Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Volvoman79 - 19.04.2012, 12:55:07
-
Hyvää päivää arvon kanssa kulkijat ja Volvojen omistajat.
Kysyisin nyt teiltä viisaammilta ohjeita ku tossa mun ostamassani v70 on nyt parit pienet bropleemit.
Eli etusumarit on mykät vaikka polttimot uusin,sulakkeelta lähtee virta mutta hukkuu johkin välille ku ei tuu valojen pistokkeille astin ainakaan.
Sitten toinen asia koskee rek.kilven valoja,vanha omistaja sanoikin et siä on pikkasen hapantunut nuo pakeliitit ja niin totisesti onkin,pitääkö tuo koko paneeli uusia vai saako tohon ostettua tota härpäkettä uutta mihkä polttimo tulee kii?
Olin lukevinani jostakin et siihen sais ostaa tälläisen ja kuulemma pitäs olla pistokkeella toinen pää?
Hintaa kuulema 10 egeä per kpl.
Tää oli luettua ja kuulo puhetta.
Jos joku osaa mua tässä neuvoa,niin olisin varsin kiitollinen avusta asian suhteen.
-
Mulla on sama juttu noiden rekisterikilven valojen kanssa.
Itse olen ratkaissut asian siten, etten tee mitään. Tuo nyt ei ole olennainen turvavaruste, katsastuksessa tulee toki korjauskehoitus, mutta....
Eihän tämä tietysti mikään tyyliphdas ratkaisu ole. ;)
-
Mää,hain motonetista irrallisen kannan ja lampun,ja tinasin johtoihin kiinni.Ja tökkäsi sisäpuolelta sinne "heijastimeen".
-
Mää,hain motonetista irrallisen kannan ja lampun,ja tinasin johtoihin kiinni.
Tällä askartelulla pääsee tuntipalkoille. Itse tein saman homman kun ensin kävin "marmorilta" kysymässä osia. Tarjosivat koko kahvaa pohjamaalissa. Suurin homma oli tuossa savotassa onkia hallin lattiakaivosta yksi lukituksen välitanko kun pääsi lipsahtamaan käsistä.
Ennakoivaa huoltoa olisi edes kerran vuoteen käyttää nuo rekisterikilven valot auki ja puhdistaa ne kunnolla. Sopivasti kun menee oikoseen hiekkap*kassa nuo valot niin vanhojen irroittamisen voi huoletta tehdä porakoneella.
Fordissa nämä oli tehty fiksusti... Rekisterikilven valojen pohjat myydään yksittäin kokonaisena pakettina ja hinta ei edes merkkiliikeessä sylettäny. Kyseessä oli 2001 mallin Mondeo.
Aloittajalle vinkki: Kannattaa muotoilla ongelmasta kertova otsikko mahdollisimman kuvaavaksi niin saat varmemmin vastauksen ongelmiisi. :)
-
Mulla irtokanta jota ei tarvinnu tinailla.
-
Mulla irtokanta jota ei tarvinnu tinailla.
Mistäs sellainen?
Itsekin viime kesänä päätin putsata noi suojamuovit ja olipahan aika kunnossa sisältä :buck2:
Nyt toinen ei edes pala. Tai jos jollai pääsis hiomaan, mutta aika ahdas välikkö...
-
Mun kulkineesta ku on kumpainenkin pehmennyt niin et menee rakenteluksi tai jottain et saa kilven valot pelaan.
Onkohan kellään tietoa mistä kohtia noiden etusumareiden johdotukset kulkee tonne nokalle?
Sen verran olen asiaa tutkinut,että sulake rasialta lähtee virta mutta katoaa jonnekkin välille kun ei tule valoille asti.
Varsin hempulisti on kyllä nuo valot rakennettu mielestäni muutoinkin kulkineeseen.
-
Muistaakseni ostin Motonetistä, sille joutui hiukan puukkoa näyttämään että sai mahtumaan paikalleen
-
Pitääpä jotain kehitellä tonne rek valoille kuhan pääsee taas maaseudulle,täällä kaupungissa kun on niin rajalliset teko mahdollisuudet.