Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: TasPetri - 26.04.2012, 17:05:09
-
Auttakaahan arvon palstalaiset ja kertokaa mistä saisi helpoiten hommattua uuden työsylinterin kyseiseen Volvoon. Vuotaa kytkinnesteet pihalle vanhasta sylinteristä. Vai onko tuommoiseen järkeä hommata jostain uusi tiivistesarja ja yrittää itse korjata?
-
Motonetista saa tiivistesarjan tuotenumerolla 84-6616. Maksaa kokonaista 8,07e
Lisäksi on ulkomaisia ja kotimaisia liikkeitä, joista saa uusia sylinterejä.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=239.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=239.0)
Noista mainittakoon GCP, jonka tuotteita pitäisi (huom. pitäisi) saada Volvo-liikkeiden varaosatiskeiltä.
-
Vanhan voi korjata jos sylinterissä ei kevyen noin 600 paperilla tehdyn hoonauksen jälkeen ole syöpymä jälkiä. Jos jälkiä on hankautuu uudet tiivisteet tod näk pian rikki. Uusi ei ole kovin kallis :)
-
kiitoksia. Pitää koittaa ensin korjata. Tilaan sitten uuden jos ei ala toimimaan. Millä nimellä löytyis ruotsista tuota osaa jos uutta tarvii?
-
Niitä työsylinterejä on kahta eri halkaisijaa. Toiseen malliin on vaikea saada korjaussarjaa. En muista miten mallit menee vuosimalleittain.
-
Onkos kellään ollut tiiviysongelmia työsylintereissä talvikaudella? Vaihdoin kesällä 2010 uuden työsylinterin ja nyt on talviseisonnan aikana molempana talvena karannut nesteet pihalle >:( Koska nesteet pysyvät ajokaudella systeemissä, niin olen tullut siihen johtopäätökseen, että sylinterin tiivisteen kumilaatu ei pidä pakkasesta. Amukan säilytyspaikka on vanhassa heinäladossa, jossa lämpötila on siten sama kuin ulkonakin.
Yksi korjaussarja työsylinteriin minulla olisi, joten voisi jossain vaiheessa vaihtaa tiivisteen ja testata sitten sen talviominaisuuksia.