Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: deeviis06 - 14.04.2012, 18:28:02
-
Terves kaikille.
Isäukolla on 2.0d v50vm 05 .käynnistyessä on satunnaisesti seuraavanlainen ongelma:
Lähtee käyntiin mutta ei vastaa kaasuun ollenkaan outo käyntiääni niinku kävis parilla pytyllä.kun käyttää virrat pois starttaa uudestaan niin pelaa normaalisti. Ei ainakaan näytä mitään vikaviestejä.onks kukaan törmänny vastaavaan.
-
Ilmeneekö vika aina? Ainakin näissä on ilmennyt tuollaista jos lohkolämppäriä on käyttänyt. Koneen lämpötila-anturi on liian lähellä lohkolämmitintä.
-
Ei ilmene aina.mut noin kymmenestä startista ehkä kolmella tekee tuota vajaakäyntiä.ja ei oo ollut lohkiksessa.
-
Samalainen auto, ja täysin sama vika ::). Ja vikaa ei merkkiliikkeessä ole löydetty.
-
Olisiko sammutusläppä menossa? Oma 2.0D teki joskus tuota ja silloin selvittelin vikaa (tosin auto vaihtui ennen ratkaisua). Joskus myös teki sitä ettei startannut ekalla vaan piti käyttää virrat pois avaimella. juurikin lähellä nollaa ilmeni nämä probleemit. Keväällä saattoi olla kuukausi tällaista ja sitten ihme parantuminen eikä mitään ongelmaa. Mahdollista myös virtalukko vika ja EGR jumiminen.. Nuista voisi olla helppo tutkia. kaikki nuo on muutaman satkun osia vaihtaa, jos oikein pahaksi äityy.
-
Juu auto menee ensviikolla pajalle tutkittavaksi saas nähdä mitä löytyy.sammutusläppää sielläkin veikkailtiin.
-
Sammutusläpän puhdistus/testaus kannattais suorittaa ennenku vie valohoitoon, eli sammutusläppä vaan irti ja kunnon imulla sulkee läpän ja kattoo jääkö läppä kiinni asentoon. Ja puhistus joka tapauksessa jos läpän irrottaa.
-
Kertokaa mistä toi sammutusläppä löytyy ? Pitää alkaa tutkiin ku tuntuu vaan pahenevan toi vika.
-
Täällä sama homma. Eli käynnistys ongelma, eikä ota kierroksia muuta kuin hiljalleen portaittain. Suodattimet vaihdettu ja imusarjan läppäkotelo putsattu. EGR? Missä mahtaa sijaita?
-
Sammutusläppä on ennen imusarjaa, siinä on kiinni pari anturia, sammutusläppä on imusarjassa kiinni kolmella torxilla, ja sitten vielä se imuputki siitä irti, ei vaikia homma ollenkaan. Egr on koneentakana, oikealla puolella,jos siis katsoo keulasta päin. Siitä lähtee imusarjalle sellainen putki.
-
Ok, kiitoksia. Eli seuraavaksi EGR:n kimppuun.
-
Onkohan tähän ongelmaan löytynyt vastausta?
-
Itseäkin kiinnostaisi. Nimim. uus sammutusläpän kotelo marmoritiskiltä 300e ja EGR softalla tulpattu eikä vika ole vieläkään hävinnyt..
-
Joukkoon sekaan vaan, autona siis säännöllisesti huollettu V(ipstaaki)50:n -09 2.0D dpf aj.160tkm ja samat oireilut, välillä toimii ja välillä ei. Aivan kuin ei tykkäisi lyhyistä etapeista (tai kuljettajasta) ja aloittaa huonolla käynnistyksellä joka joko ratkeaa lukuisilla yrityksillä tai sahaten hieman kaasulla auttaen. Ja kun hyväpäivä, lähtee laakista - toimii täydellisesti. Kun huonopäivä, käy täristen tyhjäkäyntiä eikä tehoja ole, ehkä jokin outo äänikin konehuoneesta kuuluu kun kenkii menemään. Merkkihuolto ja dieselhuolto eivät saaneet edes vikaa aikaiseksi. Hyvästä ja toimivasta neuvosta tarjotaan pakki/pullo mitä ihaninta lientä mitä halajaa.
-
Onko luettu vikakoodit?
-
Luulisin, autoa on tutkittu tähän mennessä itseni lisäksi kolmessa pajassa. Laskuilla vikadiagnoosi, obd-diagnoosi että ohjelmistokeräily nimikkeet että ainakin siitä on laskutettu.
-
Ne olisi kivat jos olisi koodit saanut omaankin tietoon.
Olisi jotain suuntaa antavaa tietoa asiasta.
-
Ne olisi kivat jos olisi koodit saanut omaankin tietoon.
Olisi jotain suuntaa antavaa tietoa asiasta.
Tämä!
-
Ne olisi kivat jos olisi koodit saanut omaankin tietoon.
Olisi jotain suuntaa antavaa tietoa asiasta.
Merkkiliikkeen pikahuollosta, saattaa saada tulostettujen koodien lisäksi, korjaus "selitteen (huom. saattaa.
