Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: B5254T3 - 27.04.2012, 19:10:49
-
Haluaisin manuuaalisesti vaihtaa vaihdekepillä:
Pienenpi vaihde, niin keppiä eteenpäin ja suuremmalle vaihteelle vaihdekeppiä taaksepäin.
Paljon loogisempaa mielestäni ja kilpureissakin käytetään samaa logiikkaa segventaali laatikon kanssa. Onkos joku muuttanut vaihdekepin toiminnan päinvastaiseksi,
-
ei muuten ole ainakaan ilmoittanut... mutta jos on kytkimet jotka tunnistaa kepin liikkeet eteen ja taakse vaihdat johdot ristiin :juhau: :juhau: :juhau: :juhau:
Oikeesti en suosittele eikä varmaan kukaan muukaan operaatiota tahi itse tekemistä..
-
ei muuten ole ainakaan ilmoittanut... mutta jos on kytkimet jotka tunnistaa kepin liikkeet eteen ja taakse vaihdat johdot ristiin :juhau: :juhau: :juhau: :juhau:
Oikeesti en suosittele eikä varmaan kukaan muukaan operaatiota tahi itse tekemistä..
Missäköhän mahtaa olla ne kytkimet, joista voisi vaihtaa piuhat ristiin?
-
Missäköhän mahtaa olla ne kytkimet, joista voisi vaihtaa piuhat ristiin?
sitä en tiedä, siksi kirjoitinkin että jos on.
äkkiä voisi arvata että kun vaihteenvalitsin vedetään sivuun + - koloonsa että siellä jossain olisi mikrokytkimet tunnnistamassa kepin liikkeen... tosin melko varmasti tunnistus tehdään jossain muualla...
-
Niinpä siis kyselin, jos jollakulla olisi tietoa. Pitää varmaan mennä Bilian mestarimekaanikkoja jututtamaan.
-
Niinpä siis kyselin, jos jollakulla olisi tietoa. Pitää varmaan mennä Bilian mestarimekaanikkoja jututtamaan.
Kaksi vaihtoehtoa.
1) Debuggaa ja toista ko. vaihdekepin liikenne CAN-väylässä. Vaatinee CAN-väylän analysaattorin ja niin paljon aikaa, että voipi samantien unohtaa. Toisaalta käsittääkseni samassa sarjassa jotkut Saabistit ovat keksineet tavan millä saa samaisen väylän kautta SID-infonäytölle omaa tekstiä, joten eipä se kait ihan mahdotonta ole, jos riittää aikaa ja/tai rahaa.
2) Käy ostamassa purkaamolta moinen vaihdekeppi ja vaihda fyysisesti nappien paikkaa piirilevyllä jumpperijohtojen avulla. Kokeile myös samalla saisko tästä tehtyä napit ratin taakse pedaalivaihteita varten ja raportoi tulokset takaisin tänne ;)
-
Mäntti kysymys, mut kysynpä kuitenki: Voiko GearTronicin vaihtonopeuteen vaikuttaa mitenkään? Tarkoitan, että pystyykö jossain, jotenkin ohjelmoimaan laatikkoa nopeammin toimivaksi, käytettäessä manuaalipuolta? Ankeaa vaihtaa käsin vaihteita, kun menee puolituntia, että vaihtuu esim 1--->2:lle! :P
-
Kokeilkaas hakea Aisin Warner ja tyyppi (oliko se nyt AW-55 tms.. ku ei muista). On samaa laatikkoa monessa merkissä.
Eiköhän nuo nappien paikat ja toiminnot ole ohjelmoitavissa. Rattivaihteita ainakin on joissain merkeissä tuon laatikon kanssa. Itsellänikin sellainen ollut... Se, että kuka kykenee ohjelmoimaan ja omistaa laitteet... voi olla ettei edes suomesta löydy.