Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Jaska_a@hotmail.fi - 22.04.2012, 14:15:54
-
Niin, 1030 perään mahd. hidas välitys. Mistä autosta moisen voisi löytää?
Vai onko kallis ostaa pelkkä välitys, mistähän moisia saisi?
Niin ja onko eroa 240sen tunnelin alkupäässä sen suhteen onko m45 vai m46.
Kun vaihdan matsoniin tuon tunnelin alun, niin olisi oleellinen tieto.
-
Lyhkäsin välitys, mikä sinne mahtuu on 5.38 ja niitä löytyy esim. tuolta -->http://www.lautamakimotorsport.fi/
-
Mää tarkotin pitkää. Joku 3.3 olis hyvä.
Kun edellisessä turbo-volvossa, jonka teho/painosuhde oli puolet isompi,ni ykönen ja kakonen oli käytännössä "turhia" vaihteita.
Kun ei ole rahaa laittaa välitettyä lootaa, jossa olis pitkä ykönen ja kakonen, niin voisi kompensoida tommosella kolmosen perävälityksellä.
Ai niin tos edellisessä oli 4.11.
Tietenkin kaikista paras olisi, jo olisi välitetty loota ja nelosen perävälitys, jos kone kiertäisi 7000, niin huipuiksi riittäisi joku 220-230.
-
Mää tarkotin pitkää. Joku 3.3 olis hyvä.
Kun edellisessä turbo-volvossa, jonka teho/painosuhde oli puolet isompi,ni ykönen ja kakonen oli käytännössä "turhia" vaihteita.
Kun ei ole rahaa laittaa välitettyä lootaa, jossa olis pitkä ykönen ja kakonen, niin voisi kompensoida tommosella kolmosen perävälityksellä.
Ai niin tos edellisessä oli 4.11.
Tietenkin kaikista paras olisi, jo olisi välitetty loota ja nelosen perävälitys, jos kone kiertäisi 7000, niin huipuiksi riittäisi joku 220-230.
Laskitkohan ihan oikein? ::)
Edit: Tietenkin renkaan halkaisija vaikuttaa, mutta sen pitäisi olla 71,5cm, jos 7000rpm+ M45 4vaihde +peräväli 4,10=> 230km/h.