Helpommin täältäkin voi saada hyviä vastauksia , jos on tajunnut ottaa tulosteen toistuvista vikakoodeista
-
Hieman päivitystä tuskan keskelle, viimeisin korjauspaja suoritti perusteellisen suutinhuollon jolloin vika nyt kuukauden ollut pois ja auto jopa toimii paremmin kuin ostaessa.
-
Mitäs tuollainen suutinhuolto maksoi? Saattaisi itsellekin olla hyvä. Jos joku osaa myös Turun/Raision seudulla vinkata hyvän tekijän moiselle niin olisin kiinnostunut.
-
Ei tietoa, meni edellisen pajan piikkiin. Toyotan d4d häkkyrään maksoi 260€ jokunen vuosi sitten, eli irroitus->testi->puhdistus->testi->asennus sekä jokunen nippeli.
-
Terves kaikille.
Isäukolla on 2.0d v50vm 05 .käynnistyessä on satunnaisesti seuraavanlainen ongelma:
Lähtee käyntiin mutta ei vastaa kaasuun ollenkaan outo käyntiääni niinku kävis parilla pytyllä.kun käyttää virrat pois starttaa uudestaan niin pelaa normaalisti. Ei ainakaan näytä mitään vikaviestejä.onks kukaan törmänny vastaavaan.
Tämä oli aika vanha ketju, mutta pannaan tähän nyt muistiinpanoksi jotakuta myöhemmin tämmöisen kanssa painivaa varten, että syy voi olla myös karstainen EGR-venttiili. Lyhyessä ajossa venttiili karstoo itsensä jumiin ja jää auki-asentoon. Taannoin itsellä tämmöinen aiheutti ihan samanlaiset ongelmat. Auto oli 2.0D vm 2004. Vanhemmissa Volvoissa venttiilin voi puhdistaa, mutta uudemmissa on ilmeisesti nestejäähdytteinen EGR-jonka rassaaminen ei ole yhtä helppoa.
-
voi olla myös karstainen EGR-venttiili.
Lyhyessä ajossa venttiili karstoo itsensä jumiin
2.0D vm 2004. Vanhemmissa Volvoissa venttiilin voi puhdistaa, mutta uudemmissa on ilmeisesti nestejäähdytteinen EGR-jonka rassaaminen ei ole yhtä helppoa.
Katsoin 2012 vuosimalliin käy sama venttiili, ei jäähdytystä,( eikä vaikuta putsaamiseen vaikka olisikin).
Mulla ei karstottunut yhtään kahden vuoden pätkäajossa (pieni pintanoki oli vain)
Vian syy voi olla sama kuin kaverin isällä tai serkun kaimalla, mutta merkkiliikkeen vikakoodin luku kertoo asiasta enemmän
-
Moi!
Oma kulkine v50 2,0d -05vm. Aiemmin oli vikana käynnistymisongelmat, käynnistyi ja sammui samointein ja joskus rupesi käymään kolmella. Tänään teki sen tempun ettei enää lähde ollenkaan käyntiin. Avainta käännettäessä ei lähde startti pyörimään ollenkaan, n.20 kertaa rumpattuani avainta käynnistysasentoon auto hörähti tulille, mutta sammuttamisen jälkeen ei enää käynnistykään. Osaatteko neuvoa mistä vikaa lähtisi etsimään?
-
Jos ei tule herjoja avaimesta tai ajonestosta niin startti sökö.
-
Osaako kukaan sanoa käykö liitteen startti minun autooni https://www.avk.fi/Shop/Part/Part/442448 ? auto 2005vm 2.0d v50 mallia. rekkari LKI-261
-
Valitettavasti en tunne 2.0 d -mallin osia kovin hyvin mutta ennen startin vaihtoa voisi vielä tsekata että startin herätevirtajohto on paikoillaan ja siihen tulee jännite kun avainta käännetään starttiasentoon. Joskus näitäkin on käynyt mutta melkoisella varmuudella vika on itse startissa.
Lisäys: Pikaisen Googlauksen perusteella vaikuttaisi käyvän nimenomaan 2.0 l dieseliin: http://www.yoyopart.com/oem/7082513/volvo-30667058.html#
-
Startti nyt irroitettu. Auto lähti käyntiin, kun kaveri naputteli vasaralla startin kylkeen kun kääntelin avaimesta. Kokeiltiin kaapeleilla suoraa virtaa startille, jolloin toimi, jonkin verran ilmeni väljää starttia tutkiessa. Olisiko hiilet paskana? Liekkö kannattaa uutta osaa edes tilata kerran suoralla virralla toimi?
-
(http://s32.postimg.org/raotlgiv5/IMG_20160517_193014.jpg) (http://postimg.org/image/raotlgiv5/)
(http://s32.postimg.org/ax9vzf91d/IMG_20160517_193028.jpg) (http://postimg.org/image/ax9vzf91d/)
Osaako kukaan kuvien perusteella sanoa alkuperäistä tuote/valmistenumeroa? Paikalliset varaosaliikkeet eivät osaa ilman sitä tilata oikeata osaa.
-
Veikkaisin että tuossa linkissäni listattu VOLVO 3 066 749 4 sen perusteella mitä kuvassa näkyy. Linkin takana on listattu iso joukko startteja joiden kaikkien pitäisi sopia - toki listassa voi olla virheitä.
Lisäys: Siinä taitaa olla myös Fordin koodi 4M5T 11000 FA.