Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: reteko - 22.04.2012, 19:29:42
-
Volvon etupää ravistaa ohjausta ajettaessa 80-100km/h kovemmassa nopeudessa häviää,talvirenkaat tarkastutin kuukausi sitten se ei poistanut tärinää ja nyt on alla kesärenkaat ja ravistaa edelleen,voiko vika johtua iskareista,viime syksynä vaihdettiin puslat ja raidetangon päät,takaiskarit uusin talvella.Ravistaminen ei ole mitenkään hirmuista mutta häiritsevää kun sitä on alkanut seuraamaan.Autolla on ajettu 175000km ei pitäisi vetoakselien vielä olla sökönä.
-
Täristääkö tai heiluttaako hitaassa nopeudessa ohjauspyörää?? Itsellä heiluttaa kun ajaa hitaasti, mutta vaiva poistuu kun nopeus kasvaa, tosin omalta kohdalta selviää enemmän huomenna, kun laitetaan etupäähän kaikki puslat, rt-päät ja alapallot uusiksi. Sittenhän ei enää jää vaihtoehdoiksi kuin veto-akselit..
-
Moinen täristys on aina renkaista johtuvaa, tavalla tai toisella.
Runko rikki ja selkäheittoa, puntit mehtässä, keskiösovitteet hukassa, kuraa vanteissa jne.
-
Vetoakselin sisempi pää jos on päässyt "kuivuun" niin saattaa aiheuttaa moista. Uusilla rasvoilla selviää jos tarkastat.
-
Moinen täristys on aina renkaista johtuvaa, tavalla tai toisella.
Runko rikki ja selkäheittoa, puntit mehtässä, keskiösovitteet hukassa, kuraa vanteissa jne.
Väärin, ei johtunut renkaista, ei ollut runko rikki, alkuperäisissä vanteissa ei ole sovitteita jne... Tänään laitettiin autoon uudet sisemmät ja ulommat raidetangonpäät, alapallonivelet molemmin puolin ja tukivarsien puslat. Vapinat, heilunnat yms. epämiellyttävä jäi korjaamolle, nyt auto kulkee hienosti niinkuin kuuluukin.
-
Mitäs tuo lysti kustansi? Lähinnä kiinnostaa pallot sekä puslat..
-
Mitäs tuo lysti kustansi? Lähinnä kiinnostaa pallot sekä puslat..
Osat oli hiukan yli 200e ja työt nelipyörä suuntauksen kanssa 195e.