Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: TOK - 15.04.2012, 23:46:33
-
Vetarin suojakumi pitäisi vaihtaa V70 -00 Classicciin (140 hv manuaali), siihenhän on hieno kuvallinen ohjekin (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=167.0). Hommasin Motonetistä tämän:
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/173624/0
Vetoniv suojak 850/V70 Löbro 17-3624 850/70 ->00 Ulompi/aito Löbro (ei Turbo) [1991 - 2000]
...mutta tuon mukana tulee napamutteri kun taas näissä 99-00 vuotisissa on pultti. Ainakin meidän autossa on pultilla.
Niin että mistä tuon pultin vielä hommaisi? Onko esim. Motonetissä tämä -->
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/179547/2
Napapulttisrj Volvo850/70s 17-9547 850/70-s ->00 Navan PULTTIsarja (sis 4kpl Torx-pultteja) [1991 - 2000]
... tuo napapultti joka nurkkaan vai joku muu naparakennelman pulttisarja?
Jos ei tuo ole se, niin onko jotain speksejä tiedossa millä tuohon sopivan pultin löytää vai onko haettava siniseltä? Siinäkin tapauksessa Volvon osanumero helpottaisi asiointia.
-
napapulttisarja torx-päillä kuulostaa siltä, millä napa+ laakeri yhdistelmä kiinnitetään kiinni, eli ei ole oikea ruuvi.
En ossoo nyt osoittaa oikeaa numeroa tai artikkelia
-
Volvolta Paljesarja 272440. sisältää kumit, klemmarit, rasvan ja pultin.
Kyseiselle pultille ei ole annettu erillistä osanumeroa.
Kysy motonetistä saatko katsoa paketin sisälle ennen ostamista ja varmista onko siellä pultti mukana.
PITÄISI OLLA.
-
Tässä on se pultti
http://www.volvopartswebstore.com/products/Sems-screw/1247805/985354.html
Eli volvon osanumero sille on 985354
-
Volvolta Paljesarja 272440. sisältää kumit, klemmarit, rasvan ja pultin.
Joo ja maksaa 70 euroa (kysyin). Motonetistä 13,50 Löbron valmiste eli saman tekijän kuin alkuperäinen. Tuossa Motonetin paketissakin on rasva, klemmarit ja sokka mukana. Ja mutteri.
Tosin tuo Volvon paketti sisältää ilmeisesti sekä ulko- että sisäpään kumin tarpeineen, mut ko en mää tarvi muuta ku sen ulomman.
Tässä on se pultti
http://www.volvopartswebstore.com/products/Sems-screw/1247805/985354.html
Eli volvon osanumero sille on 985354
Thänks -H- ja hintaa $3,51 eli erikseen hankittunakin tulee halvaksi.
-
Sinisellä se pultti maksaa 4,20€
Hanskalokerosta löytyy 2 varalle. Nuo pultit kun on kertakäyttöiset...
-
Sinisellä se pultti maksaa 4,20€
Hanskalokerosta löytyy 2 varalle. Nuo pultit kun on kertakäyttöiset...
Päivän kurssi oli 3,60€. Kertakäyttöinen on juu, ilmeisesti tosissaan tarkoitus että se pultti venyy kiristettäessä kun näyttää lujuusluokka olevan 8.8.
-
Tässä on se pultti
http://www.volvopartswebstore.com/products/Sems-screw/1247805/985354.html
Eli volvon osanumero sille on 985354
Nähtävästi sitä ei oo merkitty Vidaan tai edes Vadikseen.
-
Nähtävästi sitä ei oo merkitty Vidaan tai edes Vadikseen.
Vidalta mä tuon numeron katselin :)
-
Ja saaga jatkuu... Toisella puolella autoa touhutessa tuli havaittua että sieltäkin on sama ulomman vetonivelen kumi revennyt. Löytäisiköhän tarvikkeena suoraan sopivan laatuosan tuohon ettei tarttis koota sieltätäältä.
Eli Motonetistä tämä:
Vetoniv suojak 850/V70 Löbro 17-3624 (http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/173624/0) 850/70 ->00 Ulompi/aito Löbro (ei Turbo) [1991 - 2000]
...on passeli kooltaan mutta sarja tarkoitettu vm. -98 asti, 99-00 autoissa on pultilla vetoakseli navassa ja erilainen lukkosokka.
