Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: hukka - 07.05.2012, 08:21:29
-
Viikonloppuna vaihdettiin Lankoni 945:seen uusi kytkin.
Asensimme mielestämme kaikki niinkuin pitääkin. Ilmasimme kytkimen. Polkimessa on tuntoa hyvin, joten ilmaa siellä ei enään pitäisi olla.
Laskimme auton alas telineeltä, kokeilimme vaihteet läpi, hyvin menee silmään, sitten auto käyntiin, kytkin sisään, yritimme laittaa vaihteen silmään, vaihde ei mene päälle, kytkin ei ota yhtään. >:(
Kytkimen sylinteri liikkuu hyvin.
Missä vika?
Niin tekniikka on B200f+M47.
-
Mikä oli vanhassa vikana?
Vaihdettiinko silmälaakeri?
Väärä painelaakeri? Väärä asetelma? Korkeuserot.
Jos siirtohaarukka on kunnolla paikoillaan vika on noissa korkeuseroissa tai hirttäneessä silmälaakerissa.
-
Mikä oli vanhassa vikana?
Vaihdettiinko silmälaakeri?
Väärä painelaakeri? Väärä asetelma? Korkeuserot.
Jos siirtohaarukka on kunnolla paikoillaan vika on noissa korkeuseroissa tai hirttäneessä silmälaakerissa.
Vanha luisti todella paljon.
Laakerit vaihdettiin myös.
Lanko haki kaikki osat varaosaliikkestä.
Koko eroja ei katsottu, hyvin ainakin paikoilleen menivät.
Laakeri (se joka on siirtohaarukassa) oli muuten hieman erinäköinen, sen koko tarkistettiin. Oli saman kokoinen.
-
Onhan ilmaus varmasti onnistunut? Sinne nimittäin pitää olla lisäämässä aika tiuhaan tahtiin nestettä ettei hörppää ilmaa sekaan.
-
Onhan ilmaus varmasti onnistunut? Sinne nimittäin pitää olla lisäämässä aika tiuhaan tahtiin nestettä ettei hörppää ilmaa sekaan.
Pidimme säiliön kokoajan täynnä.
Tänään illalla otamme laatikon irti, niin näkee mitä se on syönyt ;)
-
Sehän tosiaan kannattaa muistaa että säiliö pitää olla todellakin täynnä, sillä kytkin ottaa nesteensä aivan säiliön yläreunasta, reilusti ylempää kuin mihin letku tulee.
Eihän haarukka ole päässyt jossain välissä luiskahtamaan pois painelaakerilta, tai siitä kuulapäisestä saranatapista? Siitä kytkinkopan reijästä voi yrittää luurailla sisään lampun kanssa ja katsoa onko kaikki kohdallaan, jos sattuisi nähdä sen verran.
Ja onhan levy oikein päin?
Niin ja miten käy jos laittaa vaihteen silmään auto sammuksissa ja koittaa startata kytkin pohjassa?
Jos loota ei siis ole jo irti.
-
Loota otettiin eilen irti.
Mitään ihmeellistä siellä ei näkynyt.
Olisko jollain tästä räjäytyskuvaa? Saisi varmuuden että kaikki on oikein.
Kysymys 2:
Lanko oli irroituksen hurmiossa irroittanut myös vauhtipyörän. Missä asennossa se pitää laittaa takaisin?
PS: Tämä 945 saattaa olla mun tuleva auto, jos päästään Lankon kanssa sopimukseen raha asioista ;)
-
Kysymys 2:
Lanko oli irroituksen hurmiossa irroittanut myös vauhtipyörän. Missä asennossa se pitää laittaa takaisin?
1.syl YKK ja se kohtta mistä uupuu kaksi reikä startin kohtaan.