Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: hempp2_ - 05.05.2012, 18:44:48

Otsikko: Kiertokankien tasapainotus
Kirjoitti: hempp2_ - 05.05.2012, 18:44:48
http://www.youtube.com/watch?v=_3ZNWB4Z18M&feature=related

Katsoin noita tapoja tasapainottaa kiertokankia, onkos tässä 4:26 kohdalla oikea tapa sipaista alapäät oikeaan painoon?

Otsikko: Vs: Kiertokankien tasapainotus
Kirjoitti: jip59 - 05.05.2012, 23:02:29
Ihan OK hommalta näytti. Oli sen verran huolellista hommaa kokonaisuudessaan että painotuksesta tulevia ongelmia tuskin tulee eteen.
Aikoinaan kun meikä ajoi kilpaa ja koneita rakenteli niin yksinkertaisesti männät ja kiertokanget punnittiin erikseen ja tasapainotettiin.
Noihin kiertokankien päiden painoeroihin ei tullut puututtua. Toisaalta maksimikierrosluvut olivat työntötankokoneissa vain 8000-9000 r/min ja iskunpituus 82mm. Yhtään konetta ei tietääkseni "epäpainon" vuoksi hajonnut vaikka ralli/rallisprint/rallicross/jokkis- kisoja ajettin varmaan satoja.   
Otsikko: Vs: Kiertokankien tasapainotus
Kirjoitti: ÄRRRÄ - 06.05.2012, 14:46:04
http://www.youtube.com/watch?v=_3ZNWB4Z18M&feature=related

Katsoin noita tapoja tasapainottaa kiertokankia, onkos tässä 4:26 kohdalla oikea tapa sipaista alapäät oikeaan painoon?

Ei ole koskaan tarvinu painottaa mutta ite ottaisin tuosta just. Toinen tapa jonka olen nähny, ottavat tavaraa pois alapäästä mutta se tuntuu jo aika hurjalta kun se menettää muotonsa entistä helpommin mitä vähempi paksuutta on.
Otsikko: Vs: Kiertokankien tasapainotus
Kirjoitti: hempp2_ - 07.05.2012, 00:05:41
Katsoin kanssa sellaisen videon missä otettiin alapäästä tavaraa, mieluummin ottaisin tosta koska tuolla kohdalla on vähemmän merkitystä kiertokangen vahvuuteen.

Yläpäästä en varmaan ota joten ei tarvi miettiä onko hiontajälki puhallettava teräskuulilla. Olisi melko ikävää jos loisi hionnalla kohdan josta voisi alkaa muodostua rasitusmurtuma.