Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: tohnis - 28.04.2012, 20:14:50
-
Moro! Jopas taas kirvelee. Toissa aamuna V70 käynnistyi aivan normaalisti ja 2 min kulttua auto oli sammunut. Sen jälkeen auto on vaihtelevasti joko käynnistynyt normaalisti, mutta parin min kuluttua sammuu kuin veitsellä leikaten Tai EI ole siis käynnistynyt ollenkaankun on startannut. Autolla EI siis voi liikkua minnekään, koska voi sammua 10 m jälkeen!!!Missä oire?? Olen tarkistellut konehuoneen sulakkeita- ok. Ai niin, onko siellä sulakeboxin ekan "kerroksen" alla mitään asiaan liittyvää tärkeää tarkistettavaa..sulaketta/relettä??? Auttakee pliis.
-
Bensapumppu tai bensapumpun rele? Vikakooditkin auttaisi paljon.
-
polttoaineensaanti ongelmia. Mitään häiriötäkö se ei ilmoita? Mites reagoi jos kaasua painaa enempi?
-
MOro. Joo ei ilmoita mitään vikakoodia. Välillä on väläytellyt että ajonvakautus ja sähköjärjestelmä vaatii huoltoa. Ja silloin kun auton sai käyntiin niin kyllä se normaalisti kaasuun vastasi. Ja aikas pian äkisti stoppaa. Olisiko mahdolllista kun noin vko sitten ajoin melko tyhjäksi tankin ja nyt seolisi sitten imassut jotaa töhnää tankista suodattimeen ja bensan saanti on heikkoa??
-
korjaa se sähköjärjestelmä, vika voi olla siinä. Akku ja maadotukset kunnossa?
-
hmm.Eli korjaa tai korjauta. Aika epämäämäinen ja laaja käsite korjata sähköjärjestelmä.Sulakkeet on kunnossa ja keväällä uusin akun. Bensapumpun releestä EI ole havaintoa missä se yleensäkin on...
-
hmm.Eli korjaa tai korjauta. Aika epämäämäinen ja laaja käsite korjata sähköjärjestelmä.Sulakkeet on kunnossa ja keväällä uusin akun. Bensapumpun releestä EI ole havaintoa missä se yleensäkin on...
Lähteekö käyntiin kun antaa kunnolla kaasua ?
Ota ensin alkuun IMM:n liitin auki, ja koita sitten käymään, jos käy normaalisti, niin sitten joko uusi IMM, tai sen puhdistus, itellä auttoin tuo jälkimmäinen, ja vuosi sen jälkeen ajettu.
-
(http://i8.aijaa.com/b/00163/10097539.jpg) (http://aijaa.com/0016310097539)
Kuvan mukaan jalkatilassa oleva kotelossa, CMI12. Millä laitteella on koodit luettu? Jos kerran välähtää ruudussa varoitus niin pitäisi aina jättää joku koodi muistiin että tietäisi mistä lähtisi eteenpäin.
Toinen homma on tietenkin se moottorin maadoituslenkki kannattaisi tarkistaa.
-
(http://i8.aijaa.com/b/00163/10097539.jpg) (http://aijaa.com/0016310097539)
Kuvan mukaan jalkatilassa oleva kotelossa, CMI12. Millä laitteella on koodit luettu? Jos kerran välähtää ruudussa varoitus niin pitäisi aina jättää joku koodi muistiin että tietäisi mistä lähtisi eteenpäin.
Toinen homma on tietenkin se moottorin maadoituslenkki kannattaisi tarkistaa.
[Jalkatilasta ei kylläkään löytyny muutakuin OBD-liitin ja mittariston sivusta aivan erilainen kuin kuvassa sulakerivistö. Kävin kaikki sulakkeet läpi, jotka mahdollisesti liittyvät käynnistykseen. Ehjiä ovat. Ja eihän ajotietokone ilmoita mitään varoitusta. Sanoo vain jotta ajonvakaus ja sähköjärjestelmä tulisi HUOLTAA. Eikö vikakoodi pitäisi lukea myös mittariston viesteissä?? Ei lue./quote]
-
[Jalkatilasta ei kylläkään löytyny muutakuin OBD-liitin ja mittariston sivusta aivan erilainen kuin kuvassa sulakerivistö. Kävin kaikki sulakkeet läpi, jotka mahdollisesti liittyvät käynnistykseen. Ehjiä ovat. Ja eihän ajotietokone ilmoita mitään varoitusta. Sanoo vain jotta ajonvakaus ja sähköjärjestelmä tulisi HUOLTAA. Eikö vikakoodi pitäisi lukea myös mittariston viesteissä?? Ei lue./quote]
[/quote]Irroititko tuon jalkatilassa olevan ylämuovin, tuo pitäisi löytyä sen jälkeen ylhäälta vasemmalta, juurikin samasta kohtaa, missä on kojelaudan päädyn sulakerasia.
-
Ajotietokone vain ilmoittaa/varoittaa että jotain autossa on vikana tai tulisi huoltaa, eli ne vikakoodit joutuu kyllä lukemaan jollain laitteella joko sinisellä tai joku muu korjaamo missä on kunnon lukijalaite tai jos jollakin tutulla on laite. Joku halppislaite ei lue kaikki koodit niin sellainen ei välttämättä kerro totuus.
-
hep. Vaihdoin tänään bensapumpun releen ja bensasuodattimen. Bensapumppu kuului toimivan normaalisti ja ensiyrittämällä kone hörähti käyntiin odotetusti ja normaalisti, mutta muutaman min kuluttua aivan sama reaktio - auto sammui äkisti. Eikä lähtenyt enää käyntiin. Prle. Eli olisiko sähköjärjestelmä ottanut nokkiinsa tukkkeutuneesta bensasuodattimesta? Kokeilen vielä ottaa akun irti joksikin aikaa ja jos se "nollaisi" jotakin ja homma pelittäisi...onko kommentteja?
-
hep. Vaihdoin tänään bensapumpun releen ja bensasuodattimen. Bensapumppu kuului toimivan normaalisti ja ensiyrittämällä kone hörähti käyntiin odotetusti ja normaalisti, mutta muutaman min kuluttua aivan sama reaktio - auto sammui äkisti. Eikä lähtenyt enää käyntiin. Prle. Eli olisiko sähköjärjestelmä ottanut nokkiinsa tukkkeutuneesta bensasuodattimesta? Kokeilen vielä ottaa akun irti joksikin aikaa ja jos se "nollaisi" jotakin ja homma pelittäisi...onko kommentteja?
Edellä jo kerroin, että ota kokeeksi IMM:n liitin irti 8)
Pitkän päälle jos tuo irti ajaa, niin tulee moottorihäiriö vika, mutta kuittaantuu akun kaapelin irroittamisella.
-
Hep.Otin IMM liittimen irti. Ei ollut vaikutusta. Tänään katsottin OBD kautta ja ilmoitti ettei löydä vikakooodia/koodeja. Eli ok kone. Epäillään nyt onko riittävää painetta bensan tulolle- se mitataan huomenna.
-
Bensanpaine oli ok. Testeri ei enää löytänytkään ECUa??? No sain käyntiin oli2 min aikaa kurvata korjaamon pihalle ja sinnehän se sitten taas sammui...tuleekohan tyyris reissu.
-
Millä laitteella vikakoodit on etsitty?
-
taisi olla MaxiScan...
-
Miltä kuulostaa- merkkiliikkeessä tutkivat 7 tuntia ja vika löytyi - moottorin hallintayksikkö sökönä. Hintaa töineen ja uusi yksikkö 1900 ekee. KIITOS! :o
-
Miltä kuulostaa- merkkiliikkeessä tutkivat 7 tuntia ja vika löytyi - moottorin hallintayksikkö sökönä. Hintaa töineen ja uusi yksikkö 1900 ekee. KIITOS! :o
Selkisikö ollenkaan, että mikä toiminto sieltä katoaa?
Jos esim. jokin pääteaste tms. sökönä, niin varmaan joku VRCF:n yhteistyökumppani guruista sen saa ehjättyä?
-
Että tällästä. Moottorin ohjausyksikkö vaihdettu tänään töineen 1900 ja rapiat. Väittivät että se oli syyllinen ongelmaan, mutta miksi siis volvo seisoo katoksessa EIKÄ KÄYNNISTY!!!! vaan herjaa niitä alkuperäisiä vikailmoituksia, jotka olivat ajonvakautus vaatii huollon sekä moottorin sähköjärjestelmä samaten. Mikä *ITTU siis mättää?? Eikun ma takas "korjaamolle" ja rahat takas vai??
-
moro mulla ois/oli pikkasen samanlaista vikaa tossa omassa s60 t5 -01 geartronic.. satunnaisesti rupee ajotietokone huutaa moottorijärjestelmä huolla heti,sen perään kun tulee dstc huolla heti niin ei meinaa pysyy käynnissä/sammuilee,vaihdeloota menee nilkuta himaan moodiin.. nyt toiminu kohta viikon ku putsasin IMM,revin kaikki releet ja liittimet irti ja ruiskin crc joka plugin väliin..Muistahan päivittää mikä omaa koslaas vaivasi jos kuntoon saat.
-
Kai sieltä jotain koodeja on saatu luettua siellä missä yksikkö on vaihdettu? Ois kiva tietää ne niin voi ees vähän arvailla suuntaa.
-
Että tällästä. Moottorin ohjausyksikkö vaihdettu tänään töineen 1900 ja rapiat. Väittivät että se oli syyllinen ongelmaan, mutta miksi siis volvo seisoo katoksessa EIKÄ KÄYNNISTY!!!! vaan herjaa niitä alkuperäisiä vikailmoituksia, jotka olivat ajonvakautus vaatii huollon sekä moottorin sähköjärjestelmä samaten. Mikä *ITTU siis mättää?? Eikun ma takas "korjaamolle" ja rahat takas vai??
Juuri noin, eikun takaisin korjaamolle reklamoimaan, että tehty työ ei auttanut yhtään. Rahat takaisin ja tietysti autostasi vaihdetut osat myös takaisin autoon koska ne ovat ilmeisesti kunnossa.
-
Itellä -03 V70 Bi-Fuel eikä onneks vielä ole ollut kyseisiä vikoja, mutta pelko niistä aina takaraivossa. Tosin muuta kyllä. Ei voi muuta sanoa kuin, että surkeita nää ajettavat tietokoneet. Halvemmaks tulisi joku entistetty ja ruosteeton 144 jos semmonen jostain löytys. Tosin ajomukavuus ei ehkä samaa tasoa ja bensaa menis tynnyreittäin, mutta eipä olisi tietokoneitakaan. Pitää tallentaa nämä jutut niin voi tarkistaa sitten kun oma rupee pottuileen. :P
-
Että tällästä. Moottorin ohjausyksikkö vaihdettu tänään töineen 1900 ja rapiat. Väittivät että se oli syyllinen ongelmaan, mutta miksi siis volvo seisoo katoksessa EIKÄ KÄYNNISTY!!!! vaan herjaa niitä alkuperäisiä vikailmoituksia, jotka olivat ajonvakautus vaatii huollon sekä moottorin sähköjärjestelmä samaten. Mikä *ITTU siis mättää?? Eikun ma takas "korjaamolle" ja rahat takas vai??
Soita liikkeeseen ja pyydä lähettämään hinausauto heidän laskuunsa niin saat auton takaisin korjaamolle. Lisäksi vanha osa paikalleen ja rahat takaisin. Näin ainakin toimittiin Toyota Tammerautossa, kun vika ei tullut kerralla kuntoon ja auto jäi kotipihaan.
-
Ettei olisi dataväylissä vikaa, tai jossain muussa yksikössä, joka on ecun kanssa samassa laiteryppäässä ja vetää väylän nurin...
-
Päivitys. Ja taas hyrrää volvo. Vanha ohjausyksikkö takas. Ja löytyihän SE vikakin!!! Eli oli kontaktivikaa ohjausyksikköön tulevassa liittimessä. Kiristeltiin vähän nippoja ja laitettiin jotain töhnää väliin jotta tieto kulkee ja volle hyrrää. Tälle keikalle saatiin lopulta aika kohtuu kustannus (650 ekee) varsinkin kun syyn aiheuttajaa sai hakea. Eli roima pudotus siitä ensimmäisestä veloituksesta (miltei 2 donaa) joka hyvitettiin lopuksi. Eli kaikki hyvin. ;)..
-
Juuh eli samaa vikaa oli meikäläiselläki.. Toiminu ton liittimien irtinykimisen ja crc-rasvauksen jälkeen ku unelma jo monta tuhatta kilsaa..
-
Missä toi ohjausyksikkö on? Onko se konepellin alla vasemmalla (kun seisoo auton edessä) kotelon sisällä oleva iso boxi?