Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Jassa - 22.01.2011, 16:22:47
-
Elikkä tommonen seiskanelikymppi sammu ajosta ja sen jälkeen ei ole käynyt.. Vika paikalistettu polttoainepuolelle, suodattimelle asti tulee diiseli mutta suutin putkista sitä ei enää tule. elikkä ei taida päästä aineet pumpulle asti? Tankista kyllä tulee aineita ku imee letkusta.. Onko näissä erillistä siirtopumppua? Tämänhän pitäs olla Ns. itsestäänilmaava.. Mitä kannatais lähtä tutkimaan ?
-
Villi veikkaus, mutta heitetään: pyöriikö pumppu startatessa?
-
Pyörii pyörii. Onko näissä diiseli malleissa siirtopumppua? missä päin autoa sijaitsee? Otin suodattimen jalasta ilmausruuvin auki ja virrat päälle, Silloin ei ainakaa ainetta tullu. Voisko olla että jos pumppu on jossaki pohjassa ja tuo auto ajettiin tiistaina 80kmh vauhista ojaan nii vaurioitunu siinä? Tosin sen jälkee tolla on ajettu joku 20km.. Ja ihan liikeestä sammu.
-
paluuputki ruttaantunut ojaan ajossa, jolloin pumppu on a) rikkoontunut tai b) ei jaksa imeä kun ei mee vastapalloonkaan ainetta....
pelkkää mutua, eikä tietoa asian mahdollisuudesta, mutta ojanajon seuraksen vois käydä noin.
onko sammutinsolenoidin piuha kiinni? Ja toimiiko solenoidi?
Siirtopumppu on syöttöpumpussa.
-
Kannattaa kokeilla antaa sille pumpun solenoidille virtaa suoraan akusta ja kokeilla käyntiin. Omassa lankussa oli sulakerasiassa hapettumaa ja solenoidilta katosi sen vuoksi virrat kun kytki vilkun oikealle. Sammui kertalaakista eikä luvannutkaan käyntiin, hyppyjohdon kun laitoin akun plusnavasta solenoidille niin laakista käyntiin.
-
Pittää huomenna toi solenoidi homma kahtua.. Mitäs sitte jos solenoidi pelaa?
-
Jos solenoidi pelaa niin sitten syöttöpumpun sisäkaluissa vikaa tai ilmavuoto. Polttoainelinjan ilmavuodot voit testata kun kaadat puhtaaseen pulloon puhdasta dieseliä (siis tosi puhdas, ei roskia tai vettä) ja laitat letkun pullosta suoraan pumppuun (ohitat suodattimenkin) ja kokeilet käynnistää. Jos käynnistyy niin jossakin päin polttoainelinjaa tai suodattimessa on ilmavuoto. Pumpussakin voi olla ilmavuoto mutta yleensä käy silti jotenkin mutta saattaa vaatia tosi pitkän starttauksen.
-
Tuli Nyt tuo solenoidi tarkistettua ja se pelas. En kerenny sitä testata että pullosta suoraan diiseliä letkuun, ku tuli hajotettu pumpun päästä se banjoliitin ja sunnuntaina sitä ei tietenkään mistään saanu. Voiko olla että tästä olis vaan pumppu loppu? ::)
-
Syöttöpumppu on imevä, eli ei ole erillistä siirtopumppua -arka vuodoille.
-
Taitaa olla entinen pumppu ku ei etes tolla pullojutulla lähteny käymään. Mitä letkun päästä kokeilin ku kaveri tarttas nii ei imeny yhtään. Missä hinnoissa käytetyt pumput pyörii? Voiko tuo olla sitte loppu? joku puol miljoonaa sillä o ajettu.
-
Taitaa olla entinen pumppu ku ei etes tolla pullojutulla lähteny käymään. Mitä letkun päästä kokeilin ku kaveri tarttas nii ei imeny yhtään. Missä hinnoissa käytetyt pumput pyörii? Voiko tuo olla sitte loppu? joku puol miljoonaa sillä o ajettu.
Pumput lienee 50€-120€ yksityisillä, jos oot oulusta päin voin myydä toimivan pumpun halavalla, en rupea postittamaan..on tosin d24tic:stä.
-
Täältäkin löytyy yksi vaparin pumppu.
-
No nyt katottiin toi remmi ja ei ollu hypänny. Kokeiltiin vielä tota pullo juttua ja paluu linjasta imettiin pumppu täyteen, No sitte startattiin niin rupes puhaltaa ainetta takasin pulloon eli pumppu ei ime vaan työntää polttoainetta väärään suuntaan. Alkaa pikkuhiljaa tuntuun että uutta pumppua.. >:(
-
edelleen kato auton alta paluu linja jos se on tukossa eli painunut kasaan penkkaan ajossa niin ei pumppu voi imeä ainetta jos paluu tukossa ne paineet on tosi kovat kun autokäy miten olette voineet imeä paluu letkusta ainetta pumppuun koska se työntää ainetta
-
Joo. Auto toimii ja pumppu oli paskana. Nyt uus kiinni ja huvin pelaa!
-
edelleen kato auton alta paluu linja jos se on tukossa eli painunut kasaan penkkaan ajossa niin ei pumppu voi imeä ainetta jos paluu tukossa ne paineet on tosi kovat kun autokäy miten olette voineet imeä paluu letkusta ainetta pumppuun koska se työntää ainetta
Veikkaisin että on siis otettu paluuletku irti, laitettu tulopuolen letku pulloon ja imetty paluuletkun päästä ainetta pumpun läpi niin että pumppu täyttyy.