snowcapin.
Pintaruosteita on vähän siellä täällä :-\ Muuten koppa on kyllä aika ehjä.
Aika hyvä lista löyty siitä mitä huoltoja oltiin tehty, ja tosiaan aikaslailla on huollettu: uusi laturi, startti, sytkäosat yms.
Tällä ajelen sitten ens talven. Kaveri menee käymään ruattissa ni täytyy kysyä josko se tois sieltä samalla m90 tähän. Olis tossa 960 kyllä kutoskone ja m90 kohta jouten, kun en sitä enää katsasta ::)
Ja kuveja
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/Volvo%20740%20tic/IMAG0519_zps8b8629a0.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/Volvo%20740%20tic/IMAG0519_zps8b8629a0.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/Volvo%20740%20tic/IMAG0518_zps89518dbc.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/Volvo%20740%20tic/IMAG0518_zps89518dbc.jpg.html)
-
Noniin. Tänään haettiin kotiin 740 Tic. B230ET+atm. Musta sisusta, s-lasit, s-k.luukku, pensalämmitin, lukkoperä yms.
Autolla on viimeksi ajettu kun se varastettiin edelliseltä omistajalta. Sillä reisulla tullu vetet ulos, ja nyt kun starttaa niin kone pyörii mutta puristukset on ihan nolla. Tarvii ottaa kansi pois ja katsoa mitä on tapahtunu. Öljy ei ainaka ollu puuroo.
Kun saan koneen rokkaan, niin sen jälkeen laitan mustat täysnahkapenkit, jenkkivalot, 700srj vakio takaspoilerin, 760 ökyleveet ja ehjän snowcapin.
Pintaruosteita on vähän siellä täällä :-\ Muuten koppa on kyllä aika ehjä.
Aika hyvä lista löyty siitä mitä huoltoja oltiin tehty, ja tosiaan aikaslailla on huollettu: uusi laturi, startti, sytkäosat yms.
Tällä ajelen sitten ens talven. Kaveri menee käymään ruattissa ni täytyy kysyä josko se tois sieltä samalla m90 tähän. Olis tossa 960 kyllä kutoskone ja m90 kohta jouten, kun en sitä enää katsasta ::)
Ja kuveja
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/Volvo%20740%20tic/IMAG0519_zps8b8629a0.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/Volvo%20740%20tic/IMAG0519_zps8b8629a0.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b584/Jussil2/Volvo%20740%20tic/IMAG0518_zps89518dbc.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/Jussil2/media/Volvo%20740%20tic/IMAG0518_zps89518dbc.jpg.html)
Söpö on S*
Myyt sen tinakoneen M90:in sit mulle ::)
-
Söpö on S*
Myyt sen tinakoneen M90:in sit mulle ::)
Se on niin kallis ettei sitä kannata ostaa ;) Ja mielellään myis koneen kans pakettina.
-
Se on niin kallis ettei sitä kannata ostaa ;) Ja mielellään myis koneen kans pakettina.
No jos on hyvä pakettihinta, nii toki mä yhen tinakutosenkin tarvin ;)
-
Pientä päivitystä tännekkin. On kyllä ihan paskana koko 740 romu.
Koneen vikalista:
-1 ja 3 leikannu kiinni
-Kolmosen männästä palanen irti
-Äkkiä vois olettaa että kansi on kiero
-1 ja 3 sylinterien reunaan sulanu männistä alumiiniä
-Turbo oli ihan finaalissa
Kattoluukun reunasta löyty ruostetta, ja muutenki pintaruosteita paikkailtu sieltä täältä.
Hohhoijaa, alakerta olis vielä paikallaan. Jaksaakohan tommosesta alkaa enää ees autoa tekemään.
-
Pikkuvikojahan nuo vain on. Jos koppa kerta muuten suora ja terve, niin aina yhden mosan kasailee. :) Jatkoon sanon minä.
-
Pikkuvikojahan nuo vain on. Jos koppa kerta muuten suora ja terve, niin aina yhden mosan kasailee. :) Jatkoon sanon minä.
Juu onhan mulla b230et moottori jossa on sarja hyviä mäntiä, ja 13mm veivit oon sinne laittanu. Siellä vaan on yks mäntä tehny pystysuunnassa raidan sylinteriin ni sekin lohko on sitte romutettavien listalla. Eikä oo vielä 2,3 lohko kävelly vastaan.
531 kansiakin on kolme. Yks keltasessa paikallaan, ja kaks irtonaista :P