Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: A.K - 07.05.2012, 21:06:56
-
Kertokaapa viisaammat,kun mulla tuli ongelmia eteen...
V70:stani on sitten moottorinohjain-boksi sökönä ja nyt mietin että mitäs sitten.. :-\
Miten on jos vaihdan boksin niin pitääkö se käydä koodaamassa jossain wetterillä? ???
Vai säästyskö tältä ja ostas boksin jossa tulee mukaan kaikki ne hilppeet (avain,virtalukko ja jne mitä siihen kuuluukaan)
Vai mitä työ tekisittä? :)
Eli kyseessä siis v70 tdi automaatti 98.
-
-98 vuosimalli on vanhalla MSA 15.7 moottorinohjausjärjestelmällä, joten purkaamolta ja foorumin kierrätyskeskuksen kautta vaan samanlaisesta autosta boksi tilalle ja kovaa ajoa. Ajoneston ja virtalukkosysteemeihin ei tarvitse koskea, koska ajonestolla on oma boksi ja moottorin yksiköt eivät ole yksilöllisiä. Tai no onhan niissäkin se ero, että onko cruise vai ei, mutta käyntiin lähtemiseen vaikuttavia eroja ei ole.
-
Kiitoksia tiedosta! :)
-
Sen verran sitten muistaa, ettei yritä 99-00 mallisen MSA 15.8 ecua laittaa kiinni, ei toimi. Ja -98 malliseksi sanottu auto saattaa olla oikeasti -99 mallinen eli näitä vuoden -98 syksyllä toimitettuja.
-
Kyseinen auto on vm 97. rekisteröity alkuvuonna 98. eli taitanee olla tuo MSA 15.7?Sitten vielä mitä numero-sarjoja täytyy boksista ottaa huomioon ostettaessa toista?
-
Auton vuosimalli on se tärkein numerosarja, ettei yritä msa 15.7 ja 15.8 ristiin. muuten ne kyllä käyvät ristiin keskenään.
Eroina on tosiaan vain se, että onko ollut vakionopeudensäädintä vai ei. Kaikki ne toimii ristiin, mutta vakkari vaan ei toimi, jos se ecusta puuttuu.
-
Eli voisiko tästä olettaa, että esim. tuosta minun -97 mallin 850 TDI:stä kävisi boxi tuohon topikin aloittajan autoon? On myös automaatti ja cruise löytyy...
-
Milläs tapaa tuollainen ohjausyksikön hajoaminen oireilee? Saattaapi olla aihetta arvella omasta yhtä sun toista...