Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: JoonasH - 12.04.2012, 13:13:02
-
ni semmosta oon tässä miettiny et onkohan se tuon virikoneen ominaisuus kun täyskaasulla kiihdyttäessä nostaa ensin ahdot 1 bar ja sitten noin 4500-6000 rpm kohdalla potkasee sen 1.4-1.5bar ahtoja et onkos tuo ihan normaalia toimintaa ???
-
niin ja onkos tuo ihan toimiva yhdistelmä kun on asennettu toi greddyn dumppi ja sitten se mitsunkin orkkis bypass on vielä toiminnassa et sitä ei ole tukittu sillä peitelevyllä ::) kun mulla on ainakin se käsitys et se bybass pitäs vissii tukkia sillä peitelevyllä :hello:
-
Jos ite oon ymmärtäny oikein niin pitäis olla joko tai. Dumppi tai bypass.
-
Jos ite oon ymmärtäny oikein niin pitäis olla joko tai. Dumppi tai bypass.
no niin minäkin :2funny: ku kattelin et miks turbolle menee 2 letkua siitä ohjausventtiililtä vaikka tässähä on dumppi ni huomasin et perskele siellähä on bypass vielä mitsun kylessä kiinni :hello:
-
no niin minäkin :2funny: ku kattelin et miks turbolle menee 2 letkua siitä ohjausventtiililtä vaikka tässähä on dumppi ni huomasin et perskele siellähä on bypass vielä mitsun kylessä kiinni :hello:
Nappaa se kuuseen sieltä ja peitelevy tilalle, turhaa painoa muutenki, kulkee paljo kovempaa ku saat sen pois. ;)
-
Tai sitten se dumppi pois? Tossa toisessa topicissahan oli juttua dumppi vs bypass näissä koneissa.
-
niin no nyt kiinnostais ensi et mistä se dumpin alipaneletku on otettu kun se letku ei ainakaan tule sieltä mag. venttiililtä mistä se mitsun bybassin letku lähtee.... ???
-
Nii liekkö dumpista muuta hyötyä, kuin se suhahdus... Suoli 24 foorumilla, joku kyseli et miten sierrassa 2.0 ohc koneessa sais aikaan dumppi, suhahtelisko se kivasti. Joku oli vastannu et jos haluut ohc koneiseen sierraan suhinoita revi oven tiivisteet pois :2funny:
-
Normisti nousee noisssa 1,1 bar tuntumaan ja laskee sitten hieman alle 1 bar isommilla kierroksilla. Näin siis perus virilastulla ja muuten vakiona.
-
niin no nyt kiinnostais ensi et mistä se dumpin alipaneletku on otettu kun se letku ei ainakaan tule sieltä mag. venttiililtä mistä se mitsun bybassin letku lähtee.... ???
Se menee imusarjaan oikeaan laitaan, siinä on kaksi ulostuloa päällekkäin. Minulla se alempi.
-
Taitaa mennä nyt pikkusen ot, mutta kaveri kerto jotaki että t5:nen menee aivan sekasi jos "deaktivoi" orkkis bypassin ja laittaa dumpin tilalle? kone alkaa käydä omiansa jne jne? nii ja semmonen perään vielä että kuuluisko orkkis bypassin suhahtaa kerran vai pari kolme kertaa sillälailla jännästi, vaikia selittää :D
-
Jos se jää säkättämään ku kaasun löytäät, on sulta se bypass sökökaput, eise "suhahda" ku kerran. joo itekki kuulin tuosta, että se vähä häirihtis tuo dumppi tuota moottorin toimintaa, mutta kaverilla 850R toimii aivan moitteetta sen kanssa. Voisikko olla, että se häirihtis ilmamassamittaria jtsp.? Tai sitä sähköistä ahtopaineensäätöventtiiliä? Tuon kyllä viskasin ihan hatusta :D
-
Mitäs tapahtuu jos korvaa bybassin peitelevyllä, eikä laita edes mitään dumppeja?
-
Mitäs tapahtuu jos korvaa bybassin peitelevyllä, eikä laita edes mitään dumppeja?
Turbo alkaa sakkaan ja laakerit porsii hyvin nopeeta.
-
Terve vaa kaikille!
Uutena kulkineena 850 "t5" (2.0) Milläs tosta sais vähä lisää voimaa..? Bleedaus magneettiventtiilin ja kellon välis ei auttanu.. :( Hommaanko suosista lastun..?
-
Mistähän bp peitelevyjä saa?
-
Tai onko kellään piirustuksia että vois ite tehdä