Onko kellään kokemusta tästä:
Vetoniv suojamuovi Volvo 17-3630 (http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/173630/0) 70 99->00 Ulompi jos muovinen (ø25,5/85mm/ei Turbo) [1999 - 2000]
...olisiko tuo sitten pultilla ja nivelen sisäisellä lukkosokalla?
Vähän kyllä arveluttaa tuo muovi vs. kumi. Kumisen kuvittelisi paremmin kestävän? Ainoa alkuperäisosan valmistajan tekemäksi mainittu on tuo ylempi, kuminen.
-
minä ainakin turvaudun volvon alkuperäiseen tai löbroon kun viime syksynä vaihdettu tarvikekumi jo risa. saa taas tehdä etupäähän ison remontin ennen katsastusta
-
mun mielestä toi napa-asetelma on kiinni olkatuessa neljällä torx pultilla lujuusluokan ollessa 8.8 , mutta kun itse hain näitä motonetista niin paketis oli yksi vaik saldo piti olla neljä...sain kuitenkin laitatettua. Tietty koko paketin pitää kasassa napamutteri, tosin en tiedä saako sitä motonetista, mun autoon lykättiin vanha takasin ja on pelittänyt ihan hyvin :) kiristys momentteja en muista.
-
Mielestäni tämä ei ole niitä paikkoja, jossa kannattaa säästää.
Vetoakselin kumit/pultit tai mutterit lähtee merkkiliikkestä kohtuu hintaan
ja ei tarvi joka vuosi olla saman asian kimpussa värkkäämässä :)
-
Mielestäni tämä ei ole niitä paikkoja, jossa kannattaa säästää.
Vetoakselin kumit/pultit tai mutterit lähtee merkkiliikkestä kohtuu hintaan
ja ei tarvi joka vuosi olla saman asian kimpussa värkkäämässä :)
Eiköhän se Löbron valmiste kestä yhtä kauan vaikka sitä ei Wetteriltä ostakaan ;)
Tommonen kuminen Löbro Motonetistä + napapultti siniseltä = 13,50 + 3,60 = 17,10 euroa. En ala maksamaan siniselle 70 euroa samasta...
Jos vaan löytys yhdessä paketissa kaikki tarvittava niin ei tarvis ajella moneen paikkaan eikä maksaa 3,60 tuosta kovin tavanomaisen näköisestä 8.8 lujuuden pultista.
-
Eiköhän se Löbron valmiste kestä yhtä kauan vaikka sitä ei Wetteriltä ostakaan ;)
Tommonen kuminen Löbro Motonetistä + napapultti siniseltä = 13,50 + 3,60 = 17,10 euroa. En ala maksamaan siniselle 70 euroa samasta...
Jos vaan löytys yhdessä paketissa kaikki tarvittava niin ei tarvis ajella moneen paikkaan eikä maksaa 3,60 tuosta kovin tavanomaisen näköisestä 8.8 lujuuden pultista.
Ja Volvolla ajelu ei maksa mitäänkö ;)
-
Ja Volvolla ajelu ei maksa mitäänkö ;)
No ei se mulle tuolla ajeleminen kun pääsääntöisesti tuo ei oo mun käytössä ;) Se pääasiallinen käyttäjä taasen on mun makuun turhankin pihi huolloissa, oon koittanut pitää valistussaarnoja ajoissa tehtävistä huolloista, öljynvaihdon merkityksestä, ja kyllä, myös varaosien laadusta. Mun periaate on se että jos säästää ostamalla tarvikkeena niin pitää tietää kyseisen valmistajan/osan laatu hyväksi. Helpointa olis vakio-osat hakea siniseltä mutta on niissä usein järkyttävästi ilmaa.
Volvo original osilla tuota on pitkälle huollettu, nykyään harkiten käytetty tarvikeosia kuten esim. eteen meni äskettäin Brembon levyt ja Ferodon palat. Älyttömän halvat vrt. sinisen hintoihin mutta noiden luulisi olevan laatukamaa. Suurinpiirtein koko setti tuli yhden sinisen tiskin etulevyn hinnalla.
Ja juuri siksihän täällä kyselen tuosta toisesta Motonetin paketista kun sitä ei sanota "aidoksi" että onko se hyvä... Halpakin voi joskus yllättää mutta sitä ei selvittämättä tiedä, ja noita on niin työlästä vaihtaa että en aio laittaa huonolaatuista haitaria sinne.