Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: hessua - 01.05.2012, 15:58:42
-
Eli kylmänä toimii täysin normaalisti, lämpimänä alkaa nykiä jos ajaa hitaasti. Yli 90kmh nykimisongelma katoaa täysin.
Mistähän kannattaisi tuota vikaa lähteä etsimään? Ei tuo nyt tietysti kovaa nyintää pidä, mutta häiritsee kuitenkin hiukan.
-
Taitaa olla ennenkuulumaton ongelma tämä?
-
Mitkä tulpat laitettu viime vaihdon yhteydessä? Aftermarketit on aiheuttanu turbovehkeissä nykimistä, alkuperäiset ja vain alkuperäiset on tarpeeksi hyvät, eikä ole edes kalliit.
Onko mitään vikakoodeja nyt tai ollut hiljattain?
-
Vikakoodeja ei ainakaan tuommosella yleistesterillä katsottuna ole... Tulpat vaihdettu talvella ja ovat alkuperäiset.
Vaihdoin moottorin ylätukikumin, joka oli rikki. Nykiminen hävisi päiväksi tämän jälkeen, mutta palasi takaisin, oli varmaan sattuma...
-
Eli kylmänä toimii täysin normaalisti, lämpimänä alkaa nykiä jos ajaa hitaasti. Yli 90kmh nykimisongelma katoaa täysin.
Mistähän kannattaisi tuota vikaa lähteä etsimään? Ei tuo nyt tietysti kovaa nyintää pidä, mutta häiritsee kuitenkin hiukan.
Ilmamassa mittaria epäilisin, mutta onhan tuolla mahdollisuuksia pilvin pimein,,vaikka viallinen puola, joka sopisi sen puolesta, että nykii lämpimänä, mutta antaa kipinää kierroksilla.
-
No nyt se sitten alkoi nykimään kovempaa ajettaessa, mutta ei hitaasti ajettaessa! Eli taitaa olla aivan sattumanvaraista milloin nykii...
Noita puolia siihen on pari kappaletta muistaakseni vaihdettu. Edellisen kerran kun puola meni, ensimmäiset oireet oli pirunmoiset kananmunan hajut aina kylmänä käynnistettäessä. Sitten myöhemmin kun se sökähti lopullisesti, muuttui tietysti käynti ja vikavalo syttyi. Nyt ei ole edes kananmunan hajuja ollut...
Itsekkin hiukan tuota ilmamassamittaria epäillyt kyllä. Tietysti siellä joku osa aina hetkellisesti lakkaa toimimasta mutta vikavalon sytytyskynnys ei kuitenkaan ylity, siitä pirullinen vika..
En tiedä kuvittelenko, mutta välillä tuntuu niinkuin auto kaasuttaisi itsestään. Eli kun painan kaasua, ei tapahdu sekunttiin mitään, sitten yhtäkkiä kaasuttaa. Ihan kuin polkimen ja kaasun välillä olisi viivettä. Toisinaan tuntuu ihan kuin auto kaasuttaisi itsekseen, eli kun painan kaasun johonkin asentoon ja pidän paikallaan, kierrokset ei kuitenkaan pysy paikallaan, ihan kuin kaasuttaisin vaikken kaasutakkaan.
Tyhjäkäynti on tasaista ja tuo edellinen ilmiö esiintyy kiihdytyksissä. Kiihdyttäessä ei kuitenkaan nykimistä ole ollut.
-
ELI Nyt olisi vikakoodeja:
CEM-1A5A tiedonsiirtoyhteys REM ohjausyksikköön singnaali puuttuu, vikakoodi aktiivinen
ECM-3503 katkominen, vika aktiivinen
ECM-3523 katkomista sylinterissä 2, vika aktiivinen
ECM-3553 katkomista sylinterissä 5, aktiivinen
Sitten on pitkä liuta vikoja, jotka havaittu ei aktiiviseksi.
Pitäskö edellisestä päätellä, että puolissa vikaa? Ja mitä meinaa tuo eka koodi?
-
CEM-1A5A Communication with the rear electronic module (REM). Signal missing
Paremmin kieltä osaavat voivat kääntää.
-
Syystä tai toisesta 2 ja 5 syl. katkoksia ja koodi yksi meinaa, että tiedonsiirtoyhteys kadoksissa keskuselektroniikka-ja takaohj.yksikön väliltä.
Ei pitäis kyllä nykimistä aiheuttaa.
Veikkaus on,että nyt 2 puolaa ja tulpat vaihtoon koska kun pytty pimenee niin siinä saa yleensä myös tulppa siipeensä (kastuu) vaikka vars.vika olisikin puolassa.
Ei tahdo "kuivua" vaan jää pätkimään.