Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: TITAN - 17.04.2012, 13:51:43

Otsikko: 850:sen taka-akseliston puslat.
Kirjoitti: TITAN - 17.04.2012, 13:51:43
Perskule!
Leima lähenee ja nyt pitäis vissiin uusia tuonne taka-akselille jotain oleellista josta jo huomautettiin kun auto kävi nelipyöräsuuntauksessa...
Etuakselin kulmat saatiin kohilleen, mutta taka-akselistossa onkin toisen puolen tuennassa jotain hajalla...
Mikäs tommosen jutun funktio oikein on...
Kyseessä semmoinen valualumiininen osa jossa kumipusla ja keskelle tulee jonkintyyppinen vääntösauvantapainen tanko.
Takavakaaja? Aikas erikoinen rakenne... Vika on siinä että toiselta puolelta tuo valuosa on haljennut kumihelan kohdalta ja ei siis ole oikein enää kiinni...näin vois olettaa...

Eli, onkos tää "tyypillistä"? saako tommossia uusia osia muualta kuin marmoritiskiltä (kovaan hintaan...?)
Vai toteutuuko rellu-tyyppiset kauhuskenaariot; "ei noita saa erillisenä osana, on uusittava koko takakelkka"

 ???
Otsikko: Vs: 850:sen taka-akseliston puslat.
Kirjoitti: Tuomas-89 - 17.04.2012, 16:20:06
En ihan oo varma mut tarkoitatko näitä osia?  ???

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=18-2487
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=18-2493
Otsikko: Vs: 850:sen taka-akseliston puslat.
Kirjoitti: Axu85 - 17.04.2012, 16:46:54
Juurikin ne osat joita Tuomas tossa laitteli. O0
Otsikko: Vs: 850:sen taka-akseliston puslat.
Kirjoitti: Tuomas-89 - 17.04.2012, 17:04:17
Juurikin ne osat joita Tuomas tossa laitteli. O0

Oli sen verran tutun oloinen vika, oli kans 855 tuo alumiini juttu haljennut.. mut kannattaa vaihtaa kaikki sitten kerralla :) hintaa tulee muistaakseni 200e  ??? voi olla kyl hankala vaihtaa.
Otsikko: Vs: 850:sen taka-akseliston puslat.
Kirjoitti: TITAN - 17.04.2012, 20:41:50
No just ton näköiset heebelit!
Elikkäs niitä saa ihan moponetistä, jos noin halpoja ja helposti löytyviä ovatten, tuskin mikään "harvinainen" vikakohde...?
Eri asia tosiaan miten ne saa uusittua...
No, kunhan ensin on hommattu uudet, sitten kokeillaan vaikka rälläkkää ja paineilmatalttaa. :hello:
Otsikko: Vs: 850:sen taka-akseliston puslat.
Kirjoitti: Tuomas-89 - 17.04.2012, 20:51:48
Melkein pääsee helpommalla kun tiputtaa koko akseliston pois. noin 4-5h homma
Otsikko: Vs: 850:sen taka-akseliston puslat.
Kirjoitti: Jupe10 - 17.04.2012, 20:56:07
Joo, ja nuo läpipultit kannattaa hommata myös etukäteen, saattavat napsahella poikki avattaessa.
Otsikko: Vs: 850:sen taka-akseliston puslat.
Kirjoitti: Juke-Maza - 18.04.2012, 17:21:23
Melkein pääsee helpommalla kun tiputtaa koko akseliston pois. noin 4-5h homma
Joo akseli alas vaan mutta saa kyllä tupakoida ja kaljotella ihan tosissaan jos aikoo noin kauan saada aikaa kulumaan tuohon remonttiin. Töhö on pirun näppärä työkalu noiden puslien irroituksessa kunhan muistaa varoa tankkia sen kanssa heiluessa.
Otsikko: Vs: 850:sen taka-akseliston puslat.
Kirjoitti: arska11 - 19.04.2012, 09:16:35
No just ton näköiset heebelit!
Elikkäs niitä saa ihan moponetistä, jos noin halpoja ja helposti löytyviä ovatten, tuskin mikään "harvinainen" vikakohde...?
Eri asia tosiaan miten ne saa uusittua...
No, kunhan ensin on hommattu uudet, sitten kokeillaan vaikka rälläkkää ja paineilmatalttaa. :hello:


No ainakin kaverin V70:stä (450tkm ajettu) otettiin irti tuo kyseinen alumiiinipalikka, niin ei siinä kyllä mitään ylimääräisiä työkaluja tarvinnut.
Ensin takavakaaja irti ja sen jälkeen sieltä palikan päästä pultti pois sopivalla lenkkiavaimella, taisi olla 18mm. Sitten palikan läpi pultit pois ja uutta palikkaa tilalle.
Että jos tuo kyseinen auto ei miljoonaa ole ajettu, niin luulisi pultit irtoavan ihan nätisti  ;)