Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => FAQ (isot Volvot -00 asti, P80-alusta) => Aiheen aloitti: (Miksu) - 29.10.2010, 18:42:20

Otsikko: 850 liekkilukon puhdistus
Kirjoitti: (Miksu) - 29.10.2010, 18:42:20
Lainaus käyttäjältä: Jerry Volvolandia
Ohjeen luonut nimimerkki: Puranen[/color]



Talvi on tullut ja tämä ohje käy Volvo 850 malliin ja samahan järjestelmä on 70:sä.

Tarvittavat työkalut :

Talttapäinen ruuvimeisseli ja torx avain, sekä liuotinpesuainetta ja CRC. Vaimon sukkahousut sekä puhdistusrättiä.

Avaa konepelti.

Kaasuläppä (minne menee kaasuvaijeri), sen päällä on muovisuojus avaa päällä oleva ruuvi torx kanta, vedä muovisuojusta keulaan kohti nosta irti, siinä on kynnet jotka pitää suojusta.

Avaa klemmarit 3 kappaletta ilmanputsarin päästä ja imusarjaan menevästä päässä. Irrota ilmaputsarin kannessa oleva putki, joustavaa tavaraa.

Paikalle jäi muoviosa imusarjaan ja siinä paikalla liekkilukko on moottorin puolella.



IRROTUS:

Kierrä liekkilukkoa 15 milliä vasempaan ja vedä, pitäisi lähteä irti.
Irrota muoviosa imusarjasta ja putsaa liuottimella aivan puhtaaksi. Huohotinletku joka on moottorissa vielä kiinni, mikäli siinä on joku suodatin sen voi poistaa ja putsata vaan hyvin .

Suurimmasta osasta Volvoja lienee poistettu niin ei tule stefa ongelmia eli öljyt pysyy koneessa kun paine ei riko tiivisteitä. Kaasuläppä puhdistetaan siten, että CRC ruikutetaan sinne missä läpät sijaitsee ja niillä sukkahousuilla putsataan paikat.

Ekologista ajattelua / kierrätystä jos ei talossa naisväkeä, käy puuvilla vaatekin tai rätti.

Samantie voi putsata ilmaputsarin kannessa olevan mittarin. Suihkase CRC:stä, pyyhkäse puhtaaksi, niin ei ole ainakaan pahasta.

Laita takaisin ja katso että huohottimesta ei tipu o-rengas kun laitat paikalleen. Lopuksi koeajo ja eikös tunnu että on paremmat kyydit. Olet säästänyt vähintään 20 euroa töista. Pahiten käy jos menee stefa ja sen vaihto maksaa n. 400 euroa.
Otsikko: Vs: 850 liekkilukon puhdistus
Kirjoitti: adrock - 27.08.2011, 19:20:25
Likaista on, mutta tähän kohtaan jäin jumiin.
Tuo tötterö ei lähde millään irti, vai pitikö se edes irroittaa?
Tuonko takana siis liekkilukko on? Anteeksi maalaisuuteni, mutta olisi kiva putsata nuo röörit, aika tukkoiselta näytti. -H-

(http://farm7.static.flickr.com/6078/6086118426_7c267d5236_b.jpg)
Otsikko: Vs: 850 liekkilukon puhdistus
Kirjoitti: (Miksu) - 27.08.2011, 19:51:58
tossa jotain ohjetta, mitä tuolta internetin syövereistä löysin
http://tinyurl.com/3hwwaqb
Otsikko: Re: Vs: 850 liekkilukon puhdistus
Kirjoitti: adrock - 27.08.2011, 20:07:25
tossa jotain ohjetta, mitä tuolta internetin syövereistä löysin
http://www.hiekkalaatikko.com/index.php?topic=516.0

Kiitos!  Nuo kuvat selvensi muutaman asian heti. Eli luulin tosiaan, että joku osa pitää ottaa tuota perältä vielä irti (siis itse tuo läppä), mutta ei siis tarviikkaan. Ja tuo viimeisin osa näemmä pitää vaan nitkuttaa irti. Ensi viikolla uusi yritys -H-
Otsikko: Vs: 850 liekkilukon puhdistus
Kirjoitti: 0yxxy0 - 27.08.2011, 20:27:34
tossa jotain ohjetta, mitä tuolta internetin syövereistä löysin
http://www.hiekkalaatikko.com/index.php?topic=516.0

Linkki pukkaa erroria ainakin mulla
Otsikko: Re: Vs: 850 liekkilukon puhdistus
Kirjoitti: adrock - 27.08.2011, 20:33:36
Linkki pukkaa erroria ainakin mulla

"Hiekkalaatikko" on sensuroitu sana. Viittaa toiseen suomalaiseen Volvo-foorumiin
Otsikko: Vs: Re: Vs: 850 liekkilukon puhdistus
Kirjoitti: (Miksu) - 27.08.2011, 20:37:46
"Hiekkalaatikko" on sensuroitu sana. Viittaa toiseen suomalaiseen Volvo-foorumiin

Kappas, mähän en kyllä tuota oo edes tiennyt :)
Siis tuota, että tuo on sensuroitu, teen korjauksen linkkiin ihan pian.

-Korjattu
Otsikko: Vs: 850 liekkilukon puhdistus
Kirjoitti: Nercs - 28.08.2011, 14:47:22
Ilmeisesti tuo "kaulus" on jymähtänyt vain kiinni kun muovinen on.Lemmari näkyy olevan auki ja mikään ei hannaa vastaan, varovasti nitkuta se irti ja voihan suihkuttaa sitä kaasuttimen puhdistusaineta sinne väliin. Lähtee täten helpommin irti kun näkyy olevan aikaa karstainen tapaus.