Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Justus - 30.04.2012, 09:20:51
-
Olen irrottamassa ko. laitteen sylinterikantta ja olis nyt muutama kymysys.
Eilen iltapuhteina sain aikaiseksi venttiilikannen irti ja pakosarjan pultit löysättyä.
1. Pitääkö downpipet irrottaa pakosarjasta, vai mahtuuko nuo taipumaan niin paljon sivulle, että saa pakosarjat irti kannesta ilman downpipen irrottamista?
Automaatin öljyputket näkyis ainkin olevan tiellä.
2. Onko kannen tulipellin puoleisessa päässä, kanteen meneviä vesiputkia, jotka pitää irrottaa? Unohtu tutkia ja tuo on mukavan ahdas väli, ettei sieltä mitään ilam peiliä näe.
3. Voiko alkuperäiset kannenpultit käyttää uudestaan, vai ovatko ne venyvää mallia?
4. Onkos tuollaisella Elwiksen kannetiivisteellä mitään virkaa?
http://www.fcpgroton.com/product-exec/product_id/15334/nm/Volvo_960_Cylinder_Head_Gasket_Set_1992_1997_Elwis_/category_id/121
5. Sit saa ehdottaa kohtuuhintaista kansipajaa Pirkanmaalla, Tammer diesel on jo tiedossa, enkä sinne aio tuota viedä.
Tekeekö joku ammattikoulu noita näillä nurkilla?
Rempan kustannukset tarvis pitää aisoissa, kun paloi just tuon C70:n kaasuläpän kans rahaa ihan riittävästi, eikä auton arvo muutenkaan enää mikään hurja ole, mutta se olis kuitenkin niin mukava tavaran kuljetuspeli, ettei viitsis sitä palasina alkaa hävittämään.
-
1. kannattaa irrottaa 2.ei vesiputkia vaan söhköpiuhoja 3.ei missään tapauksessa vaan uudet 4.ei kokemusta miksipä ei voihan se olla ihan hyväkin 5.ylöjärven moottorityö OY puh.03 3485843 kannen oikasu muistaakseni 70e
-
6-koneen kannen oikaisu ei ole yhtä helppo kuin "tavallisen" kannen oikaisu, koska jos kantta joudutaan oikaisemaan paljon, muuttuu nokka-akseleiden linja ja ne alkavat ahdistamaan, kun kansi kiristetään paikalleen. Tulee tarve työstää nokat oikeaan linjaan, joka taas aiheuttaa väljyyttä laakeripesiin, joka taas aiheuttaa heikompaa voitelutehoa linjan loppupäässä.
Alukansi kestää yllättävän paljon kieroutta ja silti kiristyy paikoilleen tiiviisti ainakin normaalikäytössä (virikoneet erikseen).
-
Kiitos hyvistä vastauksista.
Homma etenee taas, kunhan aikaa löytyy. Onneks ei oo kauhee kiire tällä.
-
Tänään sain kannen lopultakin irti.
On se vaan ahtaassa paikassa, se imusarjan tukipultti siellä alimpana.
Pikaisen tarkastelun jälkeen huomasin, että yhdestä pakovenasta on lähtenyt pari palasta pois.
No huomenna sitten soitteleen kansipajaan.
Mitäs mieltä olette, kannattaako tuollaista amuliinikantta mennä plaanaamaan ja onko siihen oikeasti tarvetta?
Imusarjassa on öljyä jonniin verran, onko se merkki huohotuksesta?
Muutenkin tuntui olevan aika karstaiset männän laet.
No ihmekö tuo, kun sitä ei ole tullut kengittyä, kun aina 3000r/min jälkeen antaa takimmaisen nakutustunnistimen vikakoodin.
Nyt on hyvä tilaisuus tutkia sitten senkin piirin sielunelämää, kun on imusarja pois tieltä.
-
hei, vähän ratsastan tässä mutta meillä oli kaverin kanssa samanlainen prokkis, nyt kone on kasassa mutta ongelmana on se että ei tulekaan kipinää ?? kipinä tuli ennen remppaa, anturit vaihdettiin eikä auttanut, yksi johto on mysteeri kun ei löydy paikkaa eikä tiedetä onko siitä riippuvainen, eli kun sieltä puolilta tulee kolme johtoa, yksi kampiakselin anturille, yksi nokan anturille ja sitten on yksi piuha missä pyöreä liitin, osaako joku sanoa mikä se on ?
-
Mitäs mieltä olette, kannattaako tuollaista amuliinikantta mennä plaanaamaan ja onko siihen oikeasti tarvetta?
Imusarjassa on öljyä jonniin verran, onko se merkki huohotuksesta?
Oikaisu tarpeen mukaan.
Öljyn kertyminen imusarjan pohjalle huohotuksen kautta on normaalia aikaa myöden. Ei se millään sieltä pohjalta poiskaan pääse.
hei, vähän ratsastan tässä mutta meillä oli kaverin kanssa samanlainen prokkis, nyt kone on kasassa mutta ongelmana on se että ei tulekaan kipinää ?? kipinä tuli ennen remppaa, anturit vaihdettiin eikä auttanut, yksi johto on mysteeri kun ei löydy paikkaa eikä tiedetä onko siitä riippuvainen, eli kun sieltä puolilta tulee kolme johtoa, yksi kampiakselin anturille, yksi nokan anturille ja sitten on yksi piuha missä pyöreä liitin, osaako joku sanoa mikä se on ?
Sillä johdolla ei ole muuta virkaa kuin joku Volvon oman kierroslukumittarin liitäntä tms. Menee muistaakseni ykköspytyn puolan signaalijohtoon. Jos maajohtoja on irrotettu niin onko kaikki paikallaan? Suuttimien johtosarjasta tapauksesta riippuen yksi tai kaksi maajohtoa päälikoppaan sekä sytkäpäätteiden maajohdot vasempaan moottorintukijalkaan alhaalta startin puolelta. Tuleeko puolille virta? Jännite pitää tulla toiseen johtoon avain kakkosasennossa.