Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Jaska_a@hotmail.fi - 14.04.2012, 14:12:42
-
Niin. Tuossa otsikossahan oli, mitä kysyn.
Voisiko olla perää semmosessa hommassa, että irrottaisi aman perästä ne kiinnikkeet ja jousenkupit + iskarien kiinnitykset ja hitsaisi ne 240sen perään kiinni. Meneekö katsastuksesta läpi?
Onko perien pituudessa miten isoa eroa, ja meneekö kardaani paikoilleen?
Sitten, ne etupään hommat. Kun pitäisi saada sama jako kun takanakin.
Mitenhän saisi vaihdettua osaa sen verran, että menisi 240sen jäähdytetyt jarrut paikalleen.
Kiitos jo etukäteen!
-
En tiedä tänä päivänä miten käytäntö näissä, mutta -90 luvulla tein välikoppa escoon perän vaihdon volvosta johon piti lupa hakea AKE:lta (Trafi). Samalla tein nelilinkit ja vaihdoin kierrejouset taakse. Muutoksien jälkeen konttorille paperien kanssa ja muutoskatsastuksella homma ok. Nyt pitää noista tukivarsista ja korvakkeista olla joku eri todistus lujuudesta lisäksi. Esim ralliautoihin reaktiotankoja, linkkejä ym myymälästä tilatessa, tulee todistus paperit mukana. Ne kun pitäis olla jotenkin 'tehdastekoiset' tms. Mitenköhän 100srj etunavat kävisi? Sama jako silloin.
-
100-sarjalaisen jarrutkin kävisi kyllä.
200-sarjalaisesta tulisi vaan paljon halvemmaksi.
Kyllähän näitä on tehty, kai joku tietää.
Tai sitten tekee vaan niin huolella, ettei inssi huomaa mitään... :pomo:
-
Voisiko olla perää semmosessa hommassa, että irrottaisi aman perästä ne kiinnikkeet ja jousenkupit + iskarien kiinnitykset ja hitsaisi ne 240sen perään kiinni. Meneekö katsastuksesta läpi?
Onko perien pituudessa miten isoa eroa, ja meneekö kardaani paikoilleen?
Juuri noin niitä on tehty ja täysin laillista. Katsurilla ei ole mitään sitä vastaan, kunhan hitsisaumat vaan ovat luotettavasti hitsattu.
(http://img.photobucket.com/albums/v245/Kulmamies/Amazon%20tic/M1031Amazoniinsopivana.jpg)
Kardaanin laippa on eri kokoinen, mutta jos haluaa pysytellä Aman orkkis kardaanissa, niin 200:n perään voi vaihtaa pienemmän laipan Amazonin perästä.
-
Eteen 240 navat vanhan mallisilla laakereilla. Sisempään laakeriin väliholkki. Poraa 240 satulan kiinnitysreiän suurentaminen 1/2" pultille. B20 Amazonista (69-70) jarrusatulan kiinnityslevyt.
-
Eteen 240 navat vanhan mallisilla laakereilla. Sisempään laakeriin väliholkki. Poraa 240 satulan kiinnitysreiän suurentaminen 1/2" pultille. B20 Amazonista (69-70) jarrusatulan kiinnityslevyt.
Onko jollaikin yksityiskohtaisempia ohjeita, kuvia jos saisi, olisi hyvä.
Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.