Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: sfrhkki - 23.04.2012, 20:41:48

Otsikko: 850 (-96) ohjaustehostimen paineletku/putki vuotaa
Kirjoitti: sfrhkki - 23.04.2012, 20:41:48
Vaarin vollen ohjaustehostin alkoi äänteleen. Oli öljy vähissä. Honasin siinä, jotta paineputki/letkuhan se siinä oli alkanut tihkumaan imusarjan kupeessa. Vähitellen laskenut ölyt pihalle. Mistä noita paineputkia saa? Ehkäpä edullisestikin? Onko malleissa eroja? Tämä perus 10v. Manuaali. Ja siis vm.-96.  Saako vaihdettua ilman apurungon laskemista?  Ostin jo ehdat Redlinen ohjaustehostin öljyt valmiiksi, mutta nyt tarvis siis tuo letku-putki-hässäkkä löytää...
Vai oletteko juoksuttaneet hydrauliikkaliikkeeseen uudelleenletkutettavaksi?
Otsikko: Vs: 850 (-96) ohjaustehostimen paineletku/putki vuotaa
Kirjoitti: B30A - 24.04.2012, 09:41:38
Hydraulipajat varmaan tekee uudet letkut. Jos se letku putki menee yhtään samalla lailla kuin V70:ssä niin koneen alta putket poikki ja jatkoliittimillä takas kasaan. Tohon meitin laitokseen laitoin noin kun eihän ne putket sieltä tehostimen päästä mahu tulemaan pois vaikka liittimet saakin auki.
Otsikko: Vs: 850 (-96) ohjaustehostimen paineletku/putki vuotaa
Kirjoitti: Grand-Tourer - 24.04.2012, 14:20:27
Sama täällä, näytti että rattiakselin juuresta neste valuu putkea pitkin, mutta pitää tarkistaa. Pikkuisen ahdas paikka.

Google on hyvä kun kirjoittaa volvo 850 power steering, se ehdottaa leak. Huomasin että yksi vaihtoehto olisi joku stopleak aine
nesteeseen. ( e.g. www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=26109 ) tai high mileage automaattivaihteistoöljykäsittely.
Ottamatta kantaa ihmeaineisiin, uusi räkki voi maksaa hunajaa.

Räkistä räjäytyskuva: www.volvoclub.org.uk/tech/service/850/PowerSteeringRack.pdf

Miksi ei löydy asennusohjetta korjaussarjalle ( repair kit ), vai onko se ylivoimainen rasti ? 9,85USD
www.jcwhitney.com/ac-delco-oe-replacement-power-steering-seal/p3042105.jcwx?filterid=d2232y1995j1
Otsikko: Vs: 850 (-96) ohjaustehostimen paineletku/putki vuotaa
Kirjoitti: Grand-Tourer - 24.04.2012, 14:30:40
Toivottavasti ei  vuoda tuosta - http://volvoforums.com/forum/volvo-850-16/1995-850-power-steering-rack-leaking-top-54279/
Otsikko: Vs: 850 (-96) ohjaustehostimen paineletku/putki vuotaa
Kirjoitti: TMOS - 24.04.2012, 14:45:40
Miksi ei löydy asennusohjetta korjaussarjalle ( repair kit ), vai onko se ylivoimainen rasti ? 9,85USD
www.jcwhitney.com/ac-delco-oe-replacement-power-steering-seal/p3042105.jcwx?filterid=d2232y1995j1

Erään pajan mukaan sama rasti kuin vaihtaa uusi ohjausvaihde, eli apurunko alas...

Mistähän tuota Lucas Oilin Power steering stop leak:ia saisi Suomessa?
Otsikko: Vs: 850 (-96) ohjaustehostimen paineletku/putki vuotaa
Kirjoitti: sfrhkki - 25.04.2012, 08:16:02
"Jos se letku putki menee yhtään samalla lailla kuin V70:ssä niin koneen alta putket poikki ja jatkoliittimillä takas kasaan. Tohon meitin laitokseen laitoin noin kun eihän ne putket sieltä tehostimen päästä mahu tulemaan pois vaikka liittimet saakin auki."

JUURI NÄITÄ VINKKEJÄ KAIVATAAN TÄÄLLÄ!

Yksinkertainen ihminen kun ei yksinkertaista asiaa tahdo itse  honata. :)
Tämä voisi olla jo pysyviin  ohjeisiin siirrettävä vinkki.

Uusi putki/letkuhässäkkän saa Suomessa vain volvodiilerin kautta. Hintaa viileet 160 euroa.
Miksiköhän niitä ei myydä valtojen tapaan varaosaliikkeissä...
Hydrauliikkapaja tekee uuden letkun siihen hässäkkään n. 50 eurolla.
Täytyypä tutkia voiko tuon liittimen sijoittaa johonkin vähemmän arkaan paikkaan, eli putken pystyosalle. Liitimen koko?
Toki tämäkin yksilö on 270 tkm ajettuna hivenen kostea myös rattiakselilta, mutta ei se vuoda. Pesin töhnät pois, jotta mahdollinen vuoto tulee esiin.
Juuri noiden tihkuvuotojen estämiseksi ajattelin laittaa Redlinen synteettisen ohjaustehostinöljyn sinne järjestelmään suuresti inhoamani atf:n sijaan. Lupailee myös tiivisteiden virkistämisominaisuuksia hyvien lämpöominaisuuksien lisäksi.
Otsikko: Vs: 850 (-96) ohjaustehostimen paineletku/putki vuotaa
Kirjoitti: sfrhkki - 25.04.2012, 10:26:43
no niin.
kävin paikallisessa m-netissä. löytyi tuote nro 60-7188 : Redline Seal Saver, pienessä pullossa.
hintaa oli 29,90 eli 30 neuroa.
käytetään mm. tehostimissa. annostus 1% ö-tilavuudesta normaalisti, vuodon ilmetessä 3% hetkellisesti.
täytyypä laittaa tuokin sinne mukaan, jos kerran rattiakseli tihkuu.
jospa onkin ihmeaine. litrahinta on kova, jos kerran parin-kolmen desin pullo maksaa 30...
Otsikko: Vs: 850 (-96) ohjaustehostimen paineletku/putki vuotaa
Kirjoitti: TMOS - 25.04.2012, 10:55:07
Näyttää löytyvän myös: 60-7122    MAG1 Ohjaustehostimen tiivistysaine 354ml   6.50 €

Taidan kokeilla tuota ensin.  :)
Otsikko: Vs: 850 (-96) ohjaustehostimen paineletku/putki vuotaa
Kirjoitti: B30A - 25.04.2012, 15:37:43
"Jos se letku putki menee yhtään samalla lailla kuin V70:ssä niin koneen alta putket poikki ja jatkoliittimillä takas kasaan. Tohon meitin laitokseen laitoin noin kun eihän ne putket sieltä tehostimen päästä mahu tulemaan pois vaikka liittimet saakin auki."

JUURI NÄITÄ VINKKEJÄ KAIVATAAN TÄÄLLÄ!

Yksinkertainen ihminen kun ei yksinkertaista asiaa tahdo itse  honata. :)
Tämä voisi olla jo pysyviin  ohjeisiin siirrettävä vinkki.

Uusi putki/letkuhässäkkän saa Suomessa vain volvodiilerin kautta. Hintaa viileet 160 euroa.
Miksiköhän niitä ei myydä valtojen tapaan varaosaliikkeissä...
Hydrauliikkapaja tekee uuden letkun siihen hässäkkään n. 50 eurolla.
Täytyypä tutkia voiko tuon liittimen sijoittaa johonkin vähemmän arkaan paikkaan, eli putken pystyosalle. Liitimen koko?
Toki tämäkin yksilö on 270 tkm ajettuna hivenen kostea myös rattiakselilta, mutta ei se vuoda. Pesin töhnät pois, jotta mahdollinen vuoto tulee esiin.
Juuri noiden tihkuvuotojen estämiseksi ajattelin laittaa Redlinen synteettisen ohjaustehostinöljyn sinne järjestelmään suuresti inhoamani atf:n sijaan. Lupailee myös tiivisteiden virkistämisominaisuuksia hyvien lämpöominaisuuksien lisäksi.

Putkien kokoja en muista, erikokoiset ne kuitenkin on. 8 ja 10mm vai 10 ja 12mm?? Mulla taitaa olla ne liittimet siinä koneen alla/takana siten etteivät ole alimpana, jotenkin siinä laatikon ja öljypohjan lokosessa. Helmelliset jatkoliittimet hydrauliikkaputiikista. Kannattaa pyöritellä semmoisella putkileikkurilla poikki ettei tärväänny päät. Tossa em. kohdassa on ihan hyvin tilaa katkaista ne.
Otsikko: Vs: 850 (-96) ohjaustehostimen paineletku/putki vuotaa
Kirjoitti: Justus - 25.04.2012, 17:17:55
Jos teettää jossain, niin kannattaa huomioida tuo, jos siellä on klunssi välissä:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=4576.0
Otsikko: Vs: 850 (-96) ohjaustehostimen paineletku/putki vuotaa
Kirjoitti: hpkatteli - 23.03.2013, 09:44:34
Näyttää löytyvän myös: 60-7122    MAG1 Ohjaustehostimen tiivistysaine 354ml   6.50 €

Taidan kokeilla tuota ensin.  :)

 Onnistuitko vähentää vuotoa tuolla mag1 aineella? mulla samanlaisia murheita eikä lämmintä tallipaikkaa niin voisin kokeilla jos sulla on hyviä kokemuksia..
Otsikko: Vs: 850 (-96) ohjaustehostimen paineletku/putki vuotaa
Kirjoitti: Mustalaatikko - 23.03.2013, 09:53:23
itsellä oli V70mk2:ssa vm 2003 tuo paineputken vuoto, keräsi kosteutta konetilaan kuskin puolelle, viikossa tyhjeni tehostimen säiliö ja alkoi vonkuna kuulumaan. Kokeilin Forten Power Steering treatmenttiä mutta ei vaikutusta noin pahaan vuotoon. Paineputken vaihto maksoi korjaamolla n. 350 euroa ja korjasi ongelman täysin.