Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Hilex68 - 01.05.2012, 13:15:35
-
Miten tuo ahtojen nosto onnistuu ko.autossa.auto on se 163 vai oliko se 165 heppanen matalapaineturbo.Onko järkeä laittaa ns.turboruuvia,kun ilmeisesti siinä jo on säätöventtiili jota ilmeisesti moottorinohjaus säätelee.Voiko sen ohittaa.Vakiopaine taitaa olla joku 0,5-0,6 mut jos 1bariin sais nii se jo riittäis.
-
Taitaapi olla niin että tuommonen baari tossa matalapaineisessa alkaa jo nakuttamaan... järkevintä olis hommata uus ohjelma autoon, tai sitten se turboruuvi siihen sellasena rajapaine venttiilinä että ei nosta painetta mutta avaa hukkaportin vasta tavotepaineessa eli ahdot kiipee tappiin nopeemmin...
-
Pitänee kokeilla tuota rajapaineventtiiliä.JM Teciltä ohjelmointi maksais 400 euroo.Turbotecillä 620.Tehot nousis 165Hv->190 ja vääntö 240->340.Voipi olla et tuo uudelleenohjelmointi on ainoa järkevä vaihtoehto.Tai sit antaa olla vaan.Kyllä tuolla tuntuu vakionakin kerkiävän.
-
Pitänee kokeilla tuota rajapaineventtiiliä.JM Teciltä ohjelmointi maksais 400 euroo.Turbotecillä 620.Tehot nousis 165Hv->190 ja vääntö 240->340.Voipi olla et tuo uudelleenohjelmointi on ainoa järkevä vaihtoehto.Tai sit antaa olla vaan.Kyllä tuolla tuntuu vakionakin kerkiävän.
Anteeksi vaan. Lisää tehoa kaivataan mutta rahat on loppu :P.
Mun mielestä halvat viritykset on todella hanurista ja ne tulevat maksaa paljon rahaa sitten kun kone sano poks. ;)
Lastu kehiin.
http://www.samppasport.fi/henkiloautot/etusivu/etusivu.php