Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: lateleo - 03.05.2012, 11:57:56
-
Kyseisen menopelin omistanut vuoden alusta lähtien. Itse en ole autolla juurikaan ajellut, niin tälläistä huomasin kun pari päivää sitä käytin.
Kysymys 1.
Kylmällä koneella huomannut.
- Tyhjäkäynti on aika kova/raju, hieman korkeahko kierrosluku ja ääni on kova ja tuntuu luissa ja ytimissä.
- Haisee tosi rikkaalle.
- Välillä tyhjäkäynnillä tuntuu tärähtelyä
- Tasakaasulla, esim. vaihde 3 vauhtia 40km/h, kulku ei ole tasaista hieman nytkähtelevää
- Tasakaasulta kiihdyttäessä empii vähän ja sitten vasta herää (vähän ku tukehtuisi lievästi)
- Lämpimänä tyhjäkäynti ja kiihtyvyys ja yms. vaikuttaa normaalilta.
Kysymys 2.
Tikitys-ääni tyhjäkäynnillä?
Ääntä ei kuulu aina.
En ole huomannut eroa lämpimänä, kylmänä, ajamatta tai ajon jälkeen tms.
Ääni kuuluu oikean etukulman tienoilta (pelkääjän puoli).
En ole onnistunut ääntä paikallistamaan tarkemmin.
-
Autossa lienee ilmastointi? Kytkeppä piruuttas pois päältä ja kuulostele/tunnustele sitten uudelleen.
-
Autossa lienee ilmastointi? Kytkeppä piruuttas pois päältä ja kuulostele/tunnustele sitten uudelleen.
Löytyy kyllä ilmastointi, mutta ei oo ollu päällä vielä näillä keleillä.
-
Onkos näissä lämpötila-anturi erikseen moottorinohjaukselle ja mittariston viisarille (sijainti konehuoneessa?, vastusarvot lämpötiloille??)? Josko moinen olisi rikki, vai mikä tuota kylmäkäynnistyksen rikastusta ohjaa? Vai voisiko IMM häiritä. Pitäisiköhän putsata se seuraavaksi.
Huomasin, että päivällä tuosta pihalta "kylmällä" koneella lähtiessä ulkolämpötila +17C, niin ryyppyä päällä ja kerrokset n.1200rpm. Kun lämpömittarin viisari rupesi kiipeämään ekoille viivoille, kierrokset oli vielä n. 1000rpm ja alkoi siitä sitten hiipumaan normaalille tyhjäkäynnillä.
Onkos tälle S40:lle tällainen normaalia? Ei ainakaan tuo mun 240:n noin käyttäydy.
-
Huomasin, että päivällä tuosta pihalta "kylmällä" koneella lähtiessä ulkolämpötila +17C, niin ryyppyä päällä ja kerrokset n.1200rpm. Kun lämpömittarin viisari rupesi kiipeämään ekoille viivoille, kierrokset oli vielä n. 1000rpm ja alkoi siitä sitten hiipumaan normaalille tyhjäkäynnillä.
Onkos tälle S40:lle tällainen normaalia? Ei ainakaan tuo mun 240:n noin käyttäydy.
Omassa menee juurikin noin, joten eiköhän se ole.