Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: tomimikael - 23.01.2011, 13:34:13
-
Eli eli, uudessa vankkurissa on tuo vanha kaukkari sökö, uudet tuli mukaan, miten toimia?? Pitääkö nämä opettaa jotenkin? Miten?
Ja miksi auto käynnistyy tuolla paksulla avaimella ja tuolla "vara-avaimella" vaan pyörittää, ei edes lupaa??
Ajonestoko? :o
(http://i770.photobucket.com/albums/xx346/tomimikael/SDC11660.jpg)
-
Tuossa "vara-avaimessa" ei ole ajoneston sirua eli sillä ei voi ajaa mutta saa ovet auki.
-
Sen ajoneston *mutu* muistaakseni saa ohjelmoitua poksista pois */mutu*, niin sitten voi käyttää tuota suutarilla teetettyä avainta. Tosin tarviiko tossa vm olla jo ajonesto?
Mitään tietoa montako kaukkaria jo poksille ohjelmoitu? Varsinkin jos autolla tuli mukaan vaan yks kaukkari, niin mielellään kannattais koko häly vaihtaa suosiolla, muuten voi olla auto hävinny aamulla, jos toinen ajonestoavain ja kaukkari hukassa
-
Sen ajoneston *mutu* muistaakseni saa ohjelmoitua poksista pois */mutu*, niin sitten voi käyttää tuota suutarilla teetettyä avainta. Tosin tarviiko tossa vm olla jo ajonesto?
Mitään tietoa montako kaukkaria jo poksille ohjelmoitu? Varsinkin jos autolla tuli mukaan vaan yks kaukkari, niin mielellään kannattais koko häly vaihtaa suosiolla, muuten voi olla auto hävinny aamulla, jos toinen ajonestoavain ja kaukkari hukassa
Ja uusia sirullisia avaimia saa tietysti edukkaasti tilata siniseltä...? :2funny:
Juu ei ole tietoa monta on ohjelmoitu, mutta ei kyllä jaksaisi alkaa koko hoitoa vaihtamaankaan.
Jossain kylla varmana luuraa vielä yksi nippu jossa on toinen orig. kaukkari ja toinen paksu avain... Kai näihin on uutena tullut mukaan useampi kuin yksi iso avain?
Mitenköhän tuo ohjelmointi mahtaa tapahtua??
-edit-
alfatechin häly opetettiin molempia nappeja painamalla...pieni hetki!
-edit2-
no ei se käynytkään niinkuin elokuvissa. :D
-
Kokeile tuota, koodautuuko se uusi kaukosäädin tuolla ohjeella.
Yhden avaimen koodaus:
1. Käännä virta-avainta viisi (5) kertaa OFF-ON/OFF-ON/OFF-ON/OFF-ON/OFF-ON Viidennellä kerralla jätä avain ON asentoon. (Huomaa! Autoa ei ole tarkoitus käynnistää, vaan tarkoitus käyttää avainta II-asennnossa, eli ON asennossa.)
2.Paina n.5 sekunnin kuluessa yhtä kauko-ohjaimen painikkeista. Tämän tulisi koodata avain uudestaan. (Säästät myös uutta avainta hankkiessasi roimasti euroja, kun koodaat avaimen itse.)
3.Ota avain virtalukosta ja kokeile toimiiko kauko-ohjain.
Kahden - kolmen avaimen koodaus (max. 3 avainta/krt):
- Tee kuten kohdissa yksi ja kaksi.
- Paina seuraavan ohjelmoitavan kauko-ohjaimen painiketta kymmenen sekunnin kuluessa edellisen koodaamisesta.
Esimerkki kahden (2) avaimen koodaamisesta:
Laita avain virtalukkoon, OFF-asentoon. Käytä avainta OFF-ON/OFF-ON/OFF-ON/OFF-ON/OFF-ON Viidennellä kerralla jätä virta ON (II) asentoon ja paina kauko-ohjaimen painikkeesta 5 sekunnin kuluessa. Ensimmäisen ohjaimen koodaus on näin tapahtunut, ainakin uudemmat 850:et antavat merkin vilauttamalla vilkkuja. Tästä on kymmenen (10) sekunnin kuluessa painettava toisen kauko-ohjaimen painikkeesta jolloin myös se saadaan koodattua.
Tämän tehtyäsi ota virta-avain pois virtalukosta, astu ulos autosta ja kokeile molempia avaimia.
-
Jooh... Kyllä näissä alunperin on tullut tupla-avaimet sirulla. Ajonestohan se jo on tuon ikäisessä.
Kyllä joku seppä osaa tuon sirun kopioida, kun vaan todistat olevas auton omistaja.
Pistäs piruuttas vaikka teipillä se siruavain perät vastakkain(rinnakkain) tuon tarvikeavaimen kanssa ja starttaa. Pitäis lähtee tulille.
-
Ei ole tämäkään vielä ratkennut.
Ei onnistunut tuo on/off rämpytys vaikka kuinka monesti yritin. >:(
-
Irroitat paksun avaimen sisältä sen sirun ja teippaat sinne lukkosylinterin ympärillä olevan transponderirenkaan viereen.
Sitten voit suutarilla teettää vaikka 100 vara-avainta ja auto luulee aina että se sama avain on paikkallaan.