Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: donk - 18.04.2012, 15:07:38
-
Tiiviste vuotaa jäähdytysnestettä imusarjan alta jotta pitää vaihtaa. Mistähän kohtaa tuo kannattaa purkaa, jättääkö imusarjan ja pakosarjan kanteen kiinni? Pikaisesti katsomalla pakosarjan puolella riittää kun ottaa turbon irti pakosarjasta. Kokemuksia, vinkkejä?
-
Jos pako ja imusarjan tiivisteitä ei ole aiemmin vaihdettuna, niin kehottaisin tekemään sen tossa yhteydessä. Imusarjan tiiviste näissä on tunnetusti yksi "heikko lenkki" muutenkin vuotoineen. Pakopuolella oli melkoinen yllätys kun yhden (on kaikkiaan 4 erillistä tiivistettä) pytyn kohdalla tiiviste oli liikkunut paikaltaan ja melkein poikki.
-
Jos pääset Motonettiin niin hae koko yläp.sarja. Siinä asiallinen Goetz kannentiiviste ja muistaakseni vesipumpun ja kannen väliin tuleva kuminen tiivisterengas. Jos otat kannen irti niin kannattaa vaihtaa kerralla kaikki tilkkeet. Myös termarin kotelo kannattaa käyttää irti ja katsoa että onko syöpymiä jne.
-
Jos pääset Motonettiin niin hae koko yläp.sarja. Siinä asiallinen Goetz kannentiiviste ja muistaakseni vesipumpun ja kannen väliin tuleva kuminen tiivisterengas. Jos otat kannen irti niin kannattaa vaihtaa kerralla kaikki tilkkeet. Myös termarin kotelo kannattaa käyttää irti ja katsoa että onko syöpymiä jne.
Viimeks ei motonetista saanut enää kuin scantechin yläpään tiivistesarjaa. Tiivisteet kansipahvia myöten näytti kännissä aaltopahvista leikatuilta niin ainakin ite palautin suoraan takaisin mistä olin ostanukkin.
-
Itse olen aina saanut Goetzin (vakuumipakatulla) kansitiivisteellä Scantekin pakkaaman sarjan. Paketin sisällössä ei muutenkaan ole ollut moittimista. Kannattanee siis tarkistaa mikä on sisältö.
-
Itse olen aina saanut Goetzin (vakuumipakatulla) kansitiivisteellä Scantekin pakkaaman sarjan. Paketin sisällössä ei muutenkaan ole ollut moittimista. Kannattanee siis tarkistaa mikä on sisältö.
Sama täällä, scantekin sarjassa aina ollut goetzin pahvi mukana. Kaiken muun olen näistä sarjoista käyttänyt paitsi stefat olen ostanut orkkikset :)
-
Kannen saa purettua Imusarjan ja pakosarjan välistä pois, eli nämä jäävät paikoilleen. Hiukan ehkä helpottaa ja samalla tulee nuo aiemmin mainitut tiivisteetkin vaihdettua. Ei tarvitse pelätä että turbon ryytyneet ruuvit katkeilevat eikä tarvitse purkaa öljyn lauhduttimen putkia.
-
Kiitos neuvoista. Pitäisiköhän kannen pultitkin vaihtaa, jossain oli maininta että samoja voi uudelleenkäyttää viisikin kertaa?
-
Voi niitä vanhojakin käyttää muutaman kerran. Ite olen vaihtanut uudet, kun motonetistakin saa parilla kympillä kaikki uudet, eikä toi kansi ole joka päivä pöydällä... :)
-
Ehkä pikkusen aiheen vierestä, mutta kerran jäi arvoitukseksi miksi lohkossa joissakin kannenpultin kierteissä oli paksua karstoitusta.? kaikki kierteet piti ajaa läpi jotta sai oikeat momentit kaikkiin pultteihin.
-
Ehkä pikkusen aiheen vierestä, mutta kerran jäi arvoitukseksi miksi lohkossa joissakin kannenpultin kierteissä oli paksua karstoitusta.? kaikki kierteet piti ajaa läpi jotta sai oikeat momentit kaikkiin pultteihin.
Olisko joku joskus aikaisemmin laittanut vähän reilummin rasvaa kierteisiin tai valutellut öljyt/vedet reikiin ja jäänyt putsaamatta..?
-
Sitten täytyisi olla jo tehtaalta lähtien, kun auto ollut mulla koko ajan uudesta lähtien.