Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 300 => Aiheen aloitti: 360degrees - 22.01.2011, 19:36:01
-
Morosta.
Nyt on ilmennyt pieniä ongelmia tuon meidän jäärataräppänän kanssa. Vaihdelaatikko tuntuu lähinnä vaihteiden 1,3,5 osalta arpalaatikolle. Kun vaihdetta työntää päälle tuntuu, että keppi työntyy ja työntyy (ihan kun joku antaisi periksi) ja sitten vaihde menee päälle. Mistähän vika voisi johtua?
Vaihteet 2,4 menevät päälle normaalisti ja kaikki vaihteet pysyvät päällä.
Hyviä arvauksia ja tietoa otetaan vastaan, miten ongelman voisi korjata!
-
keppitelne irti ???
-
keppitelne irti ???
Tosta omasta talviliukurista lähti keppiteline irti pari vkoa sitten.
Onko paha korjata?
Saako ylä- tai alakautta korjattua ilman voimalinjan irroitusta?
En ole itse ehtinyt vikaa pahemmin tutkia, kun autolla pystyy vielä liikennöimään. Yhden 360:sen oon purkanutkin, mutta en enää muista minkälainen kiinnitys tolla keppitelineellä oli. Olisi kyllä kiva saada kuntoon..
Kiitos!
-Timo
-
Tosta omasta talviliukurista lähti keppiteline irti pari vkoa sitten.
Onko paha korjata?
Saako ylä- tai alakautta korjattua ilman voimalinjan irroitusta?
En ole itse ehtinyt vikaa pahemmin tutkia, kun autolla pystyy vielä liikennöimään. Yhden 360:sen oon purkanutkin, mutta en enää muista minkälainen kiinnitys tolla keppitelineellä oli. Olisi kyllä kiva saada kuntoon..
Kiitos!
-Timo
Itse itselleni vastaten.
Ei pysty tekemään oikeastaan mitään keppitelineelle voimalinja autossa kiinni, jos ei ole valmis leikkaamaan pientä "tarkistusluukkua" kardaanitunnelin kattoon..
Itse leikkasin kepin etupuolelle semmosen 10x10cm aukon ja hitsasin keppitelineen takas kiinni siihen etutankoon. Ja taas toimii kuin munuainen.. 8)
-Timo
-
Itse itselleni vastaten.
Ei pysty tekemään oikeastaan mitään keppitelineelle voimalinja autossa kiinni, jos ei ole valmis leikkaamaan pientä "tarkistusluukkua" kardaanitunnelin kattoon..
Itse leikkasin kepin etupuolelle semmosen 10x10cm aukon ja hitsasin keppitelineen takas kiinni siihen etutankoon. Ja taas toimii kuin munuainen.. 8)
-Timo
Kaverilla lähti keppiteline irti ja oli jotenkin saanut tuikittua alhaalta kytkinakseliputken ympäriltä kiinni migillä :)
-
Itse näppäilin kiinni ihan auton sisäpuolelta, leikkomatta mitään peltejä. Kepin ympäriltä purin kaiken mahdollisen, sitten pääsi kepin reijästä justiin vaurioalueeseen hitsaan kun sattui olemaan ohutpäinen miggi :P
-
tuossa sateli vettä ja ajattelin kokeilla uuden perän kestävyyttä, luisun jälkeen ei mene enää pakki, 1,3,5 päälle töppää kun seinään jos yrittää saada päälle. perän vaihdon jälkeen oli vaihdekeppi muutenkin vähän kankea eli ei mennyt silloinkaan vaihteet silmään niin kuin ennen, mitä on rikkoutunut?
edit: 2 ja4 vaiteet menee lähes normaalisti
pikaista vastausta odotan
-
Moi jos säädetään sitä vaihdesiirtoa tässä yksi ohje.
http://www.motonet.fi/phpBB/viewtopic.php?f=43&t=5968
-
siitä ei ole nyt minulla kysymys, päivystän täällä koko ajan jotta saisin autoni taas radalle :3/4 jättää sen:
-
Onko siellä vaihdelaatikossa öljyä ?.Kytkin toimii normaalisti irrotaa hyvin siirtomekanismi kunnossa ilmeisesti sitten.Vaihdelaatikko on tukevasti kiinni ,Niin monta mahdollisuutta vikaan.Perä vaihto ei pitäsi vaikuttaa yhtään siiehn vaihdelaatikon toimintaa jos kaikki osat on vain kiinni .
-
kyllä minä sinne sitä öljyä juotin reilusti, ainakin 1,5-2litraa, ja kaikki pultit tiukkasin ja kunnolla
e: niin ja kytkin toimii aivan normaalisti
-
Jos näin on niin se laatikko on rikki jos vaihteet ei mene silmään "puhaltamalla"
-
täytyypä perua puheeni, olin unohtanut tiukata yhden pultin.... yhden niistä neljästä jotka tiukkaa kardaaniputken lootaan kiinni... se oli irronnut ja oli vaihdetangon välissä joten se ei mahtunut liikkumaan kun eteen päin eli kakkoselle ja nelosella :buck2:
-
Hyvä kun pääset sitä rataa kiertämään.