Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: TOK - 19.04.2012, 06:39:51
-
Pala kerrallaan etenee tämäkin projekti...
Oikeanpuolen ulomman vetonivelen suojakumin vaihtoa varten tarvis saada se ulompi vetonivel irti vetoakselin sisemmästä osasta. Sanovat että siinä olisi lukkosokka mutta en näe sellaista.
(http://penguincave.org/~tok/volvo/v70/ulompi_vetonivel_akselissa.jpg)
FAQ-ohjeen (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=167.0) ja Alfamerin korjausoppaankin mukaan siitä pitäisi löytyä tuollainen: (klikkaamalla löytyy isompi kuva)
(http://hurm0s.1g.fi/kuvat/V70R/IMG_0106.jpg/thumb) (http://hurm0s.1g.fi/kuvat/V70R/IMG_0106.jpg)
Mutta en kyllä näe tuollaista syvennystä minkään booreilta ulkonevan "hampaan" tyvessä missä tuon lukkosokan katkoksen pitäisi majailla. Onko näissä -00 vuonna valmistetuissa ykköskopan V70:eissä joku muu patentti vai puusilmäkö vain olen?
Vekotin on siis vapari 140hv koneella, manuaali ja etuveto.
-
Eihän tuosta vannomaan voi mennä mutta jos tuossa kerran ei näy sokkaa, se varmaan on sellainen pyöreäselkäinen, joka on tuolla nivelen sisäosan alla piilossa. Hoitonahan on silloin iskua nivelen sisäosaan niin pitäisi lähteä.
Katos, kookkelillahan löyty hyvä. ;) http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=775.0
-
Joskus noi osaa olla niin tiukassa ettei lähde vetari paikallaan rassatessa. Näin kävi minulle juuri muutama viikko sitten kun naapurin autoon vaihdoin suojakumia. Ei lähtenyt joten laitoin nivelen yli vedettävän kumin. Olipa helppo homma. Onko kellään pitempiaikaista kokemusta näistä ylivedettävistä, onko kuinka pitkäikäisiä?
Näkyy motonetkin näitä myyvän (http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=17-2938)
Itse ostin AD liikkeestä.
-
Jep ja sitten kun on vielä tuo hyllyssä http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=17-2930 niin helpottaa elämää kummasti. :)
Olen tehnyt tuollaisen kartion kyllä wanhanmallisesta 1.5 litran limsapullostakin...
Tuollainen kumi on ollut nyt n. 4vuotta yhdessä ja on kuin uusi edelleen. Taitaa olla niin hyvästä aineesta vrt normaali kumi, että kestää?
Eihän sitä oudompi edes ensin usko että se pienempi reikä voi niin paljon venyä. :o
-
Eihän tuosta vannomaan voi mennä mutta jos tuossa kerran ei näy sokkaa, se varmaan on sellainen pyöreäselkäinen, joka on tuolla nivelen sisäosan alla piilossa. Hoitonahan on silloin iskua nivelen sisäosaan niin pitäisi lähteä.
Katos, kookkelillahan löyty hyvä. ;) http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=775.0
Okei, eli se pitää vaan taputtaa siitä ulos. Thänks.
Eipä tullu mieleen että kakkoskorisen ohje sopis tähän paremmin kuin ykkösen... Onhan tuossa loppupään muutoksia kyllä, mutta jotenkin aina pitäny sitä kakkoskoppaa täysin eri vehkeenä.
-
Eikö tosiaan saa ulompaa vetaria irti ilman sisemmän irroitusta? Jotenkin oudolta kuulostaa että niin tiukassa olisi, samalla tavalla se on sinne uraankin tyrkätty sokka paikallaan.
-
Eikö tosiaan saa ulompaa vetaria irti ilman sisemmän irroitusta? Jotenkin oudolta kuulostaa että niin tiukassa olisi, samalla tavalla se on sinne uraankin tyrkätty sokka paikallaan.
Kyllähän sen varmaan saa, jos mahdut siellä välissä lyömään sen irti...
-
Juu, ei olis periaatteessa tarvinnut koko vetoakselia irrottaa, mutta otin sen ihmeteltäväksi kun en löytänyt sitä vanhemmanmallin lukkosokkaa nivelestä.
Nuijalla naputtamalla se nivel tosiaan irtosi, mutta aika kovaa sai pajottaa sitä. Se sokka löytyi sieltä sisältä. Meni myös takaisin nippuun ja ajoin auton tallilta kotiin :) Kiitos vinkeistä -H-