Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => Nelivetotekniikka => Aiheen aloitti: fister - 30.04.2012, 14:58:28
-
Tälläinen vika ilmeni öljyn vaihdon jälkeen: 3 vaihde ei kytkeydy päälle, muut pelaa moitteettomasti. Kenelläkään vastaavanlaista ongelmaa ilmennyt?
-
Tälläinen vika ilmeni öljyn vaihdon jälkeen: 3 vaihde ei kytkeydy päälle, muut pelaa moitteettomasti. Kenelläkään vastaavanlaista ongelmaa ilmennyt?
Mitä öljyä sinne laitettiin?
Kierrättämällä vaihdettu?
-
Omaa volvon 5 vaihteiseen tarkoitettua. Kytkee kyllä 3 päälle mutta ei liiku, ennen öljyn vaihtoa toimi aivan normaalisti. Muut vaihteet pelaa ok. Vielä sellainen huomio että kun kytkee w:n päälle niin d,4,3 vaihteilla ei liiku, ainoastaan L asennossa ja pakilla. Öljyä tosin oli mennyt hiukan lootaan liikaa, n 0,5 litraa, sekin korjattu ja nyt öljyt oikeassa määrässä.
-
Omaa volvon 5 vaihteiseen tarkoitettua. Kytkee kyllä 3 päälle mutta ei liiku, ennen öljyn vaihtoa toimi aivan normaalisti. Muut vaihteet pelaa ok. Vielä sellainen huomio että kun kytkee w:n päälle niin d,4,3 vaihteilla ei liiku, ainoastaan L asennossa ja pakilla. Öljyä tosin oli mennyt hiukan lootaan liikaa, n 0,5 litraa, sekin korjattu ja nyt öljyt oikeassa määrässä.
Oliskohan aihetta vaihtaa öljyä uudestaan, jos vaikka lähtenyt kuonat laatikossa kiertoon?
Tuntuu liiankin huonolta tuurilta jos mekaanista vikaa olisi tullut öljyn vaihdon aikana, jos ei nyt ihan kuivana ole laatikko pyörinyt kierrätyksen aikana.
-
Homman nimi tämä: 3 vaihteen pantaa pitävä ankkuripultti irti ja kappas, eipä pidä! Nyt sitten hyviä ideoita tuon takaisin laittoon? Mietin että jos irroittasi tuon puskevan "actuatorin" ja sitten pultti paikoilleen ja toi takas? onko muita ideoita?
-
Avasitko öljyn täyttöä varten jonkin propun laatikosta, jos niin jossain tällä foorumilla on toinenkin tapaus joka onnistui korjata.
Siis proppu joka pitää jotain pantaa kiinni siellä laatikossa.
-
Homman nimi tämä: 3 vaihteen pantaa pitävä ankkuripultti irti ja kappas, eipä pidä! Nyt sitten hyviä ideoita tuon takaisin laittoon? Mietin että jos irroittasi tuon puskevan "actuatorin" ja sitten pultti paikoilleen ja toi takas? onko muita ideoita?
Öljyn vaihdossa irroitettu?
-
Öljyt varmaan vaihdettiin jossain erittäin asiantuntevassa korjaamossa?
-
Minäki muistelen lukeneeni tapauksesta jossa öljynvaihossa avattiin pohjassa joku toinen proppu joka keskitti tai piti jotain kolmoseen liittyvää paikallaan, ja tämän jälkeen ei kolmonen kytkeytyny. Tähän löyty korjauskeino tän kyseisen tapauksen lopuks.
-
Itse ihan muistelin, että kyse on yleensä ollut pakista, kun ylhäältä jotain ruuvia on irroiteltu.
Korjauskeinonahan on ollut sellainen:
Siihen proppuun porataan reikä keskelle, tehdään siihen reikään kierre
Ruuvarilla tms. nuljutellen vedetään sen panta oikeaan asentoon, sitten ruuvari tai jokin tappi läpi siitä propusta, tällä ruuvarilla tai tapilla pidetään sitten panta paikallaan, kun proppu ruuvataan takaisin paikalleen..
Tai jotenkin tolleen se meni..
Lopuksi homma viimeistellään sillä, että pultin läpi poratun reiän tukkeeksi laitetaan tiivisteen kera sopiva pultti.
-
Vika korjattu! Suuret kiitokset C70 nimimerkillä kirjoittelevalle! Juurikin tuo 3 vaihteen panta oli pois paikoiltaan.
-
Vika korjattu! Suuret kiitokset C70 nimimerkillä kirjoittelevalle! Juurikin tuo 3 vaihteen panta oli pois paikoiltaan.
Laittakaa ohje näkyville?
Mutta jäi vielä epäselväksi, että miksi ihmeessä niitä pultteja öljynvaihdossa irroitetaan? :idiot2:
-
Laittakaa ohje näkyville?
Mutta jäi vielä epäselväksi, että miksi ihmeessä niitä pultteja öljynvaihdossa irroitetaan? :idiot2:
Noku ei osata oikeasti vaihtaa niitä öljyjä.