Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Jussi101 - 29.04.2012, 08:20:21
-
VAG-konsernin puolella keskustelu käy kuumana TSI-moottoreiden ja nyt myös DSG-vaihteistojen ongelmista. Kiinalaiset kuluttajat ovat valittaneet DSG:n huonosta kestävyydestä. Yhdessä ulkomaisessa uutiskirjoituksessa väitettiin VAG:n jopa luopuvan DSG-tekniikasta Kiinan markkinoilla.
Millaisia kokemuksia on foorumin käyttäjillä Volvon käyttämästä Getragin Poweshiftista? Ilmeisesti väännönkestävyys on parempi kuin VW:n 6-vaihteisella peruspeleissä (2-litraiset ja alle) käyttämissä laatikkomallissa. Onko ollut ongelmia tai jopa totaalisia rikkoontumisia? Jos, niin millaisilla kilometreillä?
-
Itse ajoin vajaa 72 tkm 2.0D:llä ja mitään valitettavaa ei ollut. Ainoo minkä huomas niin viime talvena laatikko oli hitaampi vaihtamaan P ---> D kuin aikaisemmin. Johtui varmaan laatikkoöljyistä ja pakkasista...