Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Dingdang - 15.04.2012, 22:13:14
-
Sellainen ongelma olis että tyhjäkäynti on liian korkea käynnistäessä tyhjä käynti on noin 1200 ja laskee nopeasti noin 800 mutta lämpimänä tyhjäkäynti on noin 1300-1400. Välillä auto myös käynnistyy vasta pitkän sahaamisen jälkee mutta useimmiten normaalisti ja ajaessa toimii normaalisti. Vikakoodeiksi antaa lambda vikaa ja MAP/MAF antureita sekä saattoi olla myös imuilman lämpöanturi varmaksi en tuota muista. Auto on siis 740 1990 ja koneena b200f.
-
Kato imuvuodot läpi jarrukliinerillä suihkuttelet imusarjan tiivisteet ja kaikki letkut ja niiden liitokset imupuolelta.
Tarkista kaasuläpän asento ja anturin säätö
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=552.0
Hakutoimintoakin voi käyttää.
-
ei kehtaa aloittaa taas uutta topiccia aiheesta,joten tähän samaan.
omas seiskas samantapanen pulma. tyhjäkäynti kuumalla koneella n.1200rpm mutta kun tukkii tyhjäkäyntimoottrin letkun niin käynti on siinä 800-900rpm. sekä myös kun otti kaasuläpän anturin johdon irti ja käynnisti uudelleen ni käynti siinä 950 noin. justiinsa mitattiin päästöt ja oli lähes raikasta vuoristoilmaa. mistä sen tyhjäkäynnin ohjaus oikein syntyy? en kyllä millään usko että olisi niin suurta imuvuotoa että tuo nyt noin toimisi.
-
Se tyhjäkäyntimoottori saattaa olla jumiutunut. Auttaa kun sen irrottaa ja pesee esim. brake cleanerilla.
-
unohdin mainita että pesun suoritin,ja testasin antamalla virtaa. kyllä liikkui liukkaasti. sitä kattoin että raollaan se luisti oli,mutta jokin rajotinruuvi siinä oli sisällä ja jotain sinetöintiainetta ruuvin kannassa.
-
Taas ongelmia käymisessä. eli aikasemmin säädin tyhjäkäynnin uudelleen ja pelasikin jonkin aikaa hyvin mutta yhtäkkiä lakkas toimimasta eli ongelma on se että tyhjäkäynti noin 500/sammumisen luokkaa josta seilaa miten sattuu ylös ja alas ja kun vahdista painaa kytkimen pohjaan putoa aivan sammumisen rajoille todella nopeasti. jos lambdan piuha on kiinni sammuu itestää vähän ajan kuluttua ilman piuhaa käy mutta huonosti ja liian matalalla paukuttaa myös imusarjaan ainakin jos piuha on kiinni. vika ei koske pelkästään tyhjäkäyntiä vaan nykii myös kun lambdan piuha on kiinni ajaessa vikakoodeja on turha lukea kun siellä on vahatkoodit jätetty nollaamatta eikä autolla viitti ajaa. mikäköhän saattaisi olla vikana?
-
Nollaa nyt se boksi ottamalla piuha irti tai engine control sulake irti hetkeksi. Nuo oireethan on kyllä lambdavikaan viittaavat tai imm vika.
Mites käy kun otat imm töpsän irti?