Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: volvosami - 01.05.2012, 19:04:07
-
Elikkäs on tuo moottori nyt levällään tallissa.. B5234T5 tyypiltään.
Siispä kysynkin, onko tuo venttiiliohjureiden kumien vaihto minkälainen homma tuossa 20 venttiilisessä kannessa ? Kokemuksia/ vinkkejä. :pomo: (ja aiempaa kokemusta löytyy toki 8v. koneista yms. eipä aikaisemmin tämmöseen ole tullut perehdyttyä. )
vai vienkö kannen korjaamolle, ja saavat oikasta sen samalla, mikäli tarvetta...
-
En usko että on sen työläämpää kuin 8-venttiilinen.
Mutta jos otat irti ja viet korjaamolle niin voi maksaa aika tavalla.
Lisäksi irroituksen jälkeen saat hakea Siniseltä uudet pultit.
Itse tekisin jos kerta olis paikka ja aikaa.
Painetta palotilaan että venttiilit pysyy ylhäällä ja varmuudeksi lukkopihdit venttiiliin kiinni ettei tipu.
yksi hyvä tapa on laittaa narua palotilaan sen verran ettei ne pääse tippumaan. (silloin tosin ei tarvitse laittaa painetta sinne)
-
Omaan maksoi kannen pesu (tuli pirun puhdas, ei tarvinnut liimoja putsailla pois) Venttiilien+ohjureiden tarkistus, kumien vaihto ja plaanaus 150e yhteensä. Ei mielestäni paha hinta ja on ainakin kunnolla tehty.
-
Hmm... aika paljon ottavat tosta työstä....Vertailun vuoksi kansisetin hinta työlle. Plaanaus 45e, alipaine testi, kumien vaihto,tarkastukset, pesu, hiukan tiivisteiden rapsuttelua... Minun pajalla ainakin hinta on toinen, 80e. Ja työ tehdään tarvittaessa odottaessa...
-
Riippuu siitä, paljonko koneella on ajettu. Vähemmän ajettuihin tuollainen pikaremppa kyllä käy,
mutta suurinpiirtein puoli miljoonaa taivaltaneet vaativat jo vähän enemmän tekoja, jos haluaa auton kulkevan
kannen puolesta saman verran, ku mittarissa on nyt.
-
juu, kiitoksia näistä ;) kansikin tosiaan on irrotettu jo, että täytyypä soittaa vielä paikalliselle koneistamolle ja kysyä hintaa. Kun oma aika ei maksa... :buck2:
-
yksi hyvä tapa on laittaa narua palotilaan sen verran ettei ne pääse tippumaan. (silloin tosin ei tarvitse laittaa painetta sinne)
Tai eikös ole helpompaa nostaa mäntä yläkuolokohtaan, ettei venttiili tipu?
-
Tai eikös ole helpompaa nostaa mäntä yläkuolokohtaan, ettei venttiili tipu?
se on miten tykkää tehdä.
-
Tai eikös ole helpompaa nostaa mäntä yläkuolokohtaan, ettei venttiili tipu?
Ainahan se vähän tippuu kuitenkin siksi tuo paineilmakikka on hyvä. Jos ei jaksa itse tehdä vanhasta tulpasta ja putkiliittimestä niin noita myydään valmiinakin varmaan esim. biltemassa. Ainakin joskus on ollut. :)
-
Niihä se tippuu, en ottannukkaan kantaa paineilmaan, kun ajattelin sen itestään selväks ;) , mutta kun mäntä yläkuolokohdassa, se ei sillon kovinkaan paljon tipu, esim. iskunpituuden verran. Pelkällä paineilmalla ja mäntä alakuolokohdassa, olen nähny venttiilin tippuvan jousi kiiloja paikalleen laittaessa, senhän jokainen tietää, mitä sitten puretaan autosta...
-
Niin, voihan siihen irtonaiseeen kanteen puhaltaa paineilmaa ja voi sen alakerrankin käydä veivaamassa yläkuolonkohtaan, mutta tässä tosiaan on kansi irti.
Itellä makso kannen putsaus, plaanaus ja kumien vaihto yhteensä alle 100€, eli kyllä mä veisin sen vaan koneistamolle, jossa niillä on työkalut ja kokemusta ko. hommasta paljon. Pääsee paljon helpommalla.
Osat tosiaan sitte siniseltä, kumit tais olla jotain 3,5€/kpl.
-
no niinhän siinä kävi, että kansi meni koneistamolle. Harrastuneisuus loppui, ja antaa ammattilaisten laittaa. katsotaan loppusumma sitten.. ;)
E: Ja samalla kysynkin, kun moottorissa oli neljä "D" -merkinnällä olevaa mäntää ja yksi oli "E" ? miksi